بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
حاشیه سود عملیاتی شرکت همانند سال قبل در حدود ۲۶ درصد از فروش شرکت است.
کد خبر : ۲۳۲۰۷۹
افزایش 105 درصدی سود
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز ، شرکت پاکدیس در دوره ۶ ماهه اول سال مالی جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده موفق به کسب سود خالص ۵۳۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی شد.
این سود که معادل ۴۵۴ ریال به ازای هر سهم است نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد بیش از ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.
درآمد‌های عملیاتی این شرکت در نیمه نخست امسال به ۲ هزار و ۹۶۳ میلیارد ریال رسیده و این فروش نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
افزایش 105 درصدی سود
محصول اصلی این شرکت انواع آبمیوه بوده که بخش اعظم حاشیه سود ناخالص محقق شده شرکت پاکدیس مربوط به تولید و فروش این محصول است.
مقادیر فروش آبمیوه در ۶ ماهه اول امسال به ۵۹ میلیون و ۷۹۵ هزار لیتر رسیده که مقادیر فروش آن در مقایسه با دوره مشابه پارسال افزایش ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.
مقادیر فروش در دوره ۸ ماهه به بیش از ۷۲ میلیون لیتر رسیده است و انتظار می‌رود در صورت تداوم روند فروش فعلی این شرکت بتواند موفق به فروش بیش از ۹۰ میلیون لیتر آبمیوه گردد.
متوسط نرخ فروش هر لیتر آبمیوه در دوره ۶ ماهه امسال معادل ۴۷ هزار و ۶۱۰ ریال بوده است. بااین‌حال و بر اساس آخرین گزارش عملکرد ماهیانه شرکت، نرخ فروش هر لیتر آبمیوه به ۵۷ هزار و ۴۳۰ ریال رسیده است.
حاشیه سود عملیاتی شرکت همانند سال قبل در حدود ۲۶ درصد از فروش شرکت است. بااین‌حال رشد هزینه‌های بسته‌بندی که در حال حاضر روندی افزایشی داشته و در حدود ۴۰ درصد از هزینه‌های تولید شرکت را به خود اختصاص داده است، می‌تواند منجر به افت حاشیه سود این شرکت گردد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر