بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
مدیر مالی شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

عملکرد مطلوب "قچار" در جذب چغندرقند

مجموع فروش شرکت امسال ۲۰ تا ۳۰ درصد بالاتر از فروش سال ۹۸ خواهد بود.
کد خبر : ۲۳۲۱۳۰

عملکرد مطلوب

به گزارش بورس نیوز، "قچار" که اخیرا افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی از محل سود انباشته را به ثبت رسانده، در آبان ماه با پرش تقریبا ۱۰۰ درصدی با آبان ۹۸ فروش نزدیک به ۵۵ میلیارد تومانی داشته و به این ترتیب فروش ۸ ماهه خود را (از ابتدای سال جاری) به بیش از ۲۳۲ میلیارد تومان تومان رسانده است.

باقری مدیر مالی شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال در گفتگو با بورس نیوز در خصوص دلایل رشد فروش شرکت بیان کرد: علت افزایش درآمد فروش شرکت در آبان ماه علاوه بر افزایش نرخ محصول، جذب بالای چغندرقند توسط شرکت بود. این شرکت با اقداماتی که در راستای اعتمادسازی در منطقه و تسویه فوری با چغندرکاران و... انجام داده، در جذب چغندرقند عملکرد خوبی داشته و این موضوع روی افزایش درآمد شرکت اثر مثبتی داشته است. با این شرایط به نظر می رسد مجموع فروش شرکت امسال ۲۰ تا ۳۰ درصد بالاتر از فروش سال ۹۸ باشد.

وی در ادامه گفت: نکته اینجاست که شکر جزو کالاهای استراتژیک بوده و قیمت گذاری دستوری آن چندان مطلوب شرکت ها نیست. البته زمزمه هایی از حذف یارانه های بخش کشاورزی مطرح شده که در صورت قطعیت، بهای تمام شده قندی ها افزایش چشمگیری خواهد داشت.

مدیر مالی "قچار" در رابطه با وضعیت طرح توسعه ای شرکت اظهار کرد: همان طور که در گزارش تفسیری شرکت هم اشاره شده، شیوع کرونا وقفه ای در واردات ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز طرح توسعه ای شرکت ایجاد کرده و احتمالا این طرح، دیرتر از موعد مقرر به بهره برداری خواهد رسید. اما پیگیر اجرای هر چه زودتر این طرح هستیم و امیدواریم با ریشه کن شدن کرونا، روند اجرای این طرح توسعه ای هم سرعت بگیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر