بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹
۱۱۰ روز صف فروش متوالی حاصل خرید‌های کورکورانه؛

سرمایه ۵ میلیاردی "پدرخش" و الزامی که نیست!

چگونه ممکن است هنوز شاهد فعالیت شرکتی با سرمایه‌ای تنها ۵ میلیارد تومانی در بورس باشیم؟
کد خبر : ۲۳۲۱۵۸

سرمایه ۵ میلیاردی

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، یکی دیگر از رکوردداران تعداد روز‌های متوالی صف فروش در بازار سرمایه کشور را می‌توان نماد "پدرخش" دانست که با بیش از ۱۱۰ روز صف فروش متوالی و افتی تنها ۲۰ درصدی از پیک قیمتی، حالا حالا‌ها قصد دیدن معاملات مثبت را ندارد.

اینکه چگونه و با چه استدلالی شخصی در بازار سرمایه حاضر است سهم شرکتی را با سود خالصی در حدود ۲۰۰ تومان، در قیمت‌های بیش از ۲۴.۰۰۰ تومان خریداری کند از رخدادهاست که به لطف ورود طیف وسیع کارمندان، کاسبان، زنان خانه‌دار و ... در بورس رقم می‌خورد.

چگونه ممکن است هنوز شاهد فعالیت شرکتی با سرمایه‌ای تنها ۵ میلیارد تومانی در بورس باشیم؟ نقش شرکت بورس در الزام شرکت‌ها به اجرای قوانین چیست؟ چگونه ممکن است شرکت بورس با چنین عملکرد ضعیفی سالیانه صد‌ها میلیارد تومان سود خالص بسازد؟ با انجام چه فعالیتی و با چه خلق ارزشی چنین شرکتی مستحق چنین سودآوری است؟ آیا سرمایه تنها ۵ میلیارد تومانی شرکت درخشان تهران دلیل چنین حباب قیمتی در نماد این شرکت نیست؟

سرمایه ۵ میلیاردی

افزایش مقادیر و نرخ‌های فروش محصولات اصلی شرکت نظیر انواع مشمع کلندری و فوم‌های داخلی و حتی صادراتی از اصلی‌ترین دلایل افزایش بیش از ۸۵ میلیارد ریالی جمع کل درآمد‌های ۶ ماهه شرکت صنعتی درخشان تهران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

سرمایه ۵ میلیاردی

همان‌گونه که در جدول نیز مشاهده می‌شود کل مبلغ فروش شرکت در ۶ ماهه نخست در حدود ۲۹۶ میلیارد ریال است درحالی‌که ارزش سهام این شرکت در تاریخ ۱۹/۰۵/۱۳۹۹ در حدود ۱۲.۴۰۷ میلیارد ریال بوده است که به‌نوعی از عجایب محسوب می‌شود.

این شرکت موفق شده با ثبت فروشی ۲۹۶ میلیارد ریالی در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹، بیش از ۴۰ درصد افزایش فروش را نسبت به فروش ۲۱۱ میلیارد ریالی مدت مشابه سال ۱۳۹۸ به ثبت رساند که این موضوع با تحقق سود خالص تنها ۶۷ میلیارد ریالی همراه بوده و به نظر می‌رسد با ادامه این روند در سال جاری شرکت در انتهای سال خواهد توانست به سود خالصی بیش از ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیارد ریال دست یابد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
France
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
پدرخش با در نظر گرفتن افزايش سرمايه 200 درصدي از سود انباشته حدود قيمتي الان هفت هزار تومنه و با سود آوري بالا آيا اين مشكلي داره ؟ برامون تشريح بدين