بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام؛

ارزشمندترین صندوق‌های هفته کدام‌ها هستند

بیشترین بازدهی سالیانه را صندوق ارزش کاوان آینده با ۴۴۲ درصد سود به خود اختصاص داده است. پس‌ازآن دو صندوق توسعه صادرات و قابل معامله سرو سودمند مدبران با ۴۳۸ و ۴۳۷ درصد بازدهی قرار دارند.
کد خبر : ۲۳۲۲۶۳

ارزشمندترین صندوق‌های هفته کدام‌ها هستند

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته‌شده است.

ارزش کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام تا پایان روز سه‌شنبه یازدهم آذرماه به بیش از ۳۷۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال رسید. در هفته‌های اخیر شاهد روند مجدد افزایش ارزش این صندوق‌ها از محل صدور واحد‌های جدید سرمایه‌گذاری هستیم.

پس از ارائه جدول مربوط به بازدهی کسب‌شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش این صندوق‌ها، سایر موارد مربوط تشریح شده است.

ارزشمندترین صندوق‌های هفته کدام‌ها هستندارزشمندترین صندوق‌های هفته کدام‌ها هستندارزشمندترین صندوق‌های هفته کدام‌ها هستندارزشمندترین صندوق‌های هفته کدام‌ها هستند

ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری در پایان روز سه‌شنبه یازدهم آذرماه به ۳۷۲ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال رسید.

در این هفته شاهد صدور واحد‌های جدید سرمایه‌گذاری به ارزش ۳ هزار و ۹۵۲ میلیارد ریال بودیم که معادل ۱.۳ درصد از ارزش صندوق‌ها در مقایسه با هفته قبل است.

سه صندوق پیشرو، ارزش کاوان آینده و زرین پارسیان به ترتیب با ۲۷.۰۳۶، ۲۰.۴۶۴ و ۲۰.۲۵۱ میلیارد ریال بیشترین ارزش‌ها را در میان صندوق‌های سهامی به خود اختصاص داده‌اند.

میانگین بازدهی سالیانه صندوق‌های سهامی به ۳۲۹ درصد رسیده است. بیشترین بازدهی سالیانه را صندوق ارزش کاوان آینده با ۴۴۲ درصد سود به خود اختصاص داده است. پس‌ازآن دو صندوق توسعه صادرات و قابل معامله سرو سودمند مدبران با ۴۳۸ و ۴۳۷ درصد بازدهی قرار دارند.

میانگین بازدهی ماهیانه و سه ماهه صندوق‌های سهامی به ترتیب معادل ۱۶.۷ و منفی ۵.۸ درصد است.

متوسط بازدهی هفتگی این صندوق‌ها معادل ۸.۴ درصد بوده است که صندوق ارزش کاوان در این بازه زمانی نیز رتبه اول بازدهی را به خود اختصاص داده است. بازدهی این صندوق در هفته گذشته معادل ۱۳ درصد بوده است و پس‌ازآن دو صندوق سهام بزرگ کاردان و سهم آشنا با ۱۲ و ۱۱.۹ درصد بازدهی قرار دارند.

بیشترین صدور واحد‌های سرمایه‌گذاری جدید مربوط به صندوق‌های ارزش کاوان، شاخص کارآفرین و ثروت آفرین تمدن به ترتیب با ۷۲۸، ۵۳۸ و ۵۲۹ میلیارد ریال است. بیشترین خروج واحد‌های سرمایه‌گذاری نیز مربوط به صندوق‌های میعاد ایرانیان، بانک توسعه تعاون و بانک اقتصاد نوین به ترتیب با ۸۸۷، ۷۱۹ و ۶۵۸ میلیارد ریال خروج منابع مالی از این صندوق‌ها است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر