بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
قیمت غیرواقعی در کیسه‌های این سیمان‌فروش دیده شد؛

بازی باخت–باخت برای سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای

از مجموع ۱.۲۷۷ میلیارد ریال سود خالص شناسایی‌شده این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹، بیش از ۱.۲۰۵ میلیارد ریال مربوط به سود حاصل از فروش سهام خود شرکت توسط زیرمجموعه‌اش است که نه قابل‌تقسیم است و نه ربطی به عملکرد ضعیف این شرکت دارد.
کد خبر : ۲۳۲۲۹۸

بازی باخت–باخت برای سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، باوجوداینکه این روز‌ها بسیاری از فعالین بازار سرمایه به دلایلی عجیب و بی‌پشتوانه مشغول خرید سهام شرکت‌های زیبنده و بی‌کیفیت هستند، گزارش‌های ضعیف شرکت‌ها نیز تغییری در افکار آن‌ها به وجود نمی‌آورد.

اینکه چگونه برخی از سرمایه‌گذاران، سهام شرکت سیمان لار سبزوار را درحالی‌که در سال مالی ۱۳۹۹، سود خالصی عملیاتی تنها ۱۳۷ میلیارد ریالی را به ثبت رسانده و بخش عمده بیشتر از ۹۰ درصدی سود خالص این شرکت ناشی از فروش سهام خود این شرکت دریکی از شرکت‌های زیرمجموعه بوده را در ارزش‌هایی بیش از ۴۳.۰۰۰ میلیارد ریال می‌خرند اتفاقی است که تنها در بازار سرمایه این کشور می‌توان دید.

نکته جالب‌توجه این است که حتی مدیران و صاحبان این شرکت با فروش سهام شرکت خودشان از طریق یکی از زیرمجموعه‌ها به نام سنجش سهام سیمان سبزوار، هم اعتقادی به سهام شرکتشان ندارد، اما این‌که چگونه سرمایه‌گذاران بازار سرمایه سهام این شرکت را حتی در قیمت‌های کنونی و ارزش‌های بیش از ۲۳.۰۰۰ میلیارد ریالی را می‌خرند، سؤالی تأسف‌آور است.

بازی باخت –باخت برای سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای

بر اساس گزارش حسابرسی نشده منتشره شده سال مالی ۱۳۹۹، این شرکت موفق به ثبت درآمدی ۱.۰۰۱ میلیارد ریالی شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشدی ۹۳ درصدی برخوردار بوده است.

بااین‌حال از مجموع ۱.۲۷۷ میلیارد ریال سود خالص شناسایی‌شده این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹، بیش از ۱.۲۰۵ میلیارد ریال مربوط به سود حاصل از فروش سهام خود شرکت توسط زیرمجموعه‌اش بوده که نه قابل‌تقسیم است و نه ربطی به عملکرد ضعیف این شرکت دارد.

بورس‌نیوز رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری سهامداران "سبزوا"، آمادگی درج پاسخ سیمان لار سبزوار را دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
از خودرو سازان هم بگو فقط این سهمای بیچاره رو گیر دادین ، لااقل سود میسازن اینا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
سهامدارها باید گروه تشکیل بدهند وریاست ومدیریت این شرکتهای زیانده وشرکتهایی که اذیت میکنند را بگیرند ببرند یجایی با آسفالت کی کنند ‌.چند تا از این رییس هارو ‌کارشون رو درست کنند بقیه حساب دستشون میاد
کیان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
ای کاش قبل از اینکه هر چیز غیر کارشناسی رو کارشناسی نام گذاری کنید یکمی به سوادتون اضافه می کردین
چون که شرکت های بورسی در راستای دستور العمل حاکمیت شرکتی سهام خودشون رو واگذار می کنند
ضمن آنکه سود این شرکت از محل سهام خودش در صورتهای مالی شرکت فرعیش هست
آقای متخصص خبر دارم که شرکت اقدام به کار قانونی خواهد کرد بر علیه رسانه وزین غیر متخصص تون
افتاد رسانه متخصصصص
محمد امیری
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
با سلام
سیگنال خرید زده شد . از هر سهمی که شما بد گفتین از فرداش آن سهم صف خرید شد مثل شپلی و بکاب