بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به اختلاف معنادار پاستور و بهارستان و کیسه ای که برای فروشندگان اینترنتی دوخته اند و...
کد خبر : ۲۳۲۳۹۴

چاله ای برای مستاجران بعدی پاستور
به گزارش بورس نیوز، بورس تهران امروز پر اقتدار کانال ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی را پس گرفت، ولی کماکان مهم ترین بحث این روزها، بودجه اهالی پاستور است. از یک سو در لایحه بودجه دلار ۴۲۰۰ تومانی آمده و سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی سال آینده هم ادامه دارد؛ از سوی دیگر در بهارستان تند و تند مصاحبه میکنند و میگویند ارز ۴۲۰۰ تومانی ممنوع! خلاصه بدجور میان جنگ پاستور و بهارستان مانده ایم و با این شرایط، تحلیل صنایع هم کمی دشوار شده است.

قفل تصمیمات نسنجیده به سرمایه های مردم 

خصوصی سازی واژه ای است که لرزه به اندام مان می اندازد! یک شرکت بزرگ صنعتی را که نه فقط در ایران که بلکه در منطقه هم شناخته شده بود، به اسم خصوصی سازی به تاراج دادند و بعداز چند سال کشمکش و تعطیلی تولید و... گفتند پس گرفتیم و مدیر جدید آورده ایم و نتیجه تمام این اقدامات نسنجیده، قفل شدن سرمایه های مردم بوده و بس! اینکه اول هر ماه نامه شفاف سازی بزنید و توقف نماد را یک ماه دیگر تعطیل کنید که نشد کار! چرخ را قبلا اختراع کرده اند؛ فقط کافی است نگاهی به تجربیات بقیه کشورها داشته باشیم تا هر روز در گل یک کار نسنجیده گیر نکنیم.

چاله ای برای مستاجران بعدی پاستور

نیروگاه های برق از آن صنایعی هستند که همیشه استثنا شده اند و هر چه گران شود، نرخ خرید برق از نیروگاه ها به این راحتی گران نخواهد شد. (تعرفه برق مشترکین خانگی با تعرفه خرید برق از نیروگاه ها متفاوت است). حالا مدتی است این صنعت کوهی از مشکلات را به دوش میکشد و گویا حتی کار به آنجا رسیده که برخی از نیروگاه ها برای انجام تعمیرات دوره‌ای پول کافی ندارند و تولیدشان دچار وقفه شده. اما نکته اینجاست که خبر برق مجانی برای مشترکین کم مصرف لرزه به اندام برخی از فعالان صنعت برق انداخته است. بد نیست اگر در چنین مواقعی دولت جیبش را کمی کوچکتر کند؛ ولی مشکل اصلی اینجاست که فعالان صنعت نگران هستند که مبادا طبق معمول تخفیفی که برای مردم در نظر گرفته شده از جیب تولید کنندگان این صنعت پرداخت گردد. فعالان این صنعت معتقدند بخش عمده مردم کشور هزینه برق چندانی پرداخت نمی کنند و هزینه برق آنقدر سنگین نیست که به خانوارها فشار زیادی وارد کند. اما این مجانی کردن برق برای مشترکین کم مصرف، تبعات سنگینی برای مستاجران بعدی پاستور به همراه خواهد داشت

چو عیبش گفتی، حسنش هم بگو

شیوع کرونا هر چه بدی داشت یک حسن هم داشت و آن هم این بود که در روزهایی که به خاطر محدودیت های ناشی از کرونا، بعضی از نهادها و شرکت‌ها با یک سوم پرسنل خود فعالیت می کردند، مشخص شد که حتی با یک سوم نیروها هم کار پیش می‌رود بنابراین بد نیست اگر بعضی از این شرکت ها فکری به حال کنترل هزینه های پرسنلی بکنند.

رقیبی برای غول استارت آپی

و اما کلام آخر اینکه گویا یکی از تبلیغات اخیر رسانه ای که کسب و کار اینترنتی را تبلیغ می کند، وابسته به همان مجموعه پر حاشیه ای است که سود کلانی از تبلیغات به جیب زده و حالا هم قصد دارد با اخذ ۱۵۰ هزار تومان از مشاغل بابت راستی آزمایی، و ضمنا اخذ ۶ درصد بهای کالا بعنوان حق الزحمه، رقیب غول بزرگ استارت آپی کشور شود!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
الان نماد موسسه مالی و اعتباری توسعه با نماد توسعه در فرابورس بیش از 9 ماهه در زندان توقف اسیر شده است . سهامداران چه گناهی کرده اند که سهامشان همچنان مسدود شده است.
دوستان بورس نیوزدر صورت امکان گزارش یا مصاحبه ای با مدیران این موسسه مالی یا بانک مرکزی داشته یباشید.
سپاس