بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
مدیرعامل سبدگردان تصمیم نگار ارزش آفرین در گفت‌وگو با بورس نیوز:

الزام عرضه‌های اولیه به صورت مدیریت شده/ بازگشت بازار به وضعیت باثبات

مدیرعامل سبدگردان تصمیم نگار ارزش آفرین گفت: با بیان اینکه مسئولان بورس باید این عرضه‌ها را به گونه‌ای مدیریت کنند که به صورت همزمان و چندین سهم با هم عرضه نشود، گفت: برنامه ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد تا به بازار آسیب وارد نشود.
کد خبر : ۲۳۲۴۳۰

الزام عرضه‌های اولیه به صورت مدیریت شده/ بازگشت بازار به وضعیت باثبات

محمد صفری در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره آغاز مجدد عرضه‌های اولیه اظهار کرد: عرضه‌های اولیه مشکلی برای بازار ایجاد نمی‌کنند و آسیبی به بازار نمی‌رسانند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: تعدادی از سهامداران برنامه ریزی کردند و در انتظار عرضه سهم خود هستند که به دلایل شرایط بازار تاکنون عرضه نشده بودند، اما اکنون بازار به وضعیت باثباتی نسبت به دو ماه گذشته رسیده و فرصت خوبی برای عرضه‌های اولیه فراهم شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان بورس باید این عرضه‌ها را به گونه‌ای مدیریت کنند که به صورت همزمان و چندین سهم با هم عرضه نشود، گفت: برنامه ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد تا به بازار آسیب وارد نشود.

مدیرعامل سبدگردان تصمیم نگار ارزش آفرین بیان کرد: در عرضه‌های اولیه بخشی از نقدینگی از بیرون بازار وارد می‌شود و بخشی هم از نقدینگی‌های و سود سهام داخل بازار است، اما نه نقدینگی که وارد بازار می‌شود به حدی است که موجب رشد بازار شود و نه پولی که از فروش سایر سهام برای خرید عرضه اولیه صرف می‌شود می‌تواند به بازار ضربه بزند.

صفری خاطرنشان کرد: اگر بازار ثبات کامل پیدا کرده باشد می‌توان شرکت‌های بزرگ را نیز را عرضه اولیه کرد، اما اگر این ثبات کامل نشده باشد باید با شرکت‌های کوچک و متوسط آغاز شود تا بازار قدرت جذب نقدینگی سهم‌های جدید را داشته باشد و پس از آن به سمت سهم و شرکت‌های بزرگتر حرکت کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
چهارشنبه هفته جاری رقم می‌خورد؛

عرضه اولیه‌ای دیگر از یک پتروشیمی

در نشست خبری آغاز فعالیت صندوق سرمایه گذاری خصوصی فیروزه عنوان شد:

صفر تا صد سرمایه گذاری در "ثروت"

در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

راهکاری برای تعادل بورس

این فعال سیمان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز خبر داد:

سومین تولیدکننده بزرگ سیمان در مسیر بورس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
بورس اگه مدیریت درست داشت که وضعش این نبود.