بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
ثبت رکورد خارق‌العاده و انگشت به دهان ماندن نظام بانکداری؛

صورت‌های مالی "وآیند" که تنها به درد مدیران و سهامدارانش می‌خورد

بیخود نیست که این بانک در سال ۱۳۹۳ هم موفق به اخذ تندیس جایزه ملی مدیریت مالی کشور شده است!
کد خبر : ۲۳۲۴۶۱

صورت‌های مالی

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در شرایطی که وضعیت نابسامان و تخلفات پیاپی بانک آینده در سال‌های اخیر بر کمتر کسی پوشیده بوده و بسیاری این بانک را به‌عنوان یکی از پر ریسک‌ترین و به‌مانند یک بمب ساعتی در نظام بانکی کشور می‌دانند که که در رسانه‌های مختلف و شبکه‌های مجازی به انتشار در آمده (نگاهی به زیان انباشته ۱۷.۶۰۰ میلیارد تومانی این بانک خود گویای همه‌چیز است) انتشار صورت‌های مالی ۶ ماهه این بانک در روز گذشته را می‌توان نقطه عطفی در صنعت بانکداری کشور دانست.

عدم ثبت حتی یک ریال هزینه‌های مطالبات مشکوک الوصول آن‌هم در شرایطی که حتی برخی از شفاف‌ترین بانک‌های کشور نیز مبالغ سنگین هنگفتی از این محل را به‌عنوان هزینه شناسایی کرده اند، جای سوال دارد که چرا ؟

صورت‌های مالی

 

همان‌گونه که ملاحظه می‌شود، مدیریت این بانک موفق شده در سال جاری با ثبت رکوردی خارق‌العاده در نظام بانکی کشور، حتی یک ریال هزینه‌های مطالبات مشکوک الوصول را شناسایی نکند آن‌هم درحالی‌که بانک‌های شفافی نظیر خاورمیانه و سینا هرکدام بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان در ۶‌ماهه نخست چنین هزینه‌ای را شناسایی کرده‌اند.

بیخود نیست که این بانک در سال ۱۳۹۳ هم موفق به اخذ تندیس جایزه ملی مدیریت مالی کشور شده است!

صورت‌های مالی

اما همان‌گونه که در جدول نیز مشاهده می‌شود، علی‌رغم تمام تلاش‌های این بانک از عدم شناسایی هزینه‌های مطالبات مشکوک الوصول گرفته تا شناسایی بیش از ۵۶۰ میلیارد تومان سایر درآمد‌ها بدون توضیح در صورت‌های مالی، این شرکت موفق شد تا با اتخاذ استراتژی‌های موفق بیش از ۳۷.۷۷۷ میلیارد تومان زیان خالص را تنها در ۶ ماه شناسایی کند.

صورت‌های مالی

بورس‌نیوز رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری سهامداران " وآیند "، آمادگی درج پاسخ «بانک آینده» را دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
با سلام 37000 هزار میلیارد ریال در 6 ماهه صحیح میباشد و 17600 همت کل زیان انباشته. با تشکر
اقدس
United States
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
وارد فاز گاوی شده است
ع.ش
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
مدیران این بانک خیلی وقته تو فاز گاوین اونقدری که باید یه گاوداری تاسیس کنند و اسمشو بزارن گاوداری آینده
محمد
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
حاجی با تجدید ارزیابی ناشی از دارایی های فوق سرسام اورش بزودی کل زیان انباشته اش پودر خواهد شد....هر چند این بانک بنگاه داری کرده بجای بانک داری ولی بهر حال درست یا غلط فعلا در این نقطه قرار دارد و تعویض هیات مدیره از پارسال بخاطر جلوگیری از همین روند اشتباه است...اما در همین نقطه کل زیان بانک 36همت و فقط ی قلم ایران مالش118همت اون هم6ماه پیش ارزش گذاری شده
حمید
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
سالهاست که هم سهامدار وهم سپرده گذار این بانک هستم.سر موقع سودشو داده .این بانک دارایی محور هست وازخیلی سهامهای شرکتهای به اصطلاح بنیادی باگزارشهای عالی که توی این چندماه سهامدارانشونو بدبخت کردن بهتره.امیدوارم بعدازافزایش سرمایه باز هم گزارش بدین.چند سال به عنوان بانک برتر ایران در بنکر معرفی شد.حتما اونم الکیه.فقط قسمتی ازاموال این بانک کل گزارشوزیرورومیکنه.تعدا ی ازسهامهادر کل سه ماه قرمزی بازار تماما سبز بودن چراازانها نمیگین که هیچ پشتوانه ای هم ندارن.اینده این سهم روشنه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
باید 3300 درصد افزایش سرمایه بده از141 خارج شه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
شما آمارتون رو از کجا می گیرین؟؟
صالحی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
بهتون حق می دم . درک صورتهای مالی این بانک برای مبتدی ها یه کم سخته . حتما باید برید دوره های بیشتری رو بگذرونید تا از همه چیز بانک سر دربیارید . یکی دوسال دیگه صبر کنید صورتهای مالی اینم مثل بقیه براتون آسون تر میشه بعد راحت تر می تونید گزارش تهیه کنید . اما فرقش اینکه دیگه قیمت سهمش 10 برابر شده .
رضا
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱
حالا یک بانکی هم سود خوب داده و هم ساخت و ساز کرده و سرمایه اش ده برابر شده چرا بانک‌ها حسودی میکنند