بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
نرخ "سهم‌هایی" که مجددا در حال بزرگ شدن است؛

کسی پاسخ زیان‌های سنگین سهامداران "کسرام" را می‌دهد!

اکنون دیگر نشانه‌های غیرواقعی نرخ بعضی از سهم‌ها در بازار به قدری آشکار شده که حتی متولیان همیشه خوش‌بین و منفعل بازارسرمایه هم نمی‌توانند آن را انکار کنند.
کد خبر : ۲۳۲۵۱۶

حباب‌هایی که مجددا در حال بزرگ شدن است

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در شرایطی که قیمت هر سهم "کسرام" در اوج قیمتی خود در مرداد ماه قیمت‌های بیش از ۱۸.۰۰۰ تومان و ارزش‌هایی بیش از ۱.۰۰۰ میلیارد تومان را برای این شرکت به ثبت رسانده بود، افت بیش از ۵۰ درصدی قیمت هر سهم این شرکت در ماه‌های اخیر تا حدودی از حباب قیمتی این شرکت زیانده کم کرده بود.

حباب‌هایی که مجددا در حال بزرگ شدن است

اما ظاهرا عده‌ای از سهامداران عادت به عبرت گرفتن از ورود به سهام شرکت‌های بی کیفیت ندارند و ترجیح می‌دهند دفعاتی دیگر با زیان‌های سنگین مواجه شوند. چگونه ممکن است ارزش سهام شرکتی با تنها ۳۱ میلیارد تومان فروش و زیان خالصی ۲.۵ میلیارد تومانی به بیش از ۱.۰۰۰ میلیارد تومان برسد؟ آیا با ریزش محتمل قیمتی سهام این شرکت مجددا شاهد نامه سهامداران به رهبری، اهانت به مدیران بازار سرمایه و التماس به نمایندگان مجلس خواهیم بود؟

اکنون دیگر نشانه‌های حبابی بودن بخش بزرگی از سهام بازار سرمایه به قدری آشکار شده که حتی متولیان همیشه خوشبین و منفعل بازار سرمایه هم نمی‌توانند آن را انکار کنند.

نگاهی به رکود پیش آمده در معاملات مسکن کشور در سال گذشته و همچنین عملکرد ضعیف و قابل پیش بینی این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ از اصلی‌ترین دلایل زیان مجدد پارس سرام در سال گذشته بوده است.

ظاهرا تنها محصول سودده، توالت‌های تولیدی شرکت بوده و انواع روشویی و پایه‌های فروخته شده شرکت به طرز عجیب و قابل توجهی زیانده هستند که در مجموع منجر به سود ناخالصی تنها ۲.۳۷۹ میلیون ریالی شده است.

حباب‌هایی که مجددا در حال بزرگ شدن است

در نهایت عدم رشد معقول درآمد‌های عملیاتی آن هم در سال تورمی ۱۳۹۹ و افزایش چشمگیر بهای تمام شده کالای فروخته شده منجر به تحقق و شناسایی زیانی ۲۶ میلیارد ریالی و ۲۷ ریالی به ازای هر سهم شده که این موضوع زیان انباشته‌ای ۱۲۰ میلیارد ریالی را برای سهامداران این شرکت به ارمغان آورده است.

بورس نیوز آمادگی دارد تا در راستای تنویر افکار عمومی توضیحات مسئولان ذی‌ربط در این باره را منتشر کند.

 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
اینها همه از آسیبهای محدودیت دامنه نوسان و تشکیل صف است. شما چگونه میتوانی کسی را قانع کنی که سهام فلان شرکت در این قیمتها ارزنده نیست وقتی صف خرید میلیونی دارد ؟؟؟ همانطور که نمیشد مانع فروش سهام شرکتهای ارزنده شد وقتی صف فروش میلیونی داشت. محدودیت دامنه نوسان مانند سرطان به جان بورس افتاده و هر تحلیل منطقی را بی اثر کرده و درنهایت، بی نظمی و آنارشیسم مطلق را حاکم خواهد کرد.
محمد
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
در عوض بازار گردان داریم.
ناشناس
France
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
سلام
اندکی صبر .............. است
چطور میخواهید از دست این ..............و .............................و ......................کنید
یکی یکیتونو خود مردم به جزای اعمالتون میرسن لازم به ..........و .............نیست
ناشناس
France
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
سلام
اندکی صبر ............... است
چطور میخواهید از دست این ...........و ......................و .................کنید
یکی یکیتونو خود مردم به جزای اعمالتون میرسن لازم به .............و ........نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
سلام این شرکت هیچگونه سود سهام نداشت تا جبران بخشی از زیان ما باشد