بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
افزایش سود عملیاتی و تسعیر ارز شرکت؛

۶۴ ریال سود به ازای هر سهم "بترانس"

رشد سودآوری ناشی از افزایش درآمد‌های عملیاتی و همچنین رشد محسوس سود تسعیر ارز بوده است.
کد خبر : ۲۳۲۵۱۸

افزایش سود عملیاتی و تسعیر ارز شرکت

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت ایران ترانسفو با لحاظ کردن سرمایه ۳۶ هزار و ۴۰۲ میلیارد ریالی شرکت (مربوط به مجوز افزایش سرمایه شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها) در دوره ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۶۴ ریالی به ازای هر سهم شده و این سود که معادل ۲ هزار و ۳۴۷ میلیارد ریال بوده نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۷۲ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش سود عملیاتی و تسعیر ارز شرکت

همچنین سود تلفیقی شرکت در این دوره معادل ۵.۳۰۱ میلیارد ریال ثبت و شناسایی شده است.

این رشد سودآوری ناشی از افزایش درآمد‌های عملیاتی و همچنین رشد محسوس سود تسعیر ارز بوده است.
مقادیر فروش محصولات ترانسفورماتور فوق توزیع و قدرت در دوره ۶ ماهه امسال معادل ۵.۴۷۲ دستگاه بوده که ۱۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. جمع درآمد‌های عملیاتی محقق شده شرکت معادل ۶ هزار و ۲۹ میلیارد ریال بوده که ۷۷ درصد بیشتر از دوره مشابه سال گذشته است.

نرخ فروش ترانسفورماتور فوق توزیع و قدرت در بازار داخلی به ترتیب معادل ۱.۱۹۶ و ۹۸۵ میلیون ریال به ازای هر دستگاه بوده و شرکت پیش بینی کرد که در نیمه دوم سال موفق به فروش ۷.۱۲۸ دستگاه دیگر شود.

مواد اولیه اصلی مصرفی شرکت مس و ورق هسته وارداتی هستند. با توجه به رشد محسوس نرخ جهانی مس و سایر فلزات در هفته‌های اخیر به نظر می‌رسد که شاهد افت حاشیه سود شرکت در صورت عدم تعدیل نرخ فروش محصولات آن باشیم.

در نیمه نخست سال جاری مبلغ ۱.۳۴۴ میلیارد ریال سود تسعیر ارز توسط ایران ترانسفو شناسایی شده است.

همچنین، ۷۷۵ میلیارد ریال نیز بابت تعدیل نرخ فروش محصولات فروش رفته گذشته شناسایی شده است.

هزینه مالی ثبت شده شرکت در نیمه نخست امسال معادل ۷۶۵ میلیارد ریال و مانده تسهیلات در پایان شهریور ماه امسال معادل ۷.۶۵۰ میلیارد ریال بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر