بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به دست و پا زدن رانت خواران بزرگ برای جمع نشدن سفره شان و...
کد خبر : ۲۳۲۵۷۲

شناسایی بزرگترین باند گانگسترها/

به گزارش بورس نیوز، بعد از نوسان شدید قیمت ها در بازار فولاد، تصمیم بر این شد ‌که کل محصولات فولادی در رینگ بورس کالا عرضه شود‌. اما بعضی ها خودشان را به در و دیوار می زنند که محصول شان را وارد رینگ نکنند؛ دلیلش هم واضح است. قیمت های بورس کالا ۲۰ درصد ارزان تر از قیمت های جهانی است و اگر بتوانند مواد اولیه شان را از بورس کالا با تخفیف ۲۰ درصدی و با دلار نیمایی بخرند و بعد محصول شان را هر جا که دلشان خواست با نرخ جهانی و ارز آزاد بفروشند، رانت کلانی به جیب خواهند زد و با در نظر گرفتن این رانت، تقلایشان برای مخالفت با شیوه نامه فولاد و هم راستا کردن برخی رسانه ها با خود، اصلا عجیب نیست.

گانگسترهای بورس شناسایی شدند
بعد از اخبار دلچسب برخورد جدی با تخلفات ناشران، ناظر فرابورس هم دست به کار شده و از شناسایی بزرگترین باند مفسدان مجازی بازار خبر داده است. گویا عده ای از دوستان محترم که در فضای مجازی سیگنال میفروختند و گاهی هم چند تحلیل آبکی ارائه می کردند تا از کم دانشی برخی سهامداران استفاده کرده و عنوان استاد بگیرند و پزش را بدهند، با هم تبانی کرده و تحت نام لوکوموتیو بورس، ده ها گروه و کانال بورسی (حدود ۷۷ کانال و گروه پر مخاطب) را به سلطه درآورده و ابتدا خودشان وارد سهمی می شدند و بعد هم در تمام کانال ها و گروه های تحت تسلط شان سیگنال خرید می دادند و سهم را به خلق الله قالب میکردند و در پایان هم پیام هایشان را پاک می کردند تا مدرک به جا نماند. بعد که لوکوموتیو شان شناسایی شد، تغییر نام دادند و نام سلاطین بورس را برگزیدند و خوشبختانه باز هم به تله افتادند. با امید به روزی که فضای مجازی، فضایی سالم برای فعالیت بورس بازان باشد، امیدواریم تحلیلگرانی هم که حسن نیت شان در طی سال ها فعالیت شان اثبات شده، مجوزهای لازم برای فعالیت در فضای مجازی را دریافت کنند تا سره از ناسره تفکیک شده و سهامداران کماکان از تجربه این افراد استفاده کند.

دهن کجی دلالان به وعده پاستور
اهالی پاستور این روزها زیادی عجیب رفتار می کنند. بعد از ارائه لایحه عجیب و غریب بودجه، حالا اعلام کرده اند دلار ۱۱ هزار تومانی در راه است! این وعده ها یا از سرخوشی زیاد نشات گرفته، یا پشت پرده خبرهایی در راه است که هنوز ما نمی دانیم. اما علی الحساب واکنش بازار ارز و طلا به این وعده ها، افزایش نرخ بیشتر بوده و بس! طلای جهانی میل نزول دارد و سکه وطنی بالا می رود و این جز دهن کجی فعالان این بازارها و شیطنت عده ای سودجو، معنای دیگری ندارد.

گمرک یا انبار محتکران 

بعضی آقایان هم گفته اند بعضی ها تمایلی به ترخیص کالایشان از گمرگ ندارند! به نظر ما که وقتی ببینند میتوانند مفت و مجانی انبار کنی تا گران تر شود، معلوم است که تمایل به ترخیص ندارند! کاش وقتی مجوز واردات می دهند، مهلتی هم برای عرضه کالا در بازار تعیین کنند که فرصت طلبان هر جور دلشان خواست، بازار را دستکاری نکنند.

بازارگردانی روزهای مثبت فراموش نشود

بازارگردانی هم از آن کارهایی است که حساسیت های خودش را دارد و همان طور که بازار منفی نیاز به بازارگردان دارد، بازار مثبت هم نیازمند مدیریت است. ولی گویا برخی ناشران محترم وقتی سهم شان صف خرید می شود، کلا بازارگردانی را کنار می گذارند و دل شارژ کردن صندوق بازارگردان را ندارند. امیدواریم تشدید نظارت ها و برخورد قاطع با ناشران متخلف، درس عبرتی شود برای این دوستان تا بازارگردانی را در هر شرایطی جدی بگیرند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر