بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
«پلی اتیلن سبک خطی» بیشترین رشد را در بین محصولات داشت؛

افزایش ۱۵۰درصدی درآمد "شکبیر"/ استارت بلند صادراتی از شهریور

شرکت پتروشیمی امیرکبیر در آبان ماه، بیشترین میزان فروش داخلی را در بخش «پلی اتیلن سبک خطی» با ۱۵.۹۳۳ تن در اختیار داشته که نسبت به مهر ماه ۱۲ درصد افزایش را داشته است.
کد خبر : ۲۳۲۵۷۳

۱۵۰ درصد افزایش درآمد

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت پتروشیمی امیرکبیر در گزارش فعالیت ماهانه خود منتهی به آبان ماه سال جاری از فروش ۶۳۲.۶۹۶ تن و مجموع درآمد شناسایی شده برابر با مبلغ ۱۶.۹۴۳ میلیارد ریال خبر داد که این درآمد حاصل شده، از دو بخش «فروش داخلی» و «فروش صادراتی» بدست آمده و میزان درآمد این پتروشیمی از ابتدای سال مالی تا پایان آبان ماه ۷۹.۹۳۶ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

۱۵۰ درصد افزایش درآمد

رشد درآمدها به کام سهامداران

میزان درآمد شرکت "شکبیر" در آبان ماه، رشد ۵۰ درصدی را در مقایسه با ماه گذشته شاهد بوده، همچنین نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش ۱۵۰ درصدی را به دنبال داشته و درآمد‌های حاصل شده این پتروشیمی از ابتدای سال مالی نیز در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته افزایش ۵۹ درصدی را به ثبت رسانده است.

این میزان تولید باعث ثبت رکورد بیشترین سود هر سهم EPS به میزان ۹۶۷، ۴ ریال شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۹۰درصد بود.

با در نظر گرفتن ارزش هر واحد EPS شرکت پتروشیمی امیرکبیر به مبلغ ۰۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰، ۳۶ ریال این شرکت در دوره ۸ ماه سود خالص ۵۰۲، ۸۷۹، ۱۷ میلیون ریال را محقق کرد که این میزان سود بیش از مجموع سود این مجتمع تولیدی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ بوده است.

دریافت خوراک‌های گازی و مایع با در نظر گرفتن حاشیه سود هر خوراک تا تبدیل به محصول نهایی، بهبود وضعیت دریافت خوراک گازی (ضریب تبدیل خوراک گازی به اتیلن ۸۵ درصد است) با انعقاد قرارداد با پالایشگاه گاز بیدبلند، استمرار تولید در واحد‌های پلیمیر، پایین بودن نرخ رشد عناصر هزینه‌ای بهای تمام‌شده نسبت به نرخ رشد قیمت فروش محصولات، برنامه‌ریزی و انطباق برنامه تولید با برنامه فروش محصولات، افزایش نرخ تسعیر ارز و به‌تبع آن رشد قیمت فروش محصولات از مهم‌ترین برگ خریدهای تأثیرگذار درروند رشد سود پتروشیمی امیرکبیر طی این دوره هشت‌ماهه بوده است.

همچنین پتروشیمی امیرکبیر با ثبت تولید ۲۵۷. ۹۳۶ تن انواع محصولات توانسته ۹۰ درصد برنامه تولید خود را محقق نماید. با توجه به میزان تولیدات سنوات گذشته، در هشت‌ماهه ابتدای سال ۹۹ در زمینه تولید موفق به ثبت رکورد جدیدی شده است.

درآمد ثبت شده پتروشیمی امیرکبیر از ابتدای سال مالی

۱۵۰ درصد افزایش درآمد

بر اساس این گزارش، پتروشیمی امیر کبیر در آبان ماه، بیشترین میزان درآمد را در بخش «فروش صادراتی» با ۸.۵۵۰ میلیارد ریال در اختیار داشته که در مقایسه با مهر ماه ۱۵۵ درصد رشد را در پی داشته و «فروش داخلی» نیز با ۸.۳۹۳ میلیارد ریال مابقی درآمد شناسایی شده را به خود اختصاص داده است.

نمودار میزان درآمد «فروش داخلی» و «فروش صادراتی»

۱۵۰ درصد افزایش درآمد


بر پایه این گزارش، شرکت "شکبیر" در آبان ماه، میزان فروش محصولات خود را مجموعاً بالغ بر ۸۶.۴۱۳ تن گزارش کرده که نسبت به ماه گذشته ۲۵ درصد افزایش را به همراه داشته است.

نمودار مجموع فروش محصولات پتروشیمی امیرکبیر

۱۵۰ درصد افزایش درآمد

طبق این گزارش، شرکت پتروشیمی امیرکبیر در آبان ماه، بیشترین میزان فروش داخلی را در بخش «پلی اتیلن سبک خطی» با ۱۵.۹۳۳ تن در اختیار داشته که نسبت به مهر ماه با رشد ۱۲ درصدی همراه بود.

بیشترین میزان فروش محصولات در بازار داخلی

۱۵۰ درصد افزایش درآمد

همچنین جایگاه بعدی بیشترین میزان فروش را پس از پلی اتیلن سبک خطی، محصول «بنزین پیرولیز» با ۱۰.۵۷۸ تن به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر