بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
شرکت آرتاویل تایر با ‌نماد "پارتا" با ظرفیت تلفیقی ۷۵ هزار تن، بزرگترین تولیدکننده خصوصی تایر در کشور است.
کد خبر : ۲۳۲۶۰۱

نگاهی به آرتاویل تایر، بزرگترین تولیدکننده خصوصی تایر

به گزارش بورس نیوز، مجموعه آرتاویل تایر (گلدستون) که با نماد "پارتا" در بازار سرمایه شناخته می‌شود را باید به جای یک شرکت، در قالب یک هلدینگ بررسی کرد. علاوه بر شرکت لاستیک یزد که چند ماه قبل با نماد "پیزد" در بازار سرمایه پذیرفته شد و مالکیت بیش از ۵۰ درصد آن برای "پارتا" است، این هلدینگ مالک بیش از ۵۰ درصد از سهام شرکت کربن سیمرغ نیز هست.
شرکت آرتاویل تایر با ظرفیت تلفیقی ۷۵ هزار تن، بزرگترین تولیدکننده خصوصی تایر در کشور است. این شرکت، مالک اولین خط تولید خصوصی تایرهای تمام استیل اتوبوسی و کامیونی (TBR) با ظرفیت ۲۵ هزار تن و با آخرین تکنولوژی روز دنیا نیز هست که اواخر سال گذشته با حضور رئیس جمهور افتتاح گردید. لاستیک‌های TBR با داشتن وزن کمتر و عمر بیشتر، حاشیه سودی بالاتر از انواع قدیمی‌تر لاستیک‌ها دارند. این لاستیک در سال‌های قبل تماما وارداتی بوده و نیاز کشور به این نوع از تایر حدود ۸۰ هزار تن برآورد می‌شود.

آرتاویل تایر با در اختیار داشتن کامل ترین زنجیره تامین خصوصی در صنعت تایر کشور، در زمینه تامین مواد اولیه چابک ترین شرکت فعال در حوزه تولید تایر محسوب می شود.

حجم تولیدات این شرکت در ۳ ماهه دوم سال جاری در مقایسه با ۳ ماهه ابتدای امسال ۱۸ درصد افزایش و در مقایسه با شش‌ماهه سال ۱۳۹۸ حدود ۲۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد. با توجه به روند فزاینده تولید در "پارتا" و نیز شیب افزایشی قیمت تایر در این چند ماه، انتظار می رود ۶ ماهه دوم پرباری از این شرکت شاهد باشیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فروش ۱۰ ماهه شرکت به ۹.۶۱۸ میلیارد ریال رسید؛

ادامه روند افزایشی نرخ لاستیک رادیال پیزد

گروه صنعتی ارتاویل تایر، در ازای هر سهم نیز ۲.۶۰۷ ریال سود ساخت؛

دریفت سود خالص "پارتا" با ۸۷۸ درصد رشد

سود ۳.۳۷۴ ریالی به ازای هر سهم در دوره ۹ ماهه سال جاری؛

کاهش سودآوری لاستیک یزد در فصل پاییز

طبق اعلام شرکت مجتمع صنعتی آرتاویل تایر؛

تایرهای کشاورزی "پارتا" گران شد

ارسال نظر