بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
افزایش ۶.۰۰۰ میلیارد ریالی مبلغ سرمایه گذاری‌های شرکت؛

تمرکز درآمدی "امین" از سود سپرده در "وآیند"

سود محقق شده در گزارش حسابرسی شده نسبت به گزارش حسابرسی نشده در حدود ۲ درصد کاهش سودآوری را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۳۲۶۰۴

افزایش ۶.۰۰۰ میلیارد ریالی مبلغ سرمایه گذاری‌های شرکت

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت تامین سرمایه امین به عنوان اولین بانک سرمایه گذاری کشور در سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده موفق به کسب سود خالص ۴ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال شده و این سود که معادل ۶۰۲ ریال به ازای هر سهم بود، نسبت به سال مالی قبل از آن رشد ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش ۶.۰۰۰ میلیارد ریالی مبلغ سرمایه گذاری‌های شرکت

لازم به ذکر است، سود محقق شده در گزارش حسابرسی شده نسبت به گزارش حسابرسی نشده در حدود ۲ درصد کاهش سودآوری را نشان می‌دهد.

جمع درآمد‌های عملیاتی شرکت در این سال به ۵ هزار و ۴۴۶ میلیارد ریال رسیده است. حاشیه سود خالص شرکت معادل ۷۸ درصد درآمد‌های آن بوده که در سایر شرکت‌های تامین سرمایه با توجه به ساختار درآمد و هزینه‌های آن‌ها روند مشابهی دیده می‌شود.

ترکیب اصلی درآمد‌های شرکت شامل ۱.۲۸۷ میلیارد ریال درآمد‌های سرمایه گذاری، ۹۰۰ میلیارد ریال سود سپرده بانکی (بخش مهمی از سپرده‌های بانکی مربوط به بانک آینده است.)، ۱.۰۰۰ میلیارد ریال درآمد‌های بازارگردانی و ۶۴۲ میلیارد ریال نیز سود سرمایه گذاری‌های شرکت است.


جمع مبلغ سرمایه گذاری‌های شرکت که عمدتا در بخش سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت طبقه بندی شده، در پایان شهریور ماه امسال به ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال مالی قبل از آن افزایش ۶.۰۰۰ میلیارد ریال افزایش را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مطابق اعلام از سوی شرکت تامین سرمایه امین؛

"امین" از تابستان ۱۴۰۰ سود می‌دهد

معاونت اقتصادی تامین‌سرمایه امین‌در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

افزایش توان انتشار اوراق در "امین" به ۱۵‌همت

ارسال نظر