بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
سود ۱۴۸ ریالی به ازای هر سهم این ساختمان‌ساز محاسبه شد؛

رشد سود‌های غیرعملیاتی"ثتران"، عامل اصلی افزایش سود

با توجه به قیمت بیش از ۵.۵۰۰ ریالی هر سهم شرکت به نظر نمی‌رسد که علت رشد قیمت‌های اخیر سهام شرکت مربوط به عملکرد آن بوده باشد.
کد خبر : ۲۳۲۶۰۶

رشد سود‌های غیرعملیاتی، عامل اصلی افزایش سود شرکت

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران در سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده شرکت، موفق به کسب سود خالص ۲۶۷ میلیارد ریالی و معادل ۱۴۸ ریال به ازای هر سهم شده و سود تلفیقی شرکت نیز معادل ۲۵۵ میلیارد ریال بوده است.

رشد سود‌های غیرعملیاتی، عامل اصلی افزایش سود شرکت

با توجه به قیمت بیش از ۵.۵۰۰ ریالی هر سهم شرکت به نظر نمی‌رسد که علت رشد قیمت‌های اخیر سهام شرکت مربوط به عملکرد آن بوده باشد.

علیرغم سود محقق شده شرکت، همچنان این شرکت با زیان انباشته ۶۳۲ میلیارد ریالی همراه شد که معادل ۳۵ درصد از سرمایه ثبت شده شرکت بود و به این ترتیب انتظار تقسیم سودی در مجمع پیش روی شرکت وجود ندارد.

درآمد‌های عملیاتی محقق شده شرکت مبلغ ۱.۲۲۰ میلیارد ریال بوده که این مبلغ علی رغم اینکه نسبت به سال ۹۸ بیش از ۵۸۰ درصد افزایش داشته، اما منجر به کسب سود خالص قابل توجهی برای شرکت نشده و سود عملیاتی محقق شده شرکت ۳۱۵ میلیارد ریال بوده که ۲۵ درصد درآمد بوده است.

درآمد‌های شرکت از سه بخش فروش واحد‌های ساختمانی تکمیل شده به ارزش ۲۸۰ میلیارد ریال، واحد‌های در جریان ساخت به ارزش ۷۲۲ میلیارد ریال و ۲۱۸ میلیارد ریال نیز درآمد پروژه‌های پیمانکاری است.

هزینه‌های مالی شرکت با ۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن به بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال رسیده است.
مبلغ موجودی املاک شرکت در پایان شهریور ماه امسال معادل ۱.۳۷۸ میلیارد ریال بوده که این مبلغ شامل ۷۲۰ میلیارد ریال املاک در جریان ساخت و ۶۵۰ میلیارد ریال نیز پروژه‌های ساخته شده و ۸ میلیارد ریال نیز مواد و مصالح است.

پروژه‌های در جریان ساخت اصلی شرکت شامل پروژه مرکز شهر اندیشه زون A با ۲۲ درصد پیشرفت تا پایان تابستان امسال، پروژه بنفشه ۲ با ۳۲ درصد پیشرفت و پروژه نگین شهر ری با ۵۱ درصد پیشرفت است.

در بخش درآمد‌های غیرعملیاتی شاهد شناسایی ۱۵۱ میلیارد ریال سود غیرعملیاتی هستیم که بخش عمده‌ای از این مبلغ بابت سود فروش سهام به مبلغ ۱۳۵ میلیارد ریال بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر