بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
مدیر فروش این کارخانجات کاشی‌سازی در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

چند قدم تا ورود محصولات جدید "کحافظ"

ظرفیت فعلی تولید محصولات لوکس حدود ۱۵ هزار مترمربع است که با بهره برداری از این دو فاز، ظرفیت تولید این محصولات افزایش ۱۰۰ درصدی خواهد داشت.
کد خبر : ۲۳۲۶۴۶

چند قدم تا ورود محصولات لالچری و جدید

به گزارش بورس نیوز، یکی از نمادهای پربازده بازار سرمایه در یک سال اخیر "کحافظ" بوده است.

بررسی صورت های مالی این شرکت نشان می دهد اقبال این سهم چندان هم بی ارتباط با عملکرد شرکت نبوده است. شرکت کاشی حافظ علاوه بر آنکه در ۱۲ماهه ۹۸ زیان سال قبل را به سود مبدل کرد؛ امسال هم به رغم شیوع کرونا و تحریم و... عملکرد قابل قبولی داشته است. این شرکت تا پایان آبان ماه بالغ بر ۱۳۳ میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به فروش سال ۹۸ رشد ۱۷۵ درصدی نشان می دهد. "کحافظ" فقط در آبان ماه بیش از ۶ میلیارد تومان هم صادرات انجام داده است.

سهیلا رامش مدیر فروش شرکت کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ در گفت‌و‌گو با بورس نیوز در خصوص دلایل رونق فروش در این شرکت بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل رونق فروش شرکت در اوج مشکلات ناشی از کرونا و تحریم‌ها، تولید محصول کاشی ۱۰۰×۱۰۰ پولیشی است. کاشی حافظ اولین و برترین تولیدکننده این محصول در کشور بوده و با توجه به شبکه توزیع و فروش و نمایندگان فروش وفادار این شرکت و قیمت این محصول، بازار استقبال بسیار مناسبی از این محصول داشته؛ تا جایی که حتی رقبای ما در صنعت کاشی و سرامیک هم به دنبال تولید محصولات با سایز ۱۰۰×۱۰۰ هستند.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینجاست که کاشی حافظ برخلاف سایر شرکت‌های تولیدکننده کاشی و سرامیک در کشور و مانند تولیدکنندگان مطرح خارجی، اقدام به برندسازی کرده و تولیدات بر اساس برندها(مثلاً برند بیوتی اسپرینگ) صورت می‌گیرد. این برندسازی موجب شد حتی در بازار بی‌رونق هم محصولات "کحافظ" مشتریان خاص خود را داشته باشد.

رامش افزود: علاوه بر این، شرکت کاشی حافظ به‌جز محصولات لوکس پولیشی، محصولات دیگری هم تولید می‌کند که اتفاقاً فروش این محصولات هم خوب بوده و سود خوبی هم برای شرکت به همراه داشته‌اند. چراکه شرکت اخیراً اقدام به ارتقای فاز اکونومی محصولات عادی (مثلاً ۳۰×۶۰ یا ۶۰×۶۰) کرده و با ارتقای تجهیزات تولید فازهای تولید محصولات عادی، هم کیفیت این محصولات بهبودیافته و هم‌ظرفیت تولید افزایش‌یافته است. ارتقای کیفی و کمی این محصولات که بازار صادراتی خوبی هم دارند نیز در رونق فروش شرکت مؤثر بوده است.

مدیر فروش "کحافظ" اضافه کرد: اگرچه با توجه به‌احتمال کاهش نرخ ارز، برخی از تولیدکنندگان کاشی و سرامیک اقدام به کاهش قیمت محصولات خود و ارائه تخفیف‌هایی در فروش کرده‌اند که این اقدام روی کل بازار اثرگذار خواهد بود؛ ولی معتقدم درنهایت برندهای مطرح و بزرگ کاشی و سرامیک راه خود را از تولیدکنندگان کوچک‌تر جدا کرده و متحمل مشکلی نخواهند شد.

این فعال صنعت کاشی و سرامیک در رابطه با تأثیر توافق سیاسی احتمالی بر روند تولید و فروش شرکت گفت: چه توافقی در عرصه سیاسی انجام شود و چه توافقی حاصل نگردد، چشم‌انداز تولید و فروش در "کحافظ" مثبت است. اگر توافقی انجام شود، از لغو تحریم‌ها و تسهیل روند صادرات و رونق اقتصاد داخلی بهره خواهیم برد و چنانچه توافقی صورت نگیرد، افزایش احتمالی نرخ ارز اثر مثبتی بر درآمد شرکت خواهد داشت. ضمن اینکه شرکت تدابیری برای هر یک از احتمالات (توافق یا عدم توافق) اندیشیده و در صورت قطعیت هر یک از این احتمالات با اعمال تغییراتی در پکیج تولیدات از هر بحرانی عبور خواهیم کرد. ازآنجاکه در حال حاضر حداقل ۵۰ درصد از محصولات شرکت روانه بازارهای صادراتی می‌شود، رفع تحریم‌ها یا تمدید تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز، مشکلی برای شرکت ایجاد نخواهد کرد.

مدیر فروش "کحافظ" با اشاره به یک اتفاق خوب در این شرکت اظهار کرد: تجهیزات تولید دو فاز تولیدی جدید (فاز ۸ و فاز ۹) خریداری‌شده و در گمرک است و به‌تدریج در حال ترخیص و استقرار این تجهیزات هستیم. زیربنای لازم از قبل ایجادشده و با نصب کامل ماشین‌آلات، احتمالاً در اردیبهشت‌ماه این دو فاز تولیدی به مرحله تولید و عرضه محصول به بازار خواهند رسید. البته قرار بود این دو فاز آذرماه امسال به بهره‌برداری برسند که به سبب محدودیت‌های کرونا و تحریم، کمی درروند کار وقفه افتاد. با بهره‌برداری از این دو فاز، در مرحله اول ۷۵۰۰ متر و در مرحله دوم ۱۵۰۰۰ متر به ظرفیت روزانه تولیدات لوکس شرکت افزوده خواهد شد.

رامش در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت فعلی تولید محصولات لوکس حدود ۱۵ هزار مترمربع است که با بهره‌برداری از این دو فاز، ظرفیت تولید این محصولات افزایش ۱۰۰ درصدی خواهد داشت. با بهره‌برداری از این دو فاز توان تولید محصولات پولیشی ۸۰×۱۲۰ و ۸۰×۱۶۰ و ۱۰۰×۲۰۰ را هم خواهیم داشت که محصولات خاصی هستند و قطعاً بازار فروش مناسبی هم خواهند داشت و سودآوری شرکت را هم تحت تأثیر قرار خواهند داد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

اقبال بازار به صنایع سودساز

نقش و نگاری از طنز تلخ در بازار سرمایه؛

"کحافظ" و شناسایی سود ناشی از فروش دارایی‌ها

در مجمع شرکت کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ؛

مجمع "کحافظ" هیچ سودی نداشت

ارسال نظر