بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
واگذاری سهام به شرکت‌های وابسته، عامل اصلی سودآوری این پیمانکار؛

رشد سنگین سودخالص در جیب "کیسون"

این شرکت بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده موفق به کسب سود خالص ۶ هزار و ۴۶۸ میلیارد ریالی شده است.
کد خبر : ۲۳۲۷۳۴

واگذاری سهام به شرکت‌های وابسته، عامل اصلی رشد سودآوری

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، شرکت کیسون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های پیمانکاری کشور در نیمه نخست سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده موفق به کسب سود خالص ۶ هزار و ۴۶۸ میلیارد ریالی شده و این سود که معادل ۱.۲۸۳ ریال به ازای هر سهم بوده نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد سنگین ۴.۶۲۰ درصدی را داشته است.

واگذاری سهام به شرکت‌های وابسته، عامل اصلی رشد سودآوری

با این حال ذکر این نکته ضروری است که علت اصلی رشد این سودآوری واگذاری سهام به شرکت زیرمجموعه و وابسته بوده که منجر به شناسایی مبلغ ۶ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال درآمدغیرعملیاتی در شرکت اصلی شده و بدون در نظر گرفتن این سود که قابلیت تکرار در سنوات آتی را نخواهد داشت، این شرکت با زیان مواجه می‌شد.

با توجه به این که این واگذاری به شرکت وابسته صورت گرفته، در صورت سود و زیان تلفیقی این سود شناسایی نشده و کل سود خالص تلفیقی این شرکت معادل یک هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال و معادل ۳۴۷ ریال به ازای هر سهم بوده است.

جمع درآمد‌های شناسایی شده این شرکت در این مدت معادل ۶ هزار و ۶۵۷ میلیارد ریال بوده و این درآمد شامل واگذاری پروژه‌های ساختمانی به مبلغ ۱.۱۷۵ میلیارد ریال، درآمد ارائه خدمات آب شیرین کن بندرعباس به مبلغ ۱.۹۷۲ میلیارد ریال، ۶۱۱ میلیارد ریال بابت پروژه ۲۰ هزار واحدی پرند، ۱.۰۶۳ میلیارد ریال بابت پیشرفت پروژه عراق و جاسک و سایر موارد بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر