بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
در سال جهش تولید، نمایشگاه خودکفایی و دستاورد‌های متخصصین شرکت پتروشیمی شازند، روز چهارشنبه ۱۹ آذر ماه با حضور سعیدی عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، جعفری ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، جمعی از مدیرانشرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و ولدخانی مدیریت عامل در مجتمع پتروشیمی شازند افتتاح شد.
کد خبر : ۲۳۲۷۹۰

نمایشگاه خودکفایی و دستاورد‌های متخصصین شرکت پتروشیمی شازند افتتاح شد

به گزارش بورس نیوز، ولدخانی اظهار داشت: با تشدید تحریم های ظالمانه بین المللی، حداکثر توان مهندسین داخلی برای خودکفایی در تامین قطعات بکار گرفته شد که با همکاری بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان داخلی، بیش از 2600 قطعه بسیار حساس و تخصصی در مجتمع پتروشیمی شازند ساخت داخل شده است.

مدیرعامل پتروشیمی شازند بیان کرد: این قطعات در بخش ها و واحدهای مختلف صنعت پتروشیمی مانند واحد پلی پروپیلن که مواد اولیه تجهیزات پزشکی را تولید می نماید و هدف شدیدترین تحریم ها قرار گرفته است، کاربری بسیار زیادی دارد که با بومی سازی و استفاده از تجهیزات داخلی، تولید محصولات شیمیایی و پلیمری این مجتمع تداوم داشته و در تامین نیاز کشور به مواد اولیه حیات بخش سلامت و درمان، وقفه ای ایجاد نشده است.

وی افزود: با ساخت و تولید قطعات ساخت داخل ضمن لغو حدود ۷۵ تقاضای واردات تجهیزات از خارج کشور، حدود ۱۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی را به همراه داشته است که پیش بینی می گردد این صرفه جویی ارزی تا پایان سال جاری، به ۱۲ میلیون یورو برسد.

ولدخانی یادآور شد: به منظور تامین نیاز کشور با تلاش متخصصین این شرکت، گرید "پلیمر پروپیلن اسپان باند" در پتروشیمی شازند تولید شد که این پلیمر به عنوان ماده اولیه در تولید ماسک،البسه و گان پزشکی کاربرد دارد و این شرکت تنها تولید کننده این نوع پلیمر در کشور می باشد. خاطر نشان می گردد در گذشته این پلیمر از کشورهای کره جنوبی و ژاپن وارد کشور می شد و سالانه حدود ۱۰ هزار تن از آن برای تولید ماسک ،گان و ملحفه یکبار مصرف بیمارستانی نیاز است و این شرکت آمادگی تولید این گرید پلیمری با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در سال را داشته و همچنین این قابلیت وجود دارد تا ضمن تامین نیاز داخل، شرایط صادراتی مازاد این محصول نیز فراهم گردد.

سعیدی عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در سخنان خود اظهار نمود: با اعمال تحریم های ظالمانه بین المللی به ویژه در بخش صنعت پتروشیمی، صنایع کشور راهی جز مقابله با این تحریم ها را نداشته و به فضل الهی امروز شاهد آن هستیم که پتروشیمی شازند خودکفایی و داخلی سازی را بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری اجرایی نموده است.

همچنین جعفری در حاشیه بازدید از نمایشگاه خودکفایی و دستاوردهای متخصصین شرکت پتروشیمی شازند گفت: برگزاری این نمایشگاه نوید بخش آن است که صنایع واقع در استان و کشور امکان تامین نیاز و هم پوشانی یکدیگر را دارند و یکی از ویژگی های اصلی تحریم های بین المللی و جنگ اقتصادی، شناخت هرچه بیشتر از ظرفیت های تولید داخل است و با این تحریم ها و فشارهای بین المللی، متخصصین پتروشیمی شازند توانستند توانمندی خود را به منصه ظهور برسانند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: بخش عمده ای از قطعات و تجهیزات واحدهای مجتمع پتروشیمی شازند در گذشته تنها از طریق تولید کنندگان اصلی تامین می شد که برپایی این نمایشگاه، نشان از توانمندی و هم افزایی صنایع تولیدی و صنایع پتروشیمی کشور می باشد.

در این نمایشگاه مهندسین و متخصین شرکت پتروشیمی شازند به تشریح اقدامات ارزنده این شرکت با همکاری صنایع استان و کشور در بومی سازی قطعات و تجهیزاتی که دانش فنی بسیار از این قطعات و تجهیزات در اختیار شرکت های اروپایی و ایالات متحده قرار داشته، پرداختند.

شایان ذکر است مجتمع پتروشیمی شازند با تاکیدات ولدخانی و در پاسخ به تحریم های ظالمانه بین المللی، استراتژی تأمین تجهیزات و قطعات یدکی از طریق داخلی سازی را برگزیده تا از این طریق با استفاده از دانش بومی بتواند جایگزینی مناسب و بهینه ای برای توسعه پایدار زنجیره تأمین تجهیزات و قطعات یدکی را ایجاد نماید و استراتژی این شرکت مبتنی بر استفاده کامل از ظرفیت تجهیزات تولید داخل ، بومی نمودن دانش فنی، کاهش هزینه های ناشی از توقف تولید ، بهبود کیفیت عملکرد تجهیزات و ایجاد راهکارهای جایگزین جهت رفع مشکلات و تنگناها می باشد که قطعاً این قبیل دستاوردها لوح زرین دیگری در جهت تحقق خودکفایی و نمایش عملی اقتدار فنی و تخصصی مدیران، متخصصین و کارکنان شرکت پتروشیمی شازند می باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پتروشیمی شازند به ازای هر سهم ۲.۳۹۱ ریال سود ساخت؛

"شاراک" همچنان پیگیر تامین‌مالی "قشم"

ارسال نظر