بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به ریزشی که نه ناشی از هیجان بود و نه تحلیل داشت و...
کد خبر : ۲۳۲۸۵۱

رمیدن بورس در تونل وحشتی که حقوقی ها ساختند

به گزارش بورس نیوز، بعضی به ظاهر دوستان بازار با این توجیه که بورس نباید دوباره افسارگسیخته بالا برود، از اول هفته افسار بازار را چنان کشیدند که زبان بسته رم کرد و با رمیدنش، چنان وحشتی در دل تازه واردهایی که هنوز زخم ریزش قبلی روی روح و روان شان خوب نشده، ایجاد کرد که بورس تهران کم از تونل وحشت شهربازی نداشت. بعضی ها هم از آب گل آلود ماهی گرفتند و به شایعه نخ نما شده این چند وقت که بارها هم تکذیب شده دوباره دامن زدند و بازار را از آنچه بود، خراب تر کردند! این وضعیت نه نتیجه هیجان سهامداران خرد بود و نه علت منطقی داشت؛ منفی های بورس فقط و فقط حاصل مزاح بعضی از فعالان بازار با قیمت ها و عرضه های آبشاری شان بود و بس. دقیقا مثل همان وقت هایی که آقازاده ها هوس تفریح می کنند و اسکناس به آتش می کشند، بعضی روزها هم بعضی حقوقی ها هوس کباب کردن سهامدار می کنند و...
اما رئیس باب همایون پیغام داده نگران نباشید که با ۱۶۰ نفر از عوامل وحشت در بورس برخورد شده! حالا چطور برخورد کرده اند، نمی دانیم؛ اما قطعا برخورد قاطعی بوده که امروز این طور گرخیده بودند! البته این تمام هنر آقایون نبوده است و در اقدامی جدید از یک عرضه جذاب خبر داده اند. پالایش آمد تا درد دارا یکم یادمان رود و حالا داراسوم در راه است تا بلائی به سر خریداران بیاورد که بگویند صد رحمت به دوتای قبلی! به قول برخی فعالان بازار سرمایه، سنگ پا اگر نماد داشت، الان صف خرید بود!

بوی تغییرات بودار در هلدینگ بزرگ بورسی 

در یکی از بزرگترین هلدینگ های بازار که اتفاقا بازارگردان چندتا از بزرگترین سهم های بازار هم هست، بوی تغییرات مدیریتی می آید. ظاهرا مدیر عامل یکی از کارگزاری ها هم خود را برای تکیه بر صندلی مدیر در آستانه خداحافظی، گرم می کند. فقط مانده ایم این تغییر مدیریتی، ربطی به ۱۶۰ متخلفی که با آنها برخورد شده، داشته یا نه.

تفاوت سرمایه گذاری حرفه ای و غیر حرفه ای

سال هاست که به تازه واردها توصیه می کنند از طریق صندوق های سرمایه گذاری وارد بازار سرمایه شوند تا کمتر زیان کنند؛ ولی امروز همین صندوق های به اصطلاح حرفه ای طوری ریزش داشتند که شک نداریم دارندگان یونیت ها هنوز از شوک دیدن منفی ها خارج نشده اند! با این روش سرمایه گذاری حرفه ای ما را نکشند، خیلی است!

هدف گذاری تورم بازار مسکن به روش مهندسی معکوس 

فعالان بازار مسکن میگویند دوستان در میرداماد اول یک عددی از میزان رشد قیمت ها در بازار مسکن می دهند، بعد بازار مسکن به حال خودش رها می شود تا به آن عدد برسند! یعنی اگر در هدف گذاری تورم موفق نبودند، اصلا نگران نباشید که در هدف گذاری تورم بازار مسکن کاملا موفق عمل کرده اند. وقتی قیمت ها در بازار مسکن ۱۵ درصد بالا رفته بوده، اعلام کرده اند تورم بازار مسکن امسال ۴۲ درصد است؛ بازار هم کم کم خودش را به همان ۴۲ رسانده که عقب نماند! البته زیر مجموعه های میرداماد هم در تحقق این مهم کم نگذاشته اند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
شما حجم مبنا دامنه نوسان را حذف کنید همه چیز درست میشه نمی دونیم چرا تا اسم تغییر حجم مبنا و دامنه نوسان میاد رنگشون مثل گچ می پره حضرات و ادرس غلط میدن و میزنن در و دیوار تا اصل موضوع تموم شه و زیر سیبلی ردش کنن ولی تا کی ما که میدونیم تمام این بازی ها از کجا اب می خوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
ای ریدم تو این حجم مبنا و دامنه نوسانتون که نون دونیتون شده
raoof
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
واقعا خجالت آوره....صندوق پالایش یکم که با قیمت هر سهم 10هزارتومن و قرار بود 30 درصد سود به خریداراش بده، بعد از 4 ماه، امروز به قیمت 9300تومن افت کرد...دیگه به کدوم وعده دولت میشه اعتماد کرد؟!
بازنشسته دزد دولتی زده
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
بعد از 30 سال کار که بازنشسته شدم پس اندازم و حق سنواتم حدود 100 ملیون تومن بود که وارد بورس کردم و با مشورت چند نفر سهم سرمایه گزاری سایپا خریدم در قیمت 2600 تومن که بعد از 5 ماه شده 800 تومن و سهم پارس .... در قیمت 55هزار تومن که اونم شده 14000 تومن یعنی پس انداز 30 سال کارم را در بورس براحتی آب خوردن خوردند رفت حالا با این اوضاع گرانی و بد اقتصادی با چه امیدی میتوانم زندگی کنم خدایا خودت بداد ما برس و این دزدان اموال مردم را نابود بفرما.
منتفرازاعتماد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۲
وقتی خنده لبم میاد یهو یاد ضرر بورس میافتم ناراحت میشم
والله هرچیزی اندازه داره لااقل منفی میکنین یواش میخواین مثبت کنین جون آدم میگیرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
خخخخخه پالایش ها به زودی بالا میروند . دلار و طلا در حال سقوط! تجارت نفت هم به زودی آزاد میشه و قیمت نفت هم بالا می ره مدتی صبر لازمه فقط
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
............... تمامشان. ..................... به مردم میکنند را ..............داد