بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
اکنون سهام شرکت ملی سرب و روی ایران با تحقق سود خالصی تنها ۵۰۴ ریالی در ۶ ماهه نخست سال جاری در قیمت‌های بیش از ۱۲۸.۰۰۰ ریالی معامله می‌شود آن هم پس از افتی در حدود ۴۰ درصدی از قیمت‌های بیش از ۲۰۰.۰۰۰ ریالی در مرداد ماه.
کد خبر : ۲۳۲۸۵۵

۱۲.۰۰۰ تومان قیمت سهامی با سودی ۵۰ تومانی، تبعات ورود سرمایه گذاران آماتور در بازار سرمایه

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شاید بسیاری از فعالان بازار سرمایه قیمت‌های ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی هر سهم شرکت ملی سرب و روی را در اوایل سال ۱۳۹۷ به یاد دارند، سهمی که با سودی ناچیز کمتر سرمایه گذاری را وسوسه به خرید می‌کرد.

اما اکنون سهام شرکت ملی سرب و روی ایران با تحقق سود خالصی تنها ۵۰۴ ریالی در ۶ ماهه نخست سال جاری در قیمت‌های بیش از ۱۲۸.۰۰۰ ریالی معامله می‌شود آن هم پس از افتی در حدود ۴۰ درصدی از قیمت‌های بیش از ۲۰۰.۰۰۰ ریالی در مرداد ماه.

اینکه سرمایه‌گذاران تازه‌وارد و آماتور چگونه حاضرند به واسطه افزایش‌سرمایه‌ای بی‌کیفیت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها سهمی را با تعدیل منفی ۳۸درصدی و با سود ناچیز ۵۰تومانی در قیمت‌های کنونی خریداری کنند سوالی است که تنها خودشان می‌توانند به آن پاسخ دهند.

۱۲.۰۰۰ تومان قیمت سهامی با سودی ۵۰ تومانی، تبعات ورود سرمایه گذاران آماتور در بازار سرمایه

بی‌شک افت در حدود ۶۰ درصدی مقادیر فروش شمش سرب داخلی و البته که در حدود ۹۰۲ تنی شمش روی داخلی و صادراتی در ۶ ماهه نخست در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته از جمله مهمترین دلایل کاهش درآمد‌ها و سودآوری این شرکت در این مدت است.

۱۲.۰۰۰ تومان قیمت سهامی با سودی ۵۰ تومانی، تبعات ورود سرمایه گذاران آماتور در بازار سرمایه

از نکات قابل توجه دیگر صورت‌های مالی ۶ ماهه این شرکت می‌توان به زیان ناخالص شمش سرب تولیدی اشاره کرد.

همچنین علیرغم حجم پایین ۱.۰۳۹تنی شمش سرب فروخته شده شرکت در ۶ماهه، مقادیر تولید این محصول در این مدت بیش از ۲.۴۹۷ تن بوده که بی شک در ماه‌های انتهایی سال منجر به افزایش درآمد‌های شرکت می‌شود.

در مجموع ثبت فروشی بیش از ۱.۰۲۱ میلیارد ریال از این شرکت در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ منجر به تحقق در حدود ۲۴۳ میلیارد ریالی سود ناخالص و ۱۶۲ میلیارد ریال سود خالص شده که از این حیث شاهد افت در حدود ۳۸ درصدی سودخالص نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته هستیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
خزایی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
عجب
شما به مقدار تولید شمش روی؛ سرب و نقره اشاره ای نکردید.
مقداری که فروش نرفته و پتانسیل سودآوری بالاتری دارد.
بهتر است در تحلیل ها مقدار تولید را ذکر کنید.
قیمت های جهانی روی افزایشی بوده