بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
۲۰۹ ریال سود خالص هر سهم در سال ۱۳۹۹؛

نسبت قیمت به سود "ثپردیس" به ۵۰ واحد رسید!

جمع درآمد‌های عملیاتی این شرکت در سال مالی گذشته با ۲۳درصد کاهش نسبت به سال مالی پیش از آن معادل ۷۰۸ میلیارد ریال شناسایی‌شده است.
کد خبر : ۲۳۳۰۷۹

نسبت قیمت به سود

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری مسکن پردیس که از شرکت‌های گروه ساختمان و املاک محسوب می‌گردد در سال مالی منتهی به پایان شهریورماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۳۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی شده است.

ین سود علی‌رغم افزایش ۲۰۷ درصدی نسبت به سال قبل، اما با توجه به قیمت فعلی سهام شرکت که بیش از ۱.۰۰۰ تومان است، هیچ‌گونه جذابیتی و نقطه مثبتی برای سهامداران شرکت نداشته و با لحاظ نمودن این سود، نسبت قیمت به سود شرکت به حدود ۵۰ واحد رسیده است که نشانی از حبابی بودن قیمت سهام شرکت و انتظارات خوش‌بینانه بیش‌ازحد سهامداران در خصوص پتانسیل‌های سودآوری این شرکت بوده است.

نسبت قیمت به سود

جمع درآمد‌های عملیاتی این شرکت در سال مالی گذشته با ۲۳درصد کاهش نسبت به سال مالی پیش از آن معادل ۷۰۸ میلیارد ریال شناسایی‌شده است.

بخش عمده‌ای از درامد‌های شرکت از محل واگذاری ۸ هزار و ۳۸۷ مترمربع از واحد‌های پروژه ارکید ۲ شهر پردیس بوده که متوسط نرخ فروش هر مترمربع از این پروژه معادل ۶۵ میلیون ریال بوده است.

علی‌رغم کاهش درآمد‌های شرکت نسبت به سال قبل، رشد سنگین حاشیه سود عملیاتی شرکت با توجه به افزایش نرخ فروش مسکن در سال گذشته، منجر به رشد سنگین سود عملیاتی و خالص شرکت شده است. نسبت حاشیه سود خالص شرکت در سال مالی گذشته معادل ۵۴ درصد بوده و این نسبت در سال مالی قبل از آن کمتر از ۲۷ درصد بوده است.

شناسایی مبلغ ۴۳.۴ میلیارد ریال سود سرمایه‌گذاری‌های غیرعملیاتی (سال مالی قبل از آن این بخش از درآمد‌های شرکت درآمدی نزدیک به صفر داشت) و همچنین کاهش سایر هزینه‌های غیرعملیاتی از دیگر عوامل رشد سودآوری شرکت بوده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در مجمع عمومی شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس رقم خورد؛

تقسیم سود ۲۱ ریالی در دورهمی "ثپردیس"

برگزاری مجمع عمومی شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس؛

"ثپردیس"سهامداران را به مجمع دعوت کرد

ارسال نظر