بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
ارزیابی درآمد از واگذاری سهام در اختیار پتروشیمی آبادان بررسی شد؛

"تاپیکو" و کاهش ۵۹درصدی درآمد ناشی از فروش سهام

با توجه به ماهیت شرکت که یک شرکت سرمایه گذاری محسوب می‌شود، بخش عمده‌ سود شرکت در سه ماهه پایانی سال محقق خواهد شد و نمی‌توان سود دوره‌های فصلی دیگر را در مقایسه با سه ماهه پایانی مقایسه کرد.
کد خبر : ۲۳۳۰۸۰

تحقق بخش عمده سود در سه ماهه پایانی سال

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۰ آبان ماه سال جاری موفق به سود خالص ۶ هزار و ۴۴۶ میلیارد ریالی شده و این سود که معادل ۷۹ ریال به ازای هر سهم بوده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۲ درصدی را دارد.

تحقق بخش عمده سود در سه ماهه پایانی سال

با این حال ذکر این نکته ضروری است که با توجه به ماهیت شرکت که یک شرکت سرمایه گذاری محسوب می‌شود، بخش عمده‌ سود شرکت در سه ماهه پایانی سال محقق خواهد شد و نمی‌توان سود دوره‌های فصلی دیگر را در مقایسه با سه ماهه پایانی مقایسه کرد.

در این بازه زمانی مبلغ ۶ هزار و ۶۰۳ میلیارد ریال سود سهام شناسایی شده که نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته رشد ۱۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین درآمد ناشی از فروش سهام به مبلغ ۶۹۹ میلیارد ریال (عمدتا بابت واگذاری بخشی از سهام در اختیار پتروشیمی آبادان) شناسایی شده که ۵۴ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

از جمله شرکت‌های زیرمجموعه بورسی اصلی تاپیکو می‌توان به مالکیت ۷.۶ درصدی هلدینگ خلیج فارس، ۱۶.۷ درصدی پتروشیمی مارون، ۵۱ درصدی پتروشیمی فن آوران، ۴۴ درصدی پتروشیمی خراسان و ۱۷ درصد مالکیت سرمایه گذاری صدر تامین اشاره کرد.

همچنین در بخش غیربورسی نیز ۵۱ درصد از سهام شرکت پالایشگاهی ستاره خلیج فارس، ۱۷ درصد از سهام شرکت پتروشیمی ایلام، ۱۷ درصد از سهام شرکت پتروشیمی مروارید و ۴.۵۵ درصد از سهام شرکت پتروشیمی باختر از جمله سرمایه گذاری‌های اصلی شرکت محسوب می‌شوند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر