بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
برای دومین هفته پیاپی شاهد کاهش ارزش معاملات این شرکت در بورس کالا هستیم و علت اصلی آن نیز علی‌رغم رشد نرخ‌های فروش کاهش مقادیر عرضه بوده است.
کد خبر : ۲۳۳۲۹۲

کاهش ارزش معاملات

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، فولاد خوزستان در جریان معاملات هفته قبل معاملات ۲.۷۱۴میلیارد ریالی را در بورس کالا ثبت کرد.

ارزش معاملات این هفته در مقایسه با هفته پیش از آن کاهش در حدود ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

برای دومین هفته پیاپی شاهد کاهش ارزش معاملات این شرکت در بورس کالا هستیم و علت اصلی آن نیز علی‌رغم رشد نرخ‌های فروش کاهش مقادیر عرضه بوده است.

پس از چند هفته عرضه‌های خوب این شرکت مجدداً شاهد کاهش معنی‌دار عرضه‌ها هستیم که در صورت عدم نظارت ناظران بورس و وزارت صمت می‌تواند منجر به افزایش احتمال قیمت سازی توسط برخی شرکت‌ها در بازار فولاد گردد.

آمار معاملات شرکت فولاد خوزستان
کاهش ارزش معاملات

در این هفته شاهد عرضه ۱۰.۰۰۰ تن تختال این شرکت (معادل ۵۰ درصد عرضه هفته قبل از آن) در قیمت پایه ۱۰۰میلیون و ۷۳۰هزار ریال بودیم.

این عرضه با تقاضای ۱۳.۰۰۰تنی همراه بود و نرخ معامله‌شده به ۱۰۱میلیون و ۴۲هزار ریال به ازای هر تن رسید.

ارزش معامله این محصول به‌این‌ترتیب به یک هزار و ۱۰میلیارد ریال رسید؛ این نرخ نسبت به هفته قبل افزایش بیش از ۰.۵درصدی را نشان می‌دهد.

در هفته قبل ۱۵.۰۰۰ تن شمش فولاد توسط این شرکت عرضه شد؛ این عرضه با تقاضای سنگین ۴۴.۷۰۰ تنی مواجه شد و درحالی‌که نرخ پایه عرضه معادل ۹۷ میلیون و ۴۰۲ هزار ریال تعیین گردیده بود، با رقابت قیمتی خریداران شاهد ثبت قیمت خرید حداکثر ۱۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی و قیمت میانگین ۱۱۴ میلیون و ۲۴۲ هزار ریالی برای این عرضه بودیم.

این نرخ نسبت به قیمت‌های ثبت‌شده هفته قبل رشد محسوس بیش از ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد که بخشی از آن مربوط به افزایش قیمت‌های جهانی فولاد و بخش دیگر نیز مربوط به کاهش عرضه این شرکت است.

فروش هفتگی این شرکت در بورس کالا در ۶ ماه گذشته 
کاهش ارزش معاملات

همان‌گونه که در نمودار نیز مشخص است شاهد کاهش فروش‌های شرکت در سه هفته اخیر به علت کاهش عرضه‌ها هستیم.

بورس‌نیوز رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری سهامداران "فخوز"، آمادگی درج پاسخ شرکت فولاد خوزستان را دارد.

 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر