بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

مرخصی اجباری در بازار ...

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به توقف های عجیبی که رسمیت یافت و اهمالی که سفره خانوارها را کوچکتر کرد و...
کد خبر : ۲۳۳۳۶۱

۵.۵

به گزارش بورس نیوز، توقف نمادهای عجیب و غریب در بازارمان کم نبوده و خیلی از اوقات اسم این توقف ها را رفتار سلیقه ای می گذاشتیم. ولی به هوش باشید که از این به بعد توقف سلیقه ای نمادها رسمیت یافته و آقایان با ظن دستکاری قیمت امکان توقف نماد تا هر زمان که دلشان بخواهد را دارند! امروز هم استارت پر قدرتی زدند و جمعی از نمادهای بازار را به مرخصی اجباری فرستادند. فقط نفهمیدیم چرا بعضی ها تا ۱۰ دی و بعضی ها تا ۱۷ متوقف خواهد ماند! نپرسید چرا که به خودتان هم شک کنند، برای یک هواخوری طولانی مدت راهی تان می کنند...

پارتی بر هر درد بی درمان دواست 

یکی از آقایان که گویا خیلی هم شعار جوان گرایی میداده، کاری کرده کارستان! این بزرگوار هنوز مهر رای اعتمادش در بهارستان خشک نشده، باجناق ۶۰ ساله خود را به عنوان عضو هیات مدیره در یکی از هلدینگ های بزرگ بازار درآورده تا هم جوان گرایی واقعی را معنا کند و هم ثابت کند پارتی بر هر درد بی درمان دواست.

سمبه پر زور بازارهای رقیب یا...

اهالی پاستور هم انگار شعار دادن شان بهتر از عملکردشان است و گاهی چیزهایی می گویند که زود یادشان می رود. بر خلاف وعده دریافت مالیات از خانه های خالی، آقایان مرحمت کرده و در لایحه بودجه هیچ ردی از مالیات خانه های خالی نیست! تنها بازاری که برایش چاله کنده اند، بورس بوده و معلوم نیست تامین مالی قبلی شان از بورس خیلی مزه کرده که فقط این بازار را نشانه گرفته اند یا سمبه فعالان بازارهای دیگر خیلی پر زور بوده که مالیات شان را فاکتور گرفته اند.

سرنوشت ناخوشایند بانک ۲۵۰‌میلیارد دیناری 

۱۰ سال قبل یکی از بانک های دولتی با اولین بانک خصوصی کشور، با یک سرمایه ۲۵۰ میلیارد دیناری، بانکی در عراق تاسیس کردند که سرنوشت خوشایندی نداشته و مدتی است بانک مرکزی عراق کنترل مدیریتی و اختیار دارایی های ارزی سهامداران ایرانی این بانک را به دست گرفته است! البته این اولین سرمایه گذاری خارجی ایرانی ها در عراق نبوده که به چنین سرنوشتی دچار شده و داغ سوختن کاله در عراق هنوز بر دل سرمایه گذاران سنگینی می کند.

صداقت و انصاف، پیش شرط جذب مشتری

سامانه معاملات برخط یکی از کارگزاری ها امروز مختل بود. ولی جالب اینجاست که به محض اختلال، دوستان کارگزار در سایت شان اعلام کردند هسته هنگ کرده، صبور باشید! خدا قوت، درست است که سهامداران کم از هسته معیوب نکشیده اند، ولی کمی انصاف و صداقت هم بد نیست.

تجربه گران اما بی ثمر مدیران بیمه ای 

در صنعت بیمه هم اخبار عجیب و غریب کم نیست. یکی از شرکت های بیمه که تا پارسال سهم بازار خیلی خوبی داشت، بعد از یک تغییر مدیریتی با کاهش ۱۲ درصدی حق بیمه های تولیدی به جایگاه ششم از منظر سهم بازار رسیده است! حال آنکه مدیر عامل جدید، سال ها تجربه فعالیت در صنعت بیمه هم دارد. کمی آن طرف تر هم بزرگان گرد هم آمده بودند تا بازار بیمه های عمر و زندگی را از آن خود کنند؛ ولی در ۸ ماهه یک سبد ۳۸ میلیارد تومانی به دست آوردند؛ در مقابل رقیب تازه تاسیس شان از گرد راه نرسیده ۴۶ میلیارد تومان حق بیمه شناسایی کرده! با این وضعیت، به برخی تجربیات نباید دل خوش کرد.

سرانه مصرف روی کشتی گندید 

و کلام آخر آنکه دوستان خبر دادند سرانه مصرف لبنیات کشور که اتفاقا از سرانه مصرف جهانی خیلی هم کمتر بوده، اسفناک تر شده و به ۲۰ درصد کمتر از سال قبل رسیده است. بد نیست یادآوری کنیم وقتی به بهانه تخصیص ارز دولتی گاوداران را سر انگشت می چرخاندید و بعد هم آنقدر در روند توزیع خوراک دام اهمال کردید که صدها تن ذرت روی کشتی گندید و به ناچار به دریا ریختید و... شیر گران شد و مردمی که برای پرداخت اجاره بها و هزینه های درمان بیماری منحوس کرونا و..‌‌. در گل مانده اند، اولین و تنها کاری که از دست شان بر می آید را انجام می دهند و هر روز، سفره ها را کوچکتر می کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
وقتی اول شخص مملکت مردم را به بورس دعوت میکند واموال مردم را دربورس چپاول،میکنند هیچ اقدامی نمیکند چه دیدی به اینده داشته باشیم اشتباهی که ۶ماه پیش ما کردیم واموالمان ازبین رفت ۴۰سال پیش افرادی جانشان را از دست دادند به گفته این مدیران تنها ابزارشان اسلام هست وبه اسم اسلام هرکاری انجام میدهند
خسرو
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
مافیا بر ایران خیمه سنگین زده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کل تیم مدیرتی بورس و سازمان بورس باید برکنار و محاکمه شوند. چرا سهم مثلا سرمایه گزاری سایپا را چند ماه پیش به مردم فروختن 2600 تومن و امروز رو 700 تومن صف فروش داره و خریداری براش نیست.خیلی از سهام همین وضعیتو دارند.یه مشت دزد حرفه ای راس شرکتها و ادارات هستن و جیب مردمو میزنن.
محمودک.
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
سردمداران این حکومت ازملت ایران خجالت نمیکشند .چرا؟چون خودشان رابالاتر ازمردم میدانند..وگرنه بایدازشرمندگی دق کنند وبمیرند .پالایش یکم رابا۳۰درصدتخفیف ۱۰هزار تومان عرضه اولیه دادنداکنون ۸هزارتومان هست.این ملت راعصبانی نکن آق ای سوحان ی.دلسوزانه میگم همه جابدگویی ازتوست آغای ریش جونهور خداشاهده بهت رای دادم ....چه کیف میکنی ازآزار واذیت مردم .جبران کن گذشته ات راوقت کمست .هزینه دولتت راازبورس تامین میکنی .آنهم ازپالایش یکم که باهزارمنت ۱۰هزارانداختی به فقرا اکنون۵۰درصدضررکردیم واقعا شرم نمیکنی ازمردم که گولحرف تراخوردیم آقای ریش جوهور.؟
ناشناس
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
خدا نابودشون کنه.
محمودک.
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
........................ ازملت ایران خجالت نمیکشند .چرا؟چون خودشان رابالاتر ازمردم میدانند..وگرنه بایدازشرمندگی دق کنند وبمیرند .پالایش یکم رابا۳۰درصدتخفیف ۱۰هزار تومان عرضه اولیه دادنداکنون ۸هزارتومان هست.این ملت راعصبانی نکن آق ای سوحان ی.دلسوزانه میگم همه جابدگویی ازتوست آغای ریش جونهور خداشاهده بهت رای دادم ....چه کیف میکنی ازآزار واذیت مردم .جبران کن گذشته ات راوقت کمست .هزینه دولتت راازبورس تامین میکنی .آنهم ازپالایش یکم که باهزارمنت ۱۰هزارانداختی به فقرا اکنون۵۰درصدضررکردیم واقعا شرم نمیکنی ازمردم که گولحرف تراخوردیم آقای ریش جوهور.؟