بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
مدیرعامل پگاه آذربایجان شرقی گفت: در نیمه نخست سال جاری عمده محصولات صادراتی به کشور‌های عراق، سوریه و افغانستان صادر شده است.
کد خبر : ۲۳۳۴۰۳

صادرات محصولات

به گزارش بورس نیوز، شرکت شیرپاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی یکی از شرکت‌های با سابقه صنعت لبنیات به شمار می‌رود که در سال ۱۳۳۹ تاسیس شد و در حال حاضر یکی از مجهزترین کارخانه‌های لبنی به شمار می‌رود.

برای اطلاع از آخرین وضعیت این شرکت باسابقه گفت‌وگویی با " احد فلاحی " مدیرعامل این مجموعه انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

صادرات شرکت در ۶ ماهه نخست سال شامل چه محصولاتی بوده و به چه کشور‌هایی صادر شده است؟ این فروش‌ها به صورت ریالی انجام گرفته یا ارزی؟

فلاحی: در نیمه نخست سال جاری عمده محصولات صادراتی (حدود ۹۰ درصد) انواع محصولات پودری شامل شیر خشک بوده و بازار‌های مقصد صادراتی کشور‌های عراق، سوریه و افغانستان صادر شده که به صورت ریالی صورت گرفته است.

دلیل رشد هزینه‌های مالی شرکت در ۳ماهه سال جاری چیست؟ آیا برنامه‌ای برای کنترل این هزینه‌ها دارید؟

فلاحی: در ۶ماهه نخست سال رشد هزینه‌های مالی نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود ۹ درصد بوده که عمدتاً جهت تامین نقدینگی برای خرید شیرخام و مواد اولیه به دلیل کاهش خرید‌های اعتباری است.

با توجه به افزایش سرمایه‌های صورت گرفته و یا در جریان در سایر شرکت‌های گروه، آیا "غپاذر" برنامه‌ای برای افزایش سرمایه دارد؟

فلاحی: با توجه به اینکه زمین کارخانه دارای معارض بوده و موضوع آن در شعبه ۲۴ دادگاه تجدیدنظر استان در حال رسیدگی است و به دلیل اینکه هیئت کارشناسی ۵ نفره تصمیم به تداخل ادعای خواهان در پلاک زمین شرکت را در حدود ۲۲ هزار مترمربع اعلام و با اعتراض این شرکت به نظر هیئت کارشناسی ۵ نفره، پرونده به هیئت کارشناسی هفت نفره ارجاع و تاکنون نتیجه آن مشخص نشده است لذا تا زمان مشخص نشدن رای دادگاه امکان افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت مشهود "طبقه زمین" وجود ندارد.

دلیل کاهش میزان فروش محصولاتی همچون شیر، پنیر و خامه در ۶ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل چیست؟

فلاحی: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس بخشی از فروش محصولات تک نفره از جمله شیر‌های ساده و طعم دار و پنیر با کاهش فروش مواجه شده، ولی در مجموع با فروش سایر محصولات به لحاظ مقداری، کاهشی نسبت به شش ماهه سال قبل رخ نداده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
صادرات
مدیرعامل پگاه گلپایگان در گفت‌وگو با بورس نیوز:

صادرات "غگلپا" به ۵ کشور/ پنیر در بازار روسیه

جشنواره یلدای سلامت پگاه با شعار طعم خوش سلامتی برگزار شد؛

تقدیر پگاه از ۱۰۱۵ پرستار بخش‌های کرونایی

با موافقت هیات مدیره صورت می‌گیرد؛

"غشاذر" با صرفه‌جویی کارخانه شیرخشک می‌سازد

مدیر مالی این شرکت شیرفروش در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

راهکار "غشان" برای جبران کاهش تقاضای لبنیات

ارسال نظر