بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

دیوار برلین در بورس تهران

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به جنگ بین دو طایفه زیر دیوار برلین و سهامدارانی که بلوکی برای مدیران دسته‌گل می‌فرستند.
کد خبر : ۲۳۳۴۸۲

دیوار تفرقه در بورس تهران

به گزارش بورس نیوز، امروز دیوارکشی بین سهم‌های ملت و دولت محسوس‌تر از روزهای قبل بود و به لطف فرافکنی‌های برخی کانال‌های بورسی، آنقدر در ساز جدایی سهم‌ها از هم دمیده شد که بسیاری از فعالان بازارسرمایه رسما باور کرده‌اند که برخی سهم‌ها از آن حقیقی‌هاست و بعضی دیگر، از آن حقوقی‌ها.
در نهایت هم جنگ بین دو طایفه راه افتاده و هر روز یکی از طوایف، پیروز میدان هستند! و چه بد بازاری است بازاری که فعالان آن با هم یکرنگ و یک دل نیستند.

موج سواری در صنعت دارو 

سخنگوی راه‌پله‌ها از صنعت دارو خبرهای خوب و بد آورده؛ از یک سو گفته شده دارویی‌ها ۳ماهی است که ارز دولتی نگرفته‌اند و زنگ خطر کمبود دارو به صدا درآمده و از سوی دیگر اما؛ دارویی‌ها با حذف ارز دولتی از زیر یوغ قیمت‌گذاری دستوری خارج می‌شوند.
تحریم‌ها فرصتی برای صنعت دارو بوده که روی کاهش وابستگی به واردات تمرکز کنند و حالا هم خبرهایی از تولید واکسن کرونا در داخل کشور ظرف یکی دو ماه آینده مرتب صحبت می‌شود که این هم برای این صنعت خبر خوبی است؛ مخصوصا که پای بزرگترین هلدینگ دارویی بورسی هم وسط باشد.

احقاق حق به روش سهامداران خرد

در یکی دوسال اخیر حضور حقیقی‌ها در بازار سرمایه خیلی پررنگ‌تر شده؛ فارغ از تمام آثار مثبت این قضیه، اتفاق جالب دیگری هم به مدد حضور حقیقی‌ها در این بازار رخ داده است. برخی سهامداران خرد محترم در فضای مجازی با سایر سهامداران نمادی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند هماهنگ می‌کنند تا حق‌شان را مطالبه کنند. البته روش احقاق حق این عزیزان خیلی جالب است؛ ابتدا شماره شرکت (گاهی هم مدیران شرکت) بین سهامداران پخش می شود و بعد در اقدامی هماهنگ، شرکت را به رگبار ناسزا می‌بندند تا حق شان پایمال نشود. اخیرا هم یکی از شرکت ها در پرداخت سود مجمع تاخیر کرده و جمعی از سهامداران بزرگوار، مدیر را طوری بمباران کرده‌اند که بی‌نوا فکر انصراف از مدیریت افتاده! خدا قوت...

شفافیت خوب هست یا نیست؟ مساله این است 

بعضی مدیران محترم وقتی خبرنگار ببینند از یک فرسخی فرار می کنند، مبادا پاسخ بدهند و ابهامی برطرف شود؛ بعد منابع مجموعه شان را صرف راه اندازی یک رسانه خبری اختصاصی می کنند و دوستان قدیمی شان را هم به مدیر مسوولی و سردبیری و... انتخاب می کنند! به نظر شما هدف از راه اندازی چنین رسانه هایی، افزایش شفافیت است یا...؟

هر سال میگیم دریغ از پارسال

در زمان مستاجران قبلی پاستور، بعضی تولیدکنندگان در زمان شرح وضعیت شان از ته دل آه می کشیدند و پاستورنشینان را مقصر قلمداد می کردند. چرخ گردون، گشت و امروز بعد سال ها، وقتی حال شان را بپرسید، افسوس قبلی ها را می خورند. خواستیم یادآور شویم که زیاد غر نزنید و ناشکری نکنید که هیچ بعید نیست در سال های آینده حسرت این دوران را بخورید.

البته یک خبر دیگر هم داریم که نمی دانیم باعث مسرت تان می شود یا لرزش تان را تشدید می کند. دوستان سمیه وعده داده اند اصلا و ابدا دغدغه شب عید نداشته باشید که ما حواس مان به قیمت کالاها هست!

عالیجناب رهید

و خبر خوب پایانی اینکه عالیجناب بالاخره رنگ سبز هم به خودش دید! 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

وقتی "منطق" نیست ...

ارسال نظر