بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
سخنگوی سهام بانک دی با اشاره به توقف نماد این بانک پیرو افشای اطلاعات با اهمیت این بانک، گفت: افشای اطلاعات با اهمیت مذکور مربوط به تبدیل مطالبات یکی از شرکت‌های فرعی بانک به تسهیلات بوده است.
کد خبر : ۲۳۳۵۱۷

شفاف سازی بانک دی درباره وضعیت نماد و افزایش سرمایه بانک

به گزارش بورس نیوز، عسکری با تاکید بر اینکه بانک دی در راستای اجرای دستورالعمل تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط و ابلاغیه شماره مدیریت کل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و در راستای حمایت از منافع سپرده‌گذاران و سهامداران، مطالبات از شرکت‌های فرعی خود را به تسهیلات تبدیل کرد، گفت: ماحصل این اقدام کاهش زیان‌انباشته ابتدای دوره و افزایش درآمد سال جاری و سال‌های آتی بانک خواهد بود.

افزایش سرمایه بانک و پیگیری‌های متعدد سهامداران

وی همچنین به موضوع افزایش سرمایه بانک و پیگیری‌های متعدد سهامداران درباره آخرین وضعیت این اقدام اشاره کرده و با بیان این که بانک‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه تحت نظارت دو نهاد بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار هستند و برای اجرای فرآیند افزایش سرمایه باید تائیدیه و مجوز‌های موردنظر را از نهاد‌های مزبور اخذ کنند، اظهار کرد: بانک دی نیز از این قاعده مستثنی نیست و طرح توجیهی افزایش سرمایه و مستندات مربوطه پس از اخذ تائیدیه از حسابرس و بازرس قانونی برای نهاد‌های ذیربط ارسال شده است.

سخنگوی سهام بانک دی با اعلام اینکه در حال حاضر گزارش‌ها و اطلاعات ارسالی در حال بررسی بوده، ادامه داد: اخبار مرتبط با روند اجرایی این موضوع از طریق کانال‌های رسمی به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

وی به برخی شایعات و حواشی منتشر شده در فضای مجازی پیرو انتشار خبری به نقل از دادستان تهران درخصوص محاکمه برخی از مدیران اسبق بانک دی به دلیل عدم رعایت بهداشت اعتباری در ارائه تسهیلات نیز پرداخت و افزود: با حضور اعضای جدید هیات‌مدیره و اصلاح ساختار بانک، اقدامات موثری در راستای وصول مطالبات بانک صورت گرفته که این موضوع نیز با پیگیری قضایی مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره و مساعدت دستگاه‌های نظارتی به مرحله اجرا درآمده است.

عسکری گفت: مطالبات یادشده در اخبار مزبور مربوط به گذشته بوده و همه مدیران دخیل در ارائه این تسهیلات در سال‌های قبل از بانک دی خارج شده اند.

بیشتر بخوانید:

افزایش درآمد ۲۱۶درصدی بانک دی/ شیب صعودی به نام "سایر تسهیلات"

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷
پس چرا فقط افزایش سرمایه بانک دی اینهمه طول کشید؟ شرکت هایی که ماه ها بعد از بانک دی تصمیم به افزایش سرمایه گرفتند افزایش سرمایشون حسابرسی و تصویب و ثبت و اعمال هم شد ولی هنوز مسئولین بلنک دی دارن شعارهای تو خالی میدن و مردم رو هر ماه با یه بهونه ای سرگرم میکنند و سهامداراشم که بیشتر از ۵۰ درصد توی ضرر هستند و بیچاره شدیم ، سرمایه ای که برا بانک دی خوابونذیم توی این مدت یک ماه و نیمه هر سهم کوچکی خریده بودیم دو برابر شذه بود یا حداقل بالای ۵۰ درصد سود داده بود ، بانک دی فقط سهامداراشو هر روز به یه زبونی آروم میکنه و وعده سودهای چند درصدی در آینده میده
غلامرضا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۵
۶ماهه به سهامدارخرد فقط ضررمیرسانید دی نمادی تعلیقی وبانکی ورشکسته باگردانندگانی گردن کلفت ومفسداست ملت وخانواده شهدا روبه روزسیاه کشونده .