بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
فصلی جدید برای شرکتی پیشرو در صنعت نرم‌افزار ایران؛

«سپیدار» آماده قیمت‌گذاری برای عرضه در فرابورس

با روند افزایشی جذب مشتری و درآمد شرکت و همچنین ظرفیت مناسب بازار، حالا فرصت برای توسعه بیشتر از طریق ورود به بازار سرمایه فراهم شده است.
کد خبر : ۲۳۳۶۹۶

«سپیدار» آماده قیمت‌گذاری برای عرضه در فرا بورس

به گزارش بورس نیوز، با روند افزایشی جذب مشتری و درآمد شرکت و همچنین ظرفیت مناسب بازار، حالا فرصت برای توسعه بیشتر از طریق ورود به بازار سرمایه فراهم شده است.

به گفته حمیدرضا رنجبری، مدیرعامل سپیدارسیستم، حضور در فرا بورس منجر به تغییرات قابل توجهی در سپیدار سیستم میشود؛ از جمله ارزشگذاری واقعی، اعتباربخشی و اعتمادسازی در بازار که مسیر شرکت را برای جذب بیشتر مشتری‌های جدید نیز هموار میکند. سپیدار سیستم حالا با بیش از یک دهه فعالیت هم از نظر مالی و هم از نظر فنی در شرایطی قرار دارد که میتواند اعتماد فعالان بازار سرمایه را جلب کند.

در همین راستا شرکت بورس و اوراق بهادار با درج شرکت «سپیدار سیستم» با کد «۷۲۲۰» و نماد «سپیدار» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس، مجوز عرضه ۱۵ درصد از سهام شرکت را صادر کرده است. پیش‌بینی می‌شود عرضه این نماد به محض قیمت‌گذاری انجام شود. بر اساس اعلام مدیرعامل این شرکت، ۱۵ درصد از سهام شرکت سپیدار سیستم، معادل ۳۰ میلیون سهم از مجموع ۲۰۰ میلیون سهم این شرکت عرضه خواهد شد.

چشم‌انداز سپیدار سیستم برای رشد و توسعه

تغییر سریع و گسترده تکنولوژیِ تولید و ارائه خدمات در دهه‌های اخیر، گرایش به ایجاد بنگاه‌های کوچک و متوسط با هدف انعطاف‌پذیری بالاتر را افزایش داده به طوری که طبق اعلام بانک جهانی امروزه بیش از ۴۰۰ میلیون کسب و کار کوچک و متوسط در دنیا در حدود ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور‌ها را ایجاد می‌کنند و ایران نیز در گزارش‌های جهانی رتبه‌بندی قابل توجهی را در ابعاد مختلف کسب وکار‌های کوچک و متوسط به خود اختصاص داده است.

گزارش سازمان نظارت جهانی کارآفرینی (GEM) در سال ۲۰۲۰ نشان‌دهنده افزایش استقبال ایرانیان در ایجاد شرکت‌های کوچک و متوسط در حوزه‌های کاری مختلف است. میزان تثبیت و موفقیت این کسب و کار‌ها در ایران اوضاع بسیار مساعدی را نسبت به آمار میانگین جهانی طی می‌کند.

امروزه تکنولوژی و فناوری به صورت مستقیم بر روی موفقیت و افزایش انعطاف‌پذیری کسب و کار‌ها تأثیرگذار است. یکی از ابزار‌های فناوری محور که به رشد و توسعه کسب و کار‌ها کمک شایانی می‌کند، بهره‌مندی از نرم‌افزار‌های یکپارچه کسب‌وکار مانند حسابداری، حقوق و دستمزد، فروش و. است که نقش بسیار پر رنگی در بهبود و منظم شدن فرآیند‌ها دارند که به تصمیم‌گیری‌های درست و دقیق مدیران منجر می‌شود.

شرکت همکاران سیستم در سال ۱۳۸۷ با هدف پاسخگویی به نیاز نرم‌افزاری کسب و کار‌های کوچک در کشور، یک شرکت تخصصی و چابک تحت نام «سپیدار سیستم آسیا» تأسیس کرد. شرکتی که امروزه جزو موفق‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه نرم‌افزاری ایران محسوب می‌شود.

سپیدار سیستم امروزه بخش قابل توجهی از تقاضای بازار نرمافزار‌های مالی را تأمین می‌کند بازاری که به لطف توسعه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های کوچکِ رو به رشد به سرعت در حال گسترش است.

آمار‌ها نشان می‌دهد که بخش عمده شرکت‌های تازه تأسیس شده، سپیدار را برای مدیریت فرآیند‌های مالی کسب‌وکار خود انتخاب کردهاند. از سوی دیگر سپیدار سیستم به پشتوانه اعتبار فنی قابل‌اتکای همکاران سیستم از بلوغ لازم برای حرکت سریع در بازار نرم‌افزار برخوردار بوده و توجه بازار سرمایه به شرکت‌های تکنولوژی محور نیز نشاندهنده درک بازار از مسیر رشد آینده آن‌ها است.

«سپیدار» آماده قیمت‌گذاری برای عرضه در فرا بورس

سپیدار سیستم یک شرکت دانش‌بنیان و متشکل از سرمایه انسانی متخصص بوده که متناسب با نیاز و ابعاد کسب و کار‌های کوچک و متوسط در حوزه‌های مختلف، محصول عرضه می‌کند. اصلی‌ترین محصول این شرکت، مجموعه نرم‌افزار‌های «سپیدار» بوده، نرم‌افزاری که برای مدیریت هوشمندانه شرکت‌ها طراحی شده است.

محصول دیگر این شرکت نرم‌افزار حسابداری-فروشگاهی «دشت» ویژه اصناف و فروشگاه‌ها است.

توسعه شبکه فروش و خدمات در سراسر کشور با هدف پوشش‌دهی حداکثری بازار از مزایای رقابتی شرکت سپیدارسیستم در راستای رشد کسب و کار خود بوده که هماکنون با ورود به دوازدهمین سال فعالیت خود، با بیش از ۲۹۰ نمایندگی فروش و خدمات در سراسر کشور و ساختاری چابک و پرتکاپو به یکی از قدرتمندترین بازیگران بازار نرم‌افزار تبدیل شده است.

رشد مستمر درآمد، همراه با حاشیه سود بالا

سپیدارسیستم همواره با ارائه محصولات جدید و تکمیل سبد محصولی خود به دنبال پاسخگویی نیاز‌های نرم‌افزاری کسب‌وکار‌ها در صنایع مختلف بوده است.

این شرکت، با ارائه نرم افزار حسابداری سپیدار توانسته نیاز‌های نرم‌افزاری بازار وسیعی از شرکت‌های بازرگانی، تولیدی، پیمانکاری، خدماتی و شرکت‌های فعال در حوزه پخش را پوشش دهد.

تعداد مشتریان سپیدار سیستم در طی ۱۲ سال فعالیت با رشد بسیار سریع به بیش از ۶۷ هزار کسب و کار رسیده و علاوه بر هدف افزایش سهم بازار خود به دنبال تکمیل سبد مشتریان فعلی خود نیز است. این شرکت در حوزه درآمد نیز جهش قابل توجهی را داشته به طوری که میزان درآمد شرکت از محل فروش محصولات و خدمات از سطح ۱۴۳ میلیون تومان در سال ۱۳۸۸ به بیش از ۳۸ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ رسیده و انتظار می‌رود درآمد شرکت در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۷۰ میلیارد تومان برسد. رشد چشم‌گیر درآمد سپیدارسیستم به‌گونه‌ای است که تنها مقایسه درآمد سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ گویای افزایش ۶۵ درصدی بوده و این روند افزایشی درآمد با شناسایی سریع نیاز‌های نرم‌افزاری کسب‌وکار‌ها و ارائه به‌موقع آن به بازار همچنان ادامه خواهد داشت.

این روند افزایشی درآمد به همراه کسب درآمد از محل پشتیبانی مشتریان و مدیریت کارآمد هزینه‌های شرکت حاشیه سود بالایی را برای کسب‌وکار سپیدار سیستم ایجاد کرده به نحوی که حاشیه سود عملیاتی شرکت از یک درصد در سال ۸۸ به ۶۴ درصد در سال ۹۸ رسیده که می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن برای سپیدار سیستم باشد.

«سپیدار» آماده قیمت‌گذاری برای عرضه در فرا بورس

فعالیت‌ها و افتخارات

به گفته حمیدرضا رنجبری مدیرعامل سپیدارسیستم، رمز موفقیت این شرکت ایجاد یک ساختار چابک، پویا و متشکل از تیم‌های تخصصی و مجرب است. ماحصل تلاش‌های این مجموعه تولید نرم‌افزار‌های یکپارچه‌ای است که ضمن بهره‌مندی از کاربری آسان با تقاضای مشتری تطبیق داده شده است.

سپیدار سیستم در راستای برقراری ارتباط مستقیم با جامعه هدف و شناخت دقیق نیاز‌های بازار، طی چهار سال اخیر رویداد‌ها و همایش‌های تخصصی متعددی را با حضور بیش از ۱۰۰ هزار حسابدار و مدیر مالی به منظور ارتقای سطح دانش مالی مخاطبان و فروش بیشتر محصولات به واسطه آشنایی بیشتر بازار هدف با نحوه کار با نرم‌افزار‌ها و تطبیق آن با نیاز‌های مخاطبان هدف برگزار کرده است. سپیدار سیستم با هدف آشنایی مخاطبان قبل از ورود به بازار کار با محصولات شرکت تا به امروز با بیش از ۸۰۰ واحد دانشگاهی، مدارس فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزشی همکاری داشته و بیش از ۴۰ هزار دانشجو در سال با نرم‌افزار سپیدار به صورت کاربردی آشنا می‌شنود که این موضوع در موفقیت آینده شرکت سهم بسزایی دارد.

شرکت سپیدار سیستم (/www.sepidarsystem.com) توانسته با کسب امتیازات بالا در شاخص‌های قیمت، کیفیت، خدمات محصول و رضایت مشتریان، در دو سال متوالی ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ گواهینامه حمایت از حقوق مصرف‌کننده را دریافت کند.

این شرکت در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ نیز تندیس حمایت از مصرف‌کنندگان را از سوی این سازمان دریافت کرده و در ششمین اجلاس سراسر و ملی یکصد برند برتر و ارزش‌آفرین سال ۱۳۹۶ نیز موفق به دریافت تندیس زرین شد.

همچنین سپیدار سیستم پس از بررسی کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، در تاریخ ۳ شهریور ۱۳۹۹ به جمع شرکت‌های دانش‌بنیان پیوست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر