بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

کاهش قیمت سیمان اصلا مطرح نیست

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: به سهامداران سیمانی اطمینان خاطر می دهیم که نه تنها خبری از کاهش قیمت سیمان نیست، بلکه به دنبال افزایش قیمت سیمان نیز هستیم.
کد خبر : ۲۳۳۷۰۵

کاهش قیمت سیمان؟اصلا و ابدا!

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران پس از نزول ۴۲ هزار واحدی که داشت و یکی از دلایلی که برای این افت مطرح شد، اظهار نظر برخی اهالی خانه ملت بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفته: "از وزیر صمت خواستیم که به مجلس آمده و توضیح دهد چرا در یک سال گذشته قیمت سیمان و فولاد افزایش یافته است! قیمت مصالح ساختمانی مخصوصاً فولاد و سیمان واقعی نیست و باید کاهش یافته و واقعی شود، از طرفی تلاش می‌کنیم اختیارات لازم را به وزیر صمت بدهیم چرا که حضور وزیر بدون اختیار در مجلس دستاوردی ندارد، ولی قرار است در مجلس و دولت به او اختیار دهند تا شاهد کاهش قیمت سیمان و فولاد در بازار باشیم."

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: در جلسه مجلس که از آن صحبت می شود، شخصا حضور داشتم و قضیه کاهش قیمت سیمان صحیح نیست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه همواره سیمان و فولاد در کنار هم مورد بحث قرار می گرفته، در این جلسه هم واژه سیمان در کنار قیمت گذاری فولاد مطرح شده است. اما این جلسه بیشتر روی کنترل بازار فولاد تمرکز داشت و سیمان یک بحث حاشیه ای و کمرنگ بود. ضمن اینکه در همان جلسه متذکر شدم که حاشیه سود سیمان با فولاد قابل قیاس نیست.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمنان افزود: با قطع گاز سیمانی ها، ناچار به استفاده از مازوت در روند تولید هستیم که به دلیل قیمت بالای مازوت، بهای تمام شده سیمان افزایش خواهد یافت.

شیخان در پایان گفت: بنابراین به سهامداران سیمانی اطمینان خاطر می دهیم که نه تنها خبری از کاهش قیمت سیمان نیست، بلکه به دنبال افزایش قیمت سیمان نیز هستیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
این سیمانی برای اصلاح ساختار مالی انجام داد؛

فروش ۹ باب ملک مازاد "سبزوا"

کیسه‌های این سیمان‌ساز کاهش وزن درآمدی داشت؛

کاهش ۷درصدی درآمد "ساوه"/ رشد فروش در تمامی ماه‌ها

افت نرخ فروش محصولات سیمان در آذرماه دیده شد؛

کاهش بیش از ۴۰ درصدی فروش "سپاها"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
سیمان گران است وباید ارزانتر شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
قیمت سبمان اگر به ارامی بالا برود منطقی تراست تا اینکه به علت سرکوب قیمت یکباره گران شود ان وقت تاثیر وحشتناکی برقیمت مسکن خواهد گذاشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
خیلی شما (...)کردی در مجلس در بوق گرانی میدمی شما باید در (....) نگهداری شوی به جای اینکه قیمت بازار واقعی را برای تولید مسکن ارزان. حمایت کنید داری قیمت مجازی رو گرون می کنی برای یک مشت (....)که دارند قهوه نوش جون میکنند و از طریق نوسان گیری روزانه درامد هنگفتی به جیب می زنند و هیچ نقشی در تولید ندارند بورس شده محل کاسبی دولت و نوسانگیر و رانتخور و ضرر برای سهامدار جدید و خرد اما بازار واقعی همه ذینفع هستند و اگر گران شود مردم ضعیف متضرر اصلی هستند و چون شما نماینده مردم هستی نه قشر تنبل حاضر در بورس اما باور دارم شما در بورس رانت داری خیلی برای این قشر نماینده متاسفم که اشتباهی سر از مجلس دراوردند.