بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
نیروگاهی که ادعا می‌شود بیش از ۳۰.۰۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد؛

ادامه روند کاهش هر ساله سود "دماوند"

۳۰هزار میلیارد تومان برآورد ارزش این نیروگاه در گزارش افزایش سرمایه سهامدار عمده این شرکت اعلام شده بود اما؛ باردیگر این نیروگاه با کاهش سود خالص خود باعث تعجب سهامداران خود شد.
کد خبر : ۲۳۳۷۱۹

نیروگاهی که بانک دی ادعا می‌کند بیش از ۳۰.۰۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، درحالی‌که در ماه گذشته شاهد انتشار گزارش عجیب افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و تکیه سهامدار عمده بر برآورد بیش از ۳۰.۰۰۰ میلیارد تومانی ارزش نیروگاه دماوند بودیم، اکنون صورت‌های مالی ۶‌ماهه این نیروگاه حاکی از کاهش مجدد سودخالص این شرکت در سال مالی جاری دارد.

نیروگاهی که بانک دی ادعا می‌کند بیش از ۳۰.۰۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد

اعلام سودی ۵۵۹ ریالی به ازای هر سهم نیروگاه دماوند در ۶ماهه نخست سال مالی جاری و اعلام ارزش بیش از ۱۱۱.۶۰۵ ریالی هر سهم این شرکت توسط اساتید و کارشناسان رسمی دادگستری رخدادی است که شاید نظیر آن را تنها می‌توان در بازار سرمایه ایران دید.

تولید نیروی برق دماوند که مالکیت بیش از ۸۰درصدی این شرکت متعلق به یک بانک و زیرمجموعه‌هایش بوده، در گزارش حسابرسی نشده ۶‌ماهه سال مالی ۱۳۹۹ خود با اعلام تعدیل منفی ۲۹درصدی سود خود، بازهم سهامداران خود را ناامید کرد.

در حالی که این شرکت موفق به تحقق سودخالص ۲.۱۷۸ میلیارد ریالی در ۶‌ماهه سال مالی ۱۳۹۸ شده بود در ۶‌ماهه سال مالی جاری، تنها ۱.۵۴۲ میلیارد ریال سودخالص را به ثبت رساند که بخش عمده‌ای از این کاهش سودآوری، مربوط به منظور کردن مالیات سال‌های گذشته است.

نیروگاهی که بانک دی ادعا می‌کند بیش از ۳۰.۰۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد

عمده دلیل رشد بیش از ۱۹ درصدی درآمد‌های این نیروگاه در ۶‌ماهه نخست سال جاری در مقایسه با سال مالی گذشته را می‌توان به افزایش چشمگیر نرخ‌های فروش انرژی نیروگاهی نسبت داد که این موضوع تا حدود زیادی کاهش فروش مقداری محصولات شرکت را پوشش داده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
موجودی نقد بانک دی در پایان آذرماه، افزایش ۱۰۳ درصدی داشت؛

سود ۴۶۶ تومانی "دی" به ازای هر سهم

بانک دی و خبر از افزایش‌سرمایه؛

"دی" کارشناسان را به "دماوند" می‌برد

کارشناس پولی و بانکی در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بانک‌ها، برندگان واقعی تورم!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
سود عملیاتی 19 درصد افزایش داشته است. در این سهم اتفاقات عجیب زیاد بوده از اول سال 99 از فروش بلوکی بانک دی و دوباره جمع آوری سهم توسط بانک و جلوگیری از رشد سهام این شرکت با اردرهای ترس در طول 10 ماه گذشته و خیلی مواردی که باعث دلسردی سهامداران شده.
ناشناس
France
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مالیات؟؟؟
محمدسیدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۳
با سلام بنده بعنوان سهامدار این شرکت تنها صحبتی که میتونم در پاسخ به مسئولین محترم دماوند داشته باشم این است که جواب ...... خموشی است