بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
فولادی‌ها به دنبال وارد نشدن ضرر به سهامداران هستند و اگر قرار بر انتفاع است چه بهتر که سهامداران منتفع شوند و حق آن‌ها پایمال نشود.
کد خبر : ۲۳۴۰۷۹

موضع فولادی‌ها درباره قیمت‌گذاری دستوری فولاد

به گزارش بورس نیوز، طی روزهای اخیر دخالت وزیر صمت در قیمتگذاری فولاد موجب بروز حاشیه های زیادی شده و واکنش هایی را در پی داشته است و حتی وزیر صمت در پی لابی به دنبال برکناری مدیرعامل بورس کالا برآمد همچنین صحبت هایی مبنی بر تماس وزارت صمت با مدیران فولادی برای متقاعد کردن آنها برای پذیرش پایه ۷۰ درصدی به گوش می رسد.

از طرفی با بالا گرفتن دعوای قیمتگذاری، گمرک از صادرات محصولات ذوب آهن جلوگیری کرده  که موجب توقف واردات مواد اولیه این شرکت شده و در مقابل این شرکت نیز از گمرک به دیوان عدالت اداری شکایت کرد اما ظاهرا موضوع ارتباطی به گمرک ندارد و در ادامه دعوای وزارت صمت و فولادی‌ها، فعلا برخی مجوز‌های سیستمی از سوی وزارتخانه مذکور برای تکمیل فرایند صادرات صادر نشده است.

انجمن فولاد، صدای اهالی فولاد خواهد بود

فرهاد ارزانی مدیرعامل فولاد هرمزگان در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: ما وارد این موضوع نخواهیم شد و از طریق انجمن فولاد نظرات خود را منعکس می‌کنیم.

فرهاد ارزانی مدیرعامل فولاد هرمزگان

وی افزود: ما در حال حضر نیازمند صادرات هستیم و گرفتاری‌هایی داریم که نمی‌توانیم وارد یک دعوا با وزارت صمت شویم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: به دلیل اینکه بنده مدیرعامل یک شرکت هستم هرگونه اظهارنظری در این باره موثر است بنابراین نمی‌توانم وارد این چالش شوم.

مدیران فولادی به تنهایی اختیار تصمیم‌گیری ندارند

همچنین بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد نیز در گفت‌وگو با بورس نیوز بیان کرد: در شیونامه ابلاغی نرخ پایه ۸۰ درصد در نظر گرفته شده است و در بند‌هایی که فولادی‌ها معتقد بر اصلاح بودند، اصرار بر این بود که در آن تغییر ایجاد نشود، اما اکنون به دنبال دست بردن در آن‌ هستند.

بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد

وی گفت: اگر شرایطی به وجود بیاید که رقابت صورت بگیرد این موضوع اصلا مهم نیست، اما اینکه ضریب پایه را کاهش دهند و جلوی رقابت را بگیرند مسئله ساز است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد درباره موافقت برخی از مدیران فولادی با قیمت پایه ۷۰ درصدی وزارت صمت تصریح کرد: مدیران فولادی به تنهایی اختیار ندارند و باید این موضوع در هیئت مدیره مطرح و تایید شود.

نباید منافع سهامداران پایمال شود

کسری غفوری مدیرعامل فولاد خراسان نیز در گفت‌وگو با بورس نیوز گفت: یکسری از نظرات غیرکارشناسی علت رکود بازار مسکن را قیمت فولاد عنوان می‌کنند در حالی که در بهای تمام شده یک ساختمان کمتر از ۶ درصد قیمت فولاد اثرگذار است و جای سئوال باقی است که آیا قیمت سایر مصالح گران نشده است.

کسری غفوری مدیرعامل فولاد خراسان

وی با بیان اینکه فولاد خراسان ۵ میلیون سهامدار خرد دارد و نمی‌توانیم تصمیم گیری به ضرر منافع آن‌ها داشته باشیم خاطرنشان کرد: قیمت اعلامی که از سوی مسئولان وزارت صمت اعلام شده کمتر از نرخ قراضه ترکیه است.

مدیرعامل فولاد خراسان بیان کرد: تصمیمات خلق الساعه نمی‌تواند تصمیمات خوبی باشد از کجا بدانیم بعد از مدتی آقایان مسئول خواستار نرخ ۶۰ درصدی نمی‌شوند.

غفوری تاکید کرد: فولادی‌ها بر موضع خود هستند و به دنبال وارد نشدن ضرر به سهامداران هستند و اگر قرار بر انتفاع است چه بهتر که سهامداران منتفع شوند و حق آن‌ها پایمال نشود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
مدیران فولاد چکاره هستن که دست سر بازار بر نمی دارن اینها حق سهامداران است نه یه لقمه بندازن جلو سهام داران مثل پتروشیمی ها و فولادی ها خودشان بهانهای مختلف سهام داران را دور بزنن البته همه را دور میزنن و پاسخگو نیستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
از محکم ایستادن اقای وزیر کمال تشکر را داریم امیدواریم به بنفع اصلی صاحبان سهام فولاد خنم به خیر شود از همه به بورس و شفافیت ان اعتقاد داریم باید بین سهام داران درست تقسیم شود و خارج از تعداد سهام سود امکان پذیر نباشد و در پشتی و جود نداشته باشد حتی شما فقط مزایا و سود شامل سهام داران در هر شرکت را شامل شود خارج از سهام داری حرفی مفت و رانتخوارانا است از هر طرفی که باشد قابل قبول نیست فقط بنفع سهام داران شرکتها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
مگر فکر هم دارد فلسفه سهام همین است سهام داران با هر چقدر تعداد سهام مالک اصلی همان شرکت هستن باید به سهام دار برسد این درست است حرفی هم توش نیست همه سهامداران موافق هستن و خارج عرف سهامداری رانت خوران خودشان ستاره دار می شوند و عریان میشوند بر کسی هم پوشیده نمی ماند در پتر وشیمی ها هم حق با سهامدار باید باشد و پس حضرات فکر کردن بورس و سهام چیست برای جلو گیری از هم بخور ببر ها و قانونی کردن سهم اشخاص است که بر اساس سهم و سهام هر کس بیشتر و کمتر ان تعریف شده و میشود بحثی هم نیست مورد قبول تمام اهلیه بازار سهام
یک سهامدار خرد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
بورس نصف مردم رو بدبخت کرده . حالا که به منافع آقایان لطمه خورده دم از منافع سهامدارن خرد می زنن . اون روزی که حقوقی ها فولاد با عرضه ها آبشاری کمر سهامدارها رو شکستند منافع سهامدران رو در نظر می گرفتند . آفرین بر وزیر لایق صمت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۸
اقایان مدیر فولادی شماها از اصل نود قانوناساسی وافشائ فساد میتوانید استفادهکنید حتما با قانون اساسیهم خواندهاید واشنا