بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
"یک دیدار، یک عرضه" در فرابورس؛

آغاز پذیره نویسی صندوق زرین کورش

مدیر این صندوق، شرکت سبدگردان کوروش و از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ است. ارزش صندوق زرین را ۱۰۰ میلیارد تومان است و در صورت تقاضا امکان افزایش سقف وجود دارد.
کد خبر : ۲۳۴۲۷۹
پذیره نویسی صندوق زرین کورش استارت خورد
فرابورس ایران امروز ۲۳ دی‌ماه ۹۹ از صندوق سرمایه‌گذاری زرین کوروش رونمایی کرد؛ بدین ترتیب آقای دکتر سید مصطفی سید حسینی مدیرعامل شرکت سبدگردان کوروش و آقایان محمد نوربخش و دکتر عباس حسنی مدیران سرمایه‌گذاری صندوق سهامی زرین توضیحاتی در مورد این صندوق جدید به خبرنگاران ارائه کردند.

در نشست خبری "یک دیدار، یک عرضه" مدیرعامل شرکت سبدگردان کوروش سید مصطفی سید حسینی با اشاره به اینکه صندوق زرین کوروش از نوع قابل معامله بوده و ماهیت سهامی دارد، گفت: صندوق زرین کوروش در سال ۱۳۹۹ مجوز‌های لازم را اخذ کرده و از امروز پذیره‌نویسی آن آغاز می‌شود. مدیر این صندوق، شرکت سبدگردان کوروش و از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ است. او همچنین ارزش صندوق زرین را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در صورت تقاضا امکان افزایش سقف داریم.
مدیر عامل سبدگردان کوروش در ادامه با اشاره به اینکه صندوق زرین کوروش از جمله صندوق‌های قابل معامله در بورس است، اظهار کرد ETF‌ها امروز نقش قابل توجهی در بازار‌های مالی ایفا می‌کنند و نه تنها در ایران بلکه در سطح جهانی روند رو به رشدی دارند. به گفته وی این نوع صندوق‌ها، ضمن جذابیت‌های خاصی که برای سرمایه‌گذاران دارد، می‌تواند نیاز‌های آن‌ها را با درجات متفاوتی از ریسک پذیری که دارند پوشش بدهد.
سیدحسینی بر بهره‌مندی این صندوق از تیم مدیریتی و تحلیلگران متخصص که با توجه به دانش و آگاهی خود ترکیبات مناسبی از دارایی‌ها را در صندوق بسته به شرایط بازار ایجاد می‌کنند تاکید کرد و افزود: ارکان این صندوق موسسه حسابرسی هوشیار ممیز به عنوان متولی، موسسه حسابرسی شاخص‌اندیشان به عنوان حسابرس و صندوق سرمایه‌گذاری بازارگردانی اکسیر سودا در نقش بازارگردان هستند. بازار سرمایه بسیار تخصصی است و به دانش مالی ویژه نیاز دارد از این رو در آینده شاهد رشد چشمگیر ETF‌ها در بازار خواهیم بود؛ چرا که سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها ریسک کمتری از سرمایه‌گذاری مستقیم دارد.

او ابراز امیدواری کرد که این صندوق بازدهی مناسب و حتی بیشتر از بازدهی شاخص داشته باشد و گفت:، اما باید در نظر گرفت پیش‌بینی دقیق بازدهی صندوق امکان‌پذیر نیست چراکه شرایط بازار و شاخص نیز به طور قطعی قابل پیش‌بینی نیست. محمد نوربخش مدیر سرمایه‌گذاری صندوق زرین کوروش در مورد استراتژی‌های این صندوق، عنوان کرد: در سرمایه‌گذاری‌های صندوق، وضعیت کلان اقتصادی اعم از بحث حذف سوبسید شرکت‌های بزرگ و همچنین انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را در نظر می‌گیریم؛ ضمن آنکه در حال انجام مطالعاتی روی مسائل خارجی اعم از برجام هستیم و با توجه به در نظر گرفتن همه این موارد تلاش داریم پرتفوی متنوعی تشکیل دهیم.
پذیره نویسی صندوق زرین کورش استارت خورد
در ادامه این نشست دکتر عباس حسنی مدیر سرمایه‌گذاری صندوق زرین کوروش در مورد اهداف این صندوق، گفت: صندوق سرمایه‌گذاری زرین کوروش، در نظر دارد با تکمیل پرتفوی متنوع و همچنین با مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها و تحلیل بازار توسط کارشناسان متخصص خود، بازده سرمایه‌گذاری متناسب با ریسک سنجیده برای سرمایه‌گذاران فراهم آورد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر