بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تأکید کرد:

اظهارنظرهایی که پوست از بورس کَند...

حتی با فرض توافق و کاهش نرخ ارز، نباید نگران بازار سرمایه بود، چراکه کاهش نرخ ارز به‌نوعی سیگنال منفی برای سوداگران بازار‌های ارز و... خواهد بود و می‌تواند بازار سرمایه را جذاب کند.
کد خبر : ۲۳۴۴۱۸

کارشناس بورس و بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه امروز هم سهامداران را شوکه کرد و با افت ۴۳ هزار واحدی به کانال ۱ میلیون و ۱۸۶ هزار واحدی تنزل کرد! در این میان خبری هم در مورد افزایش ضریب اعتبار به ۴۵ درصد مطرح‌شده و برخی امیدوارند با افزایش سقف ضریب اعتبار، وضعیت بازار سرمایه بهبود یابد یا حداقل از فشار فروش‌ها کاسته شود.

ابلاغ ضریب اعتبارات در بورس و افشای بورس نیوز

نادر جزایری مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: زمزمه‌هایی از افزایش ضریب اعتبار کارگزاری‌ها مطرح‌شده، ولی فعلاً سقف اعتبارات تغییری نکرده است. البته معتقدم افزایش سقف اعتبار نباید موجب رشد بازار سرمایه شود و اتفاقاً افزایش حجم خریدهای اعتباری در منفی‌های بازار فشار فروش را تشدید خواهد کرد. به قولی چاه باید خودش آب داشته باشد و این روش برای ایجاد رونق در بازار سرمایه مؤثر نیست.

وی افزود: روند منفی بازار سرمایه ناشی از عدم اطمینان سرمایه‌گذاران شکل‌گرفته و این عدم اطمینان به سبب بروز شایعات مکرر در بازار و عدم‌حمایت کافی و فشار فروش حقوقی‌ها، در حال تشدید است. بنابراین بهبود وضعیت بازار سرمایه درگرو بازگشت اطمینان و اعتماد سرمایه‌گذاران به این بازار است و مادامی‌که اعتماد ازدست‌رفته به بازار برنگردد، هرچقدر نقدینگی به این بازار تزریق شود، دوباره از بازار خارج خواهد شد.

این کارشناس بازارسرمایه تاکید کرد: مدیران و متولیان بازار‌سرمایه هم اگرچه تلاش کرده‌اند برای حمایت از این بازار کاری کنند، اما مدیریت بر بازار و موج اخبار تأثیرگذار و عرضه حقوقی‌ها می‌توانست بهتر از این باشد.

جزایری اضافه کرد: امیدواریم با آغاز به کار رسمی بایدن، اخبار مثبتی به بازار سرمایه ما تزریق شود. بورس ما در چند روز گذشته افت زیادی داشته و به نظر می‌رسد ظرف چند روز آینده باید حرکت مثبتی در این بازار شاهد باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: تصور دلار ۱۵ هزارتومانی و شاخص زیر ۱ میلیون واحدی، چیزی شبیه سونامی ۵۹۸ خواهد بود. این وعده‌ها همان دلیلی است که بورس ما را منفی کرده و بعید است که محقق شود. در نظر داشته باشید که در روزهایی که بازار ارز شیب صعودی داشت، بازار سرمایه مثبت نبود و درواقع، بورس با دلار ۲۵_ ۳۰ هزارتومانی رشدی نکرده که حالا با دلار ۱۵ هزارتومانی منتظر ریزش بیشتر این بازار باشیم. ضمن اینکه بعید است دولت به‌سرعت اجازه کاهش نرخ ارز تا محدوده ۱۵ هزارتومانی را بدهد و به نظر می‌رسد این اظهارنظر فقط باهدف کنترل نرخ ارز و جلوگیری از رشد دوباره قیمت‌ها صورت گرفت.

این فعال بازارسرمایه گفت: دلار ۱۵ هزارتومانی در کوتاه‌مدت به نفع تولیدکنندگان نیست و کاهش نرخ ارز باید به‌صورت تدریجی انجام شود‌. بااین‌حال حتی با فرض توافق و کاهش نرخ ارز، نباید نگران بازار سرمایه بود، چراکه کاهش نرخ ارز به‌نوعی سیگنال منفی برای سوداگران بازارهای ارز و.‌.. خواهد بود و می‌تواند بازار سرمایه را جذاب کند.

جزایری در پایان خاطرنشان کرد: فراموش نکنید که بورس تهران در چند ماه گذشته، پوست‌انداخته و ریزش سنگینی داشته و این قیمت‌ها برای سرمایه‌گذاران می‌تواند جذابیت ایجاد کند. البته سهامداری که از بازار سرمایه ضربه خورده، دوباره به این بازار بازنخواهد گشت و باید شرایطی فراهم کرد که از خروج بیشتر سهامداران جلوگیری شود. معافیت‌های مالیاتی و افزایش دامنه نوسان معاملات و... می‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل سبدگردان سرمایه ایرانیان در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

دود اختلاف مجلس و دولت در چشم سهامداران!

دُم گعده بی‌سوادی اینگونه بیرون می‌زند!

آیا مدیران "سازمان حمایت" سواد خواندن صورت‌ مالی دارند

رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

ارائه گزارش EPS بانک‌ها مشروط به یک اتفاق

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

سقوط و سکوت ...

ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
بر خلاف نظر کار شناس محترم من قول بدم در آینده فقط حقوقی ها در بازار فعالیت خواهند کرد .تمام افراد حقیقی از بورس خارج خواهند شد. . بخصوص الان که مردم آخرین اعتمادشون رو هم از دست دادن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
سایت بورس نیوز عزیز و گرامی: ابلاغیه افزایش 45 درصدی ضریب اعتباری! که بنا به اظهار نظر صاحب نظران بازار سرمایه فعلا چاره کار نیست و ظاهرا مشکلی از ریزش بازار حل نخواهد کرد! کاملا ساده اندیشی و افکاری ناپخته می باشد. همین کانال های اعتباری بدون کنتور به مثابه اخذ وام های کلان بدون وثیقه و ... توسط نور چشمی ها از بانک ها در چندین سال گذشته می باشد. کسانی که از این اعتباری ها بهره مند خواهند شد و سهام مردم را بزخری خواهند کرد و به وققتش بدون اینکه یک ریال آورده نقدی به بورس داشته باشند صاحب میلیاردها تومن سود خواهند شد! اتفاقا همین ابلاغیه بی اهمیت که مورد توجه خیلی ها نیست؟! خودش به تنهایی عامل گشایش گره کور رانتی های خودی در این بازار سراسر بلبشو را به نحو معجزه آسایی حل خواهد کرد.
اقدس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مسئولین نبایر اظهار نظر کنند . انان از بورس سررشته ندارند بدتر بازار را خراب میکنند . بورس غسالخانه نیست که هر کسی روایت کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
سلام
نکته اول
با دلار 32 هزار تومان قیمت همه اجناس و خدمات بالا رفت و در همان قیمت ها ماند .
حال مسئولی میاد میگه اگر 7 میلیارد دلار پول بلوکه شده ما را بدهند من دلار را همین فردا میکنم 15 هزار تومان کسی نمی پرسه مگه اقتصاد فیوز برق است که شما همین فردا آنرا میزنی و دلار را میکنی 15 هزار تومان!!!!!!!
آیا همین فردا قیمت کالا و خدمات هم پایین میآید.
آقای محترم با کلام شما غیر از بازار سرمایه قیمت کدام اجناس و خدمات پایین آمد؟؟؟؟

آیا متوجه هستید شما با این کلمات بی پایه و اساس مشاوران خود که از زبان شما شنیده میشود بیشـــتر از کــــرونا جان مردم را میگیرید!!!!!

نکته دوم
باید سعی کنید تولید را در ایران بالا ببرید و تفاوت قیمت تمام شده و قیمت صادرات را با مالیات از صادرکننده بگیری تا هر کالایی را بدون اشباه بازار صادر نکنند و ثبات قیمت در بازار داخل ایجاد و حفظ شود .
آنوقت خواهید دید ارزش پول ملی هم حفظ خواهد شد . اگر دلار هم پایین آمد کالایی را وارد کنند که بکار تولید بیاید.
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
پول لازم برای رفتن به کانادا را دولتمردان از فروش پالایش یکم جمع کردند. فقط تعداد کمی از آقا زاده ها موندند که انشاالله با فروش دارا سوم هم جمع بشه شرشون از سر ملت غیور کم میشه.
محمود
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
چرا وقتی می دانید دامنه نوسان تاثیر گزار است اقدام نمی کنید خوب معلومه چون اصلا هدف فراری دادن مردم از بورس و بلعیدن سهام توسط اخلال گران بورسی داره رقم میخوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
خروج ۲۶۲۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی باعث افت بازار شده تا زمانی که اعتماد به بازار سرمایه برنگرده درست بشو نیست اعتماد دربین سعامداره ازبین رفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
خروج ۲۶۲۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی باعث افت بازار شده تا زمانی که اعتماد به بازار سرمایه برنگرده درست بشو نیست اعتماد دربین سعامداره ازبین رفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
خروج ۲۶۲۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی باعث افت بازار شده تا زمانی که اعتماد به بازار سرمایه برنگرده درست بشو نیست اعتماد دربین سعامداره ازبین رفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
206 بابا 206
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
سلام
بی سابقه است عده ای از حکومت آشکارا و بدون ترس ثروت مردم را از بورس غارت کنند
فقط مقام معظم رهبری است با دخالت انقلابی وبه موقع جلوی فساد را بگیرد واز محرومان حمایت کند
کارشناس اقتصاد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
مردم اونقدر به بازار بورس بی اعتمادشان که حاضرنیسن با۵هزاردرصد افزایش سرمایه سهم بخرن برید کدال توسعه کرمان زده ۵هزاردرصد از تجدید ارزیابی بهترین محل افزایش سرمایه اما کی حاضره پول بده ؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
پوست خودشان را کنده اند مملکت سالم مردمان غنی میخاهد روز به روز مردم راضعیف میکنید امسال ۱۰۰هزارمیلیارد از جیب مردم دزدی کردید دو سال بعد از جایی دیگر درامد دولت کم میشود فقط دزدی مسعولین برای همه مردم اشکار شد مردم درکوچه وبازار صحبت دزدی تعدادی از مدیران رابه زبان میاوردند امروز برایشان روشن،شده تمام مدیران به صورت مهندسی اختلاص گر هستند حتی دربازی بورس بیشتر مردم گول رهبری راخورده اند
رئوف
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
هر روز یکی میاد یه داستان جدید میگه که دردی رو از خیل 50ملیونی ملت درگیر در بورس کم نمیکنه......
مسئولان، کارگزاریها، کارشناسان و .... سهامداران جزء اصلا کاری به این چیزا ندارن اونا 2 تا خواسته بحق دارن که به هیچ استدلالی نیاز نیست:
اول اینکه چرا صندوق پالایشی دولت که با وعده سود فروخته شده بعد از 5ماه باید به نصف قیمت برسه و 50درصد ضرر بزسونه
دومی، قیمت سهام شرکتهایی که بعنوان عرضه اولیه فروختن ولی قیمت الانشون کمتر از قیمت پذیره نویسیه