بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
سود هر سهم در عملکرد ۹ ماهه ۱.۱۱۴ ریالی شد؛

حاشیه سود "سصوفی" به ۳۲ درصد رسید

حاشیه سود عملیاتی "سصوفی" با افزایش خوبی مواجه بوده و از ۲۰ درصد در سال گذشته به ۳۲ درصد در سال جاری رسیده است.
کد خبر : ۲۳۴۴۳۰

حاشیه سود

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، شرکت سیمان صوفیان در عملکرد ۹ ماهه خود موفق به کسب سود خالص ۱ هزار و ۲۲۶ میلیارد ریالی شده که این سود معادل ۱.۱۱۴ ریال به ازای هر سهم بوده و نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۲۹۹ درصدی را نشان می‌دهد.

درآمد عملیاتی محقق شده شرکت در این بازه زمانی به ۳.۵۶۰ میلیارد ریال رسیده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۶۱ درصدی را نشان می‌دهد.

مقادیر فروش انواع سیمان و کلینکر شرکت در این بازه زمانی به ۱ میلیون و ۵۲۰ هزار تن بالغ شده که ۱۹ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است ؛ متوسط نرخ فروش محصولات شرکت نیز در این دوره با رشد ۳۵ درصدی همراه بوده است.

عملکرد 9ماهه

شرکت سیمان صوفیان برآورد کرده است که در سه ماهه پایانی سال موفق به فروش ۳۲۴ هزار تن محصول گردد.

حاشیه سود عملیاتی شرکت با افزایش خوبی مواجه بوده و از ۲۰درصد در سال گذشته به ۳۲ درصد در سال جاری رسیده و افزایش نرخ فروش محصولات و عدم تغییر جدی هزینه‌های تولید را می‌توان از دلایل رشد ۱۲ واحد درصدی و معادل ۶۰ درصدی حاشیه سود عملیاتی شرکت عنوان کرد.

شرکت در ۹ ماهه امسال، سود‌های غیرعملیاتی نیز شناسایی کرده و در حالی که سود غیرعملیاتی ۹ ماهه سال ۹۸ تنها ۳ میلیارد ریال بوده است، این مبلغ در دوره ۹ ماهه امسال به بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال رسیده است که عمدتا به دلیل فروش دارایی‌های ثابت بوده است و ذکر این نکته ضروری است که این نوع درامد‌ها در سنوات آینده به ندرت تکرار می‌شوند.

عملکرد اقلام اصلی

در نمودار فوق روند کسب درآمد، سود عملیاتی و سود خالص در سه فصل گذشته از سال مالی شرکت ارائه شده است.

همان گونه که در نمودار زیر قابل مشاهده است شاهد کاهش درآمد و سود عملیاتی شرکت در سه ماهه سوم سال و در مقایسه با فصل تابستان هستیم. با این حال سود خالص شرکت در فصل پاییز افزایش داشته است و علت آن نیز شناسایی بخش اعظم درامد‌های غیرعملیاتی در این فصل است.

بیشتر بخوانید:

رشد سودآوری در کنار افت شدید قیمت "سصوفی"

اشتراک گذاری :
ارسال نظر