بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
شرکت‌های کاغذی و افت‌هایی که توجیه پذیر است؛

"ختوقا"، شناسایی درآمدی غیرعملیاتی و دیگر هیچ

شرکت صنعتی قطعات اتومبیل ایران که به نوعی شرکتی سرمایه گذاری در صنعت خودروسازی و البته کاغذی محسوب می‌شود، با انتشار صورت‌های مالی ۹ماهه خود دلایلی محکمی را در خصوص افت بیش از ۷۵ درصدی قیمت سهامش در ماه‌های اخیر به نمایش گذاشت.
کد خبر : ۲۳۴۴۳۳

شرکت صنعتی قطعات اتومبیل ایران

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، بی‌شک گروه خودرویی و قطعه‌سازی یکی از زیانده‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین گروه‌های فعال در بازارسرمایه بوده، به‌طوری‌که شناسایی زیان‌هایی چندهزار میلیاردتومانی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده خودروسازی و انتشار صورت‌های مالی نه‌چندان شفاف شرکت‌های قطعه‌ساز از جمله موارد ادامه‌دار بازارسرمایه محسوب می‌شود.

گزارش عملکرد ختوقا

اما شرکت صنعتی قطعات اتومبیل ایران که به‌نوعی شرکتی سرمایه‌گذاری در صنعت خودروسازی و البته کاغذی محسوب می‌شود، با انتشار صورت‌های مالی ۹ماهه خود دلایل محکمی را در خصوص افت بیش از ۷۵ درصدی قیمت سهامش در ماه‌های اخیر به نمایش گذاشت.

در شرایطی که در تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ ارزش این شرکت به بیش از ۷۰.۰۰۰ میلیارد ریال نیز رسیده بود، ارزش بیش از ۱۷.۰۰۰ میلیارد ریالی این شرکت حاکی از افتی بیش از ۷۵درصدی در ۵ماهه گذشته بوده که باز دلیلی بر لزوم اخراج چنین شرکت‌های کاغذی از بازار اول بورس است.

در صورت‌های مالی منتشرشده این شرکت تنها اعلام سود و درآمدی بیش از ۲۵۶ میلیارد ریالی و غیرعملیاتی به چشم می‌آید که عمدتا مربوط به فروش در حدود ۴.۹۹ درصد از سهام شرکت "خشرق" در ماه‌های ابتدایی سال است.

با این‌حال لازم به ذکر است، اصلی‌ترین و شاید سودده‌ترین زیرمجموعه این شرکت، شرکت "مبدل خودروی پاک" بوده که در صورت‌های ۶ماهه خود موفق به تحقق سود خالصی ۳۶۱ میلیارد ریالی شده که عملکردی مطلوب قلمداد می‌شود و باید دید ختوقا چه سودی را از این شرکت زیرمجموعه در انتهای سال شناسایی خواهد کرد.

بورس‌نیوز رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری سهامداران "ختوقا"، آمادگی درج پاسخ «شرکت صنعتی قطعات اتومبیل ایران» را دارد.

 

بیشتر بخوانید:

"ختوقا" به رهن "سامان" رفت

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران عنوان کرد؛

طرح های توسعه ای "ختوقا" در دست بررسی

دبیرانجمن صنایع‌همگن قطعه‌سازی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

قطعه‌سازان به‌دنبال افزایش نرخ، آن هم سالی ۴بار!

موضوعی ادامه‌دار از اهالی گروه خودروساز مشاهده شد؛

مواداولیه راه فرار " ختوقا" از "ثبت زیان"

ارسال نظر