بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
کسب ۲۰ میلیارد ریال سود برای شرکت ۱۵.۰۰۰ میلیارد ریالی؛

جرات و ریسک پذیری قابل تقدیر سهامداران مهرکام پارس!

سود محقق شده که معادل ۴‌ریال به ازای هر سهم بوده به هیچ وجه تناسبی با ارزش بازار شرکت ندارد.
کد خبر : ۲۳۴۴۳۵

سود 20میلیارد ریالی خمهر

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت مهرکام پارس در دوره ۹ماهه منتهی به پایان آذرماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده شرکت، صرفا موفق به کسب سودخالص ۱۹میلیارد و ۸۰۰میلیون ریالی شده و به این ترتیب این شرکت از فرآیند زیاندهی خارج شده است.

گزارش عملکرد خمهر

با این حال، سود محقق شده که معادل ۴‌ریال به ازای هر سهم بوده به هیچ وجه تناسبی با ارزش بازار شرکت ندارد و در حالی که ارزش بازار این شرکت به بیش از ۱۵هزار میلیارد ریال رسیده، این شرکت تنها ۲۰ میلیارد ریال سود را محقق کرده و این موضوع نشان از احتمال کاهش قیمت سهام شرکت در نسبت‌های فعلی قیمت به درآمد که به بیش از ۵۵۰ واحد رسیده، دارد.

علیرغم خروج از زیان در این دوره، این شرکت همچنان زیان‌انباشته سنگین یک هزار و ۸۴۱ میلیارد ریالی را در صورت‌های مالی خود شناسایی کرده که این زیان معادل ۳۹ درصد از سرمایه شرکت (با لحاظ کردن سرمایه ۴.۷۴۷ میلیارد ریالی) است.

درآمد‌های عملیاتی محقق شده شرکت در دوره ۹‌ماهه سال جاری به بیش از ۹‌هزار میلیارد ریال رسیده که ۱۱۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

لازم به ذکر است، محصولات اصلی این شرکت شامل انواع سپر، داشبورد و صندلی خودرو است.

بورس‌نیوز رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری سهامداران "خمهر"، آمادگی درج پاسخ «شرکت مهرکام پارس» را دارد.

بیشتر بخوانید: 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر