بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
سود ۹ماهه شرکت به ۷.۸۶۶ ریال به ازای هر سهم رسید؛

ادامه روند افزایش سودآوری آریاساسول در سه ماهه سوم سال

 محصولات اصلی شرکت پلی اتیلن سبک و سنگین بوده و بیش از ۷۵درصد فروش شرکت به صورت صادراتی بوده است.
کد خبر : ۲۳۴۵۰۳

روند افزایشی سود آریاساسول

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت پتروشیمی آریاسول به عنوان یکی از تولیدکنندگان محصولات پلیمری در ۹ ماهه منتهی به پایان آذر ماه سال جاری عملکرد خوبی را ثبت کرده و در سه ماهه سوم نیز همانند فصل تابستان با افزایش سودآوری نسبت به فصل گذشته همراه بوده است.

عملکرد آریاساسول

سود محقق شده هر سهم شرکت به ۷.۸۶۶ریال به ازای هر سهم با سرمایه جدید (۹.۱۶۸ میلیارد ریال) رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۳۱درصدی را نشان می‌دهد.

سود خالص محقق شده دوره ۹ماهه معادل ۷۲هزار و ۱۱۳میلیارد ریال بوده که از این مبلغ معادل ۳۱.۸۵۰میلیارد ریال که معادل در حدود ۴۵درصد از کل سود ۹ماهه محسوب می‌شود، در فصل پاییز محقق شده است.

جمع درآمد‌های عملیاتی شرکت در این دوره به بیش از ۱۱۵هزار میلیارد ریال رسیده که ۸۸درصد بیشتر از دوره مشابه سال گذشته است.

محصولات اصلی شرکت پلی اتیلن سبک و سنگین بوده و بیش از ۷۵درصد فروش شرکت به صورت صادراتی بوده است.

مقادیر فروش شرکت معادل ۸۱۹هزار و ۳۰۰ تن محصول بوده که ۱۱درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده و شرکت برای فصل زمستان سال جاری فروش ۲۷۷ هزار تن محصول را پیش بینی کرده است.

حاشیه سود عملیاتی شرکت به بیش از ۶۴درصد رسیده که این نسبت مالی در سال گذشته اندکی بیش از ۵۰درصد بوده است.

مبلغ مالیات پرداختی شرکت در دوره ۹ماهه سال جاری معادل ۱.۶۰۹میلیارد ریال بوده که معادل ۲.۵درصد از کل سود قبل از کسر مالیات است.

سود تسعیر ارز شرکت در این دوره معادل ۱۴.۷۷۰ میلیارد ریال بوده که ۱۱۲درصد بیشتر از سال گذشته بوده و این آیتم درآمدی بیش از ۲۰ درصد از سود عملیاتی شرکت را به خود اختصاص داده است.

شرکت آریاساسول افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی خود را در مجمع ثبت شرکت‌ها ثبت کرده و سرمایه شرکت به ۹هزار و ۱۶۸میلیارد ریال رسیده است.

در نمودار زیر روند کسب درآمد، سود عملیاتی و سود خالص در سه فصل گذشته از سال مالی شرکت ارائه شده است. همان گونه که در نمودار زیر نیز مشخص است شاهد تداوم روند رشد سودآوری شرکت در سه ماهه سوم هستیم.

ادامه روند افزایش سودآوری آریاساسول در سه ماهه سوم سال

بیشتر بخوانید:

۱۰۰ درصد افزایش سرمایه از محل سود انباشته

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پس از افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی منتشر شد؛

"آریا" در ۹ماهه با سود ۷.۲۱۱ میلیارد تومانی

درآمدهای این شرکت پلیمری بر مدار «فروش های صادراتی»؛

۲۲۰ دلار کف نرخ خوراک اتان "آریا"

مجمع عمومی فوق‌العاده آریا تصویب کرد؛

۱۰۰ درصد افزایش سرمایه از محل سود انباشته

ارسال نظر