بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
شناسایی سود‌های غیر عملیاتی و بی کیفیت ادامه دارد؛

سهامداران به سود "چدن" دلخوش نباشند

از جمله نکات قابل تامل و البته نگران کننده در خصوص کیفیت سودآوری این شرکت در ۹ماهه سال مالی ۱۳۹۹ می‌توان به کاهش تناژ فروش شرکت در مقایسه با سال مالی گذشته اشاره داشت.
کد خبر : ۲۳۴۵۰۴

سودهای بی کیفیت چدن

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در شرایطی که در سال مالی گذشته نیز شاهد شناسایی سود ناخالص ناشی از واگذاری سهام شرکت‌های زیرمجموعه شرکت تولیدی چدن سازان بودیم، در سال مالی جاری و در ۹ماهه نخست سال نیز مجددا شاهد شناسایی این نوع سود‌های بی کیفیت هستیم.

عملکرد چدن

در شرایطی که سود ناخالص ۹ ماهه این شرکت در ۹ ماهه نخست سال حتی از عملکرد مدت مشابه سال گذشته نیز کمتر بوده، شناسایی سود‌های غیرعملیاتی سنگین در شرکت اصلی منجر به اعلام سودی بالا درصورت‌های مالی شده است.

با این وجود، علیرغم آنکه سود‌های شناسایی شده ناشی از واگذاری سهام توانسته سود هنگفتی را در صورت‌های مالی این شرکت ایجاد کند، صورت‌های مالی تلفیقی نشان از معاملات درون گروهی این سهام بوده که نه کیفیت سودآوری دارد و نه حائز کیفیت تقسیم سود است.

علیرغم رشد ۱۷درصدی مبالغ فروش این شرکت در ۹ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد بیش از ۴۷ درصدی بهای تمام شده که عمدتا مربوط به افزایش نرخ‌های مواد اولیه تولید بوده، منجر به کاهش ۵درصدی سود ناخالص این شرکت شده است.

شناسایی سود‌های غیر عملیاتی و بی کیفیت

از جمله نکات قابل تامل و البته نگران کننده در خصوص کیفیت سودآوری این شرکت در ۹ماهه سال مالی ۱۳۹۹ می‌توان به کاهش تناژ فروش شرکت در مقایسه با سال مالی گذشته اشاره داشت.

بیشتر بخوانید:

وزنه صادرات "چدن" آب رفت/ صادراتی تنها به وزن ۵۲تن!

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کاهش ۱۳۰تنی فروش غلتک‌های این شرکت، مشاهده شد؛

"چدن" باردیگر از افزایش نرخ‌های فروش خبر آورد

فروش ۹ماهه شرکت به ۲ هزار و ۱۱۲ میلیارد رسید؛

افت یک درصدی نرخ غلتک چدن سازان در آذرماه

مدیرعامل شرکت تولیدی چدن سازان:

ظرفیت بازار داخلی ۸۵ درصدی نورد گرم در "چدن"

ارسال نظر