بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
"کپارس" و سودی که همچنان قیمت سهامش را توجیه نمی‌کند؛

افت بیش از ۳۰ درصدی قیمت سهام در کمتر از ۲ هفته

افزایش چشمگیر مقادیر فروش و همچنین نرخ‌های فروش منجر به افزایش جمع کل مبالغ فروش و درآمد‌های شرکت شده است.
کد خبر : ۲۳۴۵۷۹

شرکت کاشی پارس

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در شرایطی که در دو هفته اخیر شاهد افت بیش از ۳۰درصدی قیمت هر سهم شرکت کاشی پارس بودیم، صورت‌های مالی ۹ ماهه حسابرسی نشده این شرکت حاکی از بهبود شرایط سودآوری در سه ماهه سوم بوده و با این حال حتی اعلام سودی ۶.۱۰۰ ریالی به ازای هر سهم در ۹ماهه هم نمی‌تواند قیمت‌های بیش از ۱۷۰.۰۰۰ ریالی هر سهم این شرکت را توجیه نماید.

گزارش شرکت کاشی پارس

اعلام سودی ۶.۱۰۰ ریالی به ازای هر سهم در ۹ماهه در مقایسه با ۲.۷۳۳ ریالی سود خالص هر سهم در ۶ ماهه نشان از عملکرد مطلوب این شرکت در سه ماهه سوم دارد.

از نکات قابل توجه و تامل برانگیز صورت‌های مالی این شرکت در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و حتی سه ماهه ابتدایی سال می‌توان به افزایش مقادیر فروش کاشی توسط این شرکت در حوزه داخلی و صادراتی اشاره کرد. البته بی شک افزایش چشمگیر نرخ‌های فروش با توجه به تورم و نرخ ارز در ماه‌های اخیر از دلایل اصلی افزایش درآمد‌های شرکت است.

همانگونه که در جدول نیز مشاهده می‌شود، افزایش چشمگیر مقادیر فروش و همچنین نرخ‌های فروش منجر به افزایش جمع کل مبالغ فروش و درآمد‌های شرکت شده است.

گزارش شرکت کاشی پارس

در مجموع این شرکت کار خود را با فروشی ۲.۱۳۰ میلیارد ریالی و سود خالصی ۷۵۹ میلیارد ریالی در ۹ ماهه سال مالی ۱۳۹۹ به اتمام رسانده که این موضوع با قیمت‌های کنونی سهام این شرکت به هیچ وجه همخوانی ندارد.

بیشتر بخوانید:

"کپارس" سهامداران را به مجمع دعوت کرد

اشتراک گذاری :
ارسال نظر