بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
جمع کل درآمد‌های عملیاتی محقق شده شرکت در این دوره به ۷ هزار و ۱۴۹ میلیارد ریال رسیده که این مبلغ نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۸ رشد ۷۶ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۳۴۵۸۲

لاستیک ایران تایر

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت ایران تایر در دوره ۹ ماهه منتهی به پایان آذر‌ماه سود خالص یک هزار و ۷۸۸ میلیارد ریالی را محقق کرده و این سود که با احتساب سرمایه قدیم شرکت (۲۸۶ میلیارد ریال) معادل ۶.۲۴۲ ریال به ازای هر سهم بوده، نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۲۰۶ درصدی را نشان می‌دهد.

ثبات سودآوری در ایران تایر

در سه ماهه سوم سال شاهد ثبات سودآوری شرکت هستیم و سود خالص محقق شده در این فصل معادل ۷۷۸ میلیارد ریال بوده که نسبت به سود خالص ۷۸۳ میلیارد ریالی فصل تابستان تغییر اندکی را نشان می‌دهد.

جمع کل درآمد‌های عملیاتی محقق شده شرکت در این دوره به ۷ هزار و ۱۴۹ میلیارد ریال رسیده که این مبلغ نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۸ رشد ۷۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مقادیر فروش انواع لاستیک رادیال و بایاس شرکت با رشد خوب نسبت به سال گذشته به بیش از ۲۰‌هزار و ۴۰۰ تن رسیده و شرکت برای فصل زمستان سال جاری فروش بیش از ۶.۵۹۰ تن محصول را برآورد کرده است.

متوسط نرخ فروش هر تن لاستیک رادیال و بایاس در ۹ ماهه سال جاری به ترتیب معادل ۳۴۴ و ۳۷۴ میلیون ریال بوده است.

این در حالی است که در آخرین گزارش عملکرد ماهیانه شرکت که مربوط به آذر‌ماه بوده، نرخ این دو محصول پس از آزادسازی قیمت‌ها به ترتیب معادل ۵۶۹ و ۴۳۶ میلیون ریال بوده است.

به این ترتیب انتظار رشد محسوس سودآوری شرکت در سه ماهه پایانی سال وجود دارد، زیرا که هزینه‌های تولید نسبت به ماه‌های گذشته رشد محسوسی نداشته و چه بسا در برخی اقلام کاهشی نیز باشد.

مالیات منظور شده در این دوره معادل ۴۴۷ میلیارد ریال بوده که در حدود ۲۰ درصد از سود قبل از کسر مالیات شرکت است.

در نمودار زیر روند کسب درآمد، سود عملیاتی و سود خالص در سه فصل گذشته از سال مالی شرکت ارائه شده است. همان گونه که در نمودار قابل مشاهده است شاهد ثبات نسبی در سودآوری شرکت هستیم.

نمودار صورت های مالی ایران تایر

بیشتر بخوانید:

تقسیم سود ۲۰۹ تومانی "پتایر" در مجمع

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
به دنبال خبر مجمع فوق العاده شرکت ایران تایر؛

افزایش سرمایه ۳۳۵۰ درصدی در مجمع "پتایر"

نامه‌هایی به سازمان حمایت برای یک اتفاق مهم؛

۲مجوز افزایش نرخ زیر آج تایرسازان

فروش ۷ ماهه شرکت به ۵ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال رسید؛

رشد جزئی نرخ فروش محصولات ایران تایر

ارسال نظر