بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
جمع کل درآمد‌های عملیاتی شرکت در دوره ۹‌ماهه سال جاری به بیش از ۵ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال رسیده و این درآمد ۵۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
کد خبر : ۲۳۴۵۸۳

شرکت سیمان خوزستان

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سیمان خوزستان در دوره ۹‌ماهه منتهی به ۳۰‌آذر‌ماه موفق به کسب سود خالص ۲.۷۹۳ میلیارد ریالی شده و این سود که معادل ۱.۹۹۶ ریال به ازای هر سهم بوده نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۲۶۲ درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش فروش سیمان خوزستان

سود خالص محقق شده در سه ماهه سوم سال معادل ۱.۰۲۵ میلیارد ریال بوده و این در حالی است که در فصل تابستان و طی یک گزارش خیره‌کننده این شرکت سود خالص ۱.۵۳۱ میلیارد ریالی را کسب کرد و به این ترتیب شاهد کاهش سودآوری شرکت در فصل پاییز نسبت به تابستان هستیم.

جمع کل درآمد‌های عملیاتی شرکت در دوره ۹‌ماهه سال جاری به بیش از ۵ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال رسیده و این درآمد ۵۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

مقادیر فروش انواع سیمان و کلینکر شرکت با ۱۰‌درصد کاهش نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ۱.۸‌میلیون تن رسیده و شرکت برای سه ماهه پایانی سال فروش ۶۰۰ هزار تن سیمان و کلینکر را برآورد کرده است.

حاشیه سود عملیاتی شرکت در دوره ۹‌ماهه سال گذشته به ۴۷.۵ درصد رسیده و این نسبت مالی در سال گذشته کمتر از ۲۷ درصد بوده است.

رشد نرخ فروش سیمان و کلینکر و عدم تغییر جدی هزینه‌های تولید از دلایل این افزایش در حاشیه سود عملیاتی شرکت محسوب می‌شود.
مالیات منظور شده در حساب‌های شرکت معادل ۱۵۴ میلیارد ریال و معادل ۵ درصد از سود قبل از کسر مالیات شرکت است.
در نمودار زیر روند کسب درآمد، سود عملیاتی و سود خالص در سه فصل گذشته از سال مالی شرکت ارائه شده است. همان گونه که در نمودار زیر قابل مشاهده است شاهد کاهش محسوس سود عملیاتی و سود خالص شرکت در سه ماهه سوم سال نسبت به فصل تابستان هستیم.

نمودار کاهش فروش سخوز

بیشتر بخوانید:

"تکنو" ۲ میلیون سهم "سخوز" را فروخت

اشتراک گذاری :
ارسال نظر