بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

یک مقام مسئول با نقشی کمرنگ در روندهای بازارسرمایه

دخالتهای وزاری کابینه دولت و نظرات غیرکارشناسی نمایندگان مجلس و سایر ارکان بازارسرمایه و تصمیماتی که در چند وقت اخیر برای شرکتها و صنایع مختلف اتخاذ شد، به مراتب تاثیر منفی بیشتری بر بازارسرمایه داشت.
کد خبر : ۲۳۴۶۰۰

یک مقام مسوول با نقشی کمرنگ در روندهای بازار سرمایه

به گزارش بورس نیوز، روز گذشته خبر استعفای رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه را غافلگیر کرد. شورای عالی بورس هم این استعفا را پذیرفته است‌.

مهدی ساسانی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص تأثیر استعفای رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: نمی‌توان با استعفای رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، انتظار حل مشکلات این بازار را داشت.

وی ادامه داد:‌ تغییر رئیس سازمان بورس تنها پاک کردن صورت‌مسئله است و هر فردی که در بازار سرمایه فعالیت داشته باشد، می‌داند که عوامل متعددی دست‌به‌دست هم داد تا اتفاقات اخیر رخ دهد‌. این‌طور نیست که رئیس سازمان بورس هیچ جایگاه و نقشی در مشکلات بازار سرمایه نداشته باشد اما؛ نمی‌توان تمام مشکلات را هم به ایشان گره زد.

ساسانی تاکید کرد: ایشان می‌توانستند حضور پررنگ‌تری در رسانه‌ها داشته باشند و رایزنی‌های بیشتر و بهتری با ارکان بازار سرمایه انجام دهند و... که کمرنگ بودن نقش ایشان موجب شد اتهامات بیشتری متوجه ایشان شود.

وی افزود: واقعیت این است که دخالت‌های وزاری کابینه دولت و نظرات غیر کارشناسی نمایندگان مجلس و سایر ارکان بازار سرمایه و تصمیماتی که در چند وقت اخیر برای شرکت‌ها و صنایع مختلف اتخاذ شد، به‌مراتب تأثیر منفی بیشتری بر بازار سرمایه داشت.

این کارشناس بازارسرمایه تاکید کرد: معتقدم اگر قرار باشد کماکان دخالت‌ها و اظهارنظرهای تأثیرگذار وزرا ادامه داشته باشد، استعفای جناب قالیباف اصل و روی کار آمدن یک رئیس جدید موجب بهبود وضعیت بازار سرمایه نخواهد شد. مادامی‌که سطح اختیارات رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حدی باشد که امکان تأثیرگذاری مالی بر روند بازار سرمایه را نداشته باشد، هیچ فرقی ندارد که چه شخصی جایگزین ایشان شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
ایشان از همین اختیاراتی که داشت استفاده کرد ؟
محدودیت دامنه نوسان رو هم اختیار نداشت برداره ؟
یعنی بدتر از این هم کارنامه ای میتوان داشت ؟
ناشناس
Germany
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
حالا که مردم را بیچاره کرد گذاشت رفت باید بیاد جواب مردم را بدهد
ناشناس
Germany
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
حالا که مردم را بیچاره کرد گذاشت رفت باید بیاد جواب مردم را بدهد