بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

مرکز شتابدهنده تحقیق و نوآوری گروه قطعه سازی کروز افتتاح شد

مرکز تحقیق و نوآوری گروه قطعه سازی کروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افتتاح شد.
کد خبر : ۲۳۴۷۴۰

مرکز شتابدهنده تحقیق و نوآوری گروه قطعه سازی کروز افتتاح شد

به گزارش بورس نیوز،مرکز تحقیق و نوآوری شرکت کروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و هیئت همراه در چهارم بهمن ماه افتتاح شد. بازدید از خطوط تولید و مراکز طراحی و تولید دستگاه‌های صنعتی و همچنین آشنایی با نحوه فعالیت‌ها و مدیریت بهره وری و نظارت بر کیفیت از جمله دیگر برنامه‌های دکتر ستاری در شرکت کروز بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم افتتاح مرکز تحقیق و نوآوری کروز گفت: بین کارخانه و صنعت تفاوت است؛ در حوزه خودرو اگر کارخانه داری کنیم، نتیجه می‌شود همین اتفاقاتی که در این سال‌ها افتاده است. در حالی که صنعت جایی است که باید طراحی و ماشین سازی کنیم و اگر بتوانیم تجهیزات را طراحی کنیم، آن موقع است که صنعت داریم و نمونه‌ای از آن را امروز در کروز دیدیم.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در معاونت علمی اظهار کرد: در تلاشیم که صنعت خودرو داشته باشیم و خوشحالیم که شرکت‌های دانش بنیان، مرکز نوآوری برای تأمین قطعات دارند و در تلاش هستند که طراحی و نرم افزار‌ها را خود داشته باشند. باید خودروهایمان را خودمان طراحی کنیم و از بحث مونتاژ بیرون بیاییم و در این زمینه دانشگاه، استادان و شرکت‌های فوق العاده داریم.

ستاری ضمن تشکر از از همکاران وزارت صمت و همه افراد در تلاش برای انجام این تغییر نگرش گفت: در حوزه مکانیک و الکترونیک ظرفیت دانشجویی خوبی داریم و باید از این ظرفیت استفاده شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: صنعت جایی است که می‌تواند از دانشگاه استفاده کند. اگر طراحی و ماشین سازی دستمان نباشد، احتیاجی به دانشگاه نداریم و ارتباط با مراکز نوآوری نمی‌خواهیم و این صنعت است که می‌تواند از این ارتباط استفاده کند. توسعه مراکز نوآوری در این بخش بسیار مهم است چرا که در جهت توسعه داخلی سازی می‌توانیم گام برداریم و خودرو‌های طراحی خودمان را داشته باشیم.

وی گفت: این اتفاق مهم است که اکنون ECU و ACU را خودمان تولید می‌کنیم و تغییرات را خودمان انجام می‌دهیم.

گفتنی است مرکز تحقیق و نوآوری به عنوان یک شرکت دانش بنیان در هلدینگ کروز امروز به بزرگترین مجموعه این حوزه در خاورمیانه تبدیل شده و با ایده پردازی، طراحی و تولید قطعات جدید پیشتاز در صنعت الکترونیک خودرو است.

بدین منظور فضای ۲۴۰۰ متری مطابق با استاندارد‌های مراکز تحقیقاتی دنیا با سرمایه گذاری سه میلیون دلار و جدیدترین تجهیزات ایجاد شده است.

این مرکز در ابتدا فعالیت خود را با بررسی قابلیت‌های قطعات تولید شده در شرکت‌های متعبر دنیا آغاز کرد و اکنون به توانایی ایده پردازی، طراحی و تولید قطعات خودرو همگام با دانش روز دنیا دست یافته است و در زمینه داخلی سازی قطعات با سه دانشگاه صنعتی شریف، امیرکبیر و تهران همکاری دارد و بالغ بر ۲۵۰ نفر از نخبگان مشغول به کار هستند.

مرکز شتابدهنده تخصصی کروز به عنوان یک شرکت دانش بنیان مطابق امضای تفاهم نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مدت سه سال مورد حمایت آن قرار گرفته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر