بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
دستگاه‌های جدید این شرکت لبنی، آماده کار شد؛

تسهیلات "غگیلا" صفر شد/ افزایش سرمایه در انتظار مُهر سازمان

در حال حاضر دستگاه‌های بسته‌بندی پنیر سیاهمزگی خریداری‌شده و اقدامات اولیه جهت دریافت مجوز‌های قانونی در حال انجام است و به‌صورت پایلوت هم تولیدشده، اما پس از سیر مراحل قانونی به‌صورت انبوه تولید خواهد شد.
کد خبر : ۲۳۴۷۹۹

رشد ۲۴ درصدی سود انباشته

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شیر پاستوریزه پگاه گیلان در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال جاری، مجموع درآمد‌های عملیاتی خود را طی این دوره بالغ‌بر ۱.۹۱۶ میلیارد ریال به ثبت رسانده که با افزایش درآمد ۴۶ درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته مواجه بوده است.

البته نکته‌ای که باید اشاره داشت، خریداری دستگاه‌های "بسته‌بندی پنیر سیاهمزگی" خریداری‌شده و اقدامات اولیه جهت دریافت مجوز‌های قانونی در حال انجام است و حتی به‌صورت پایلوت هم تولیدشده اما؛ پس از سیر مراحل قانونی به‌صورت انبوه تولید خواهد شد، هزینه برآوردی برای خرید این محصول برابر با ۷۰.۰۰۰ میلیون ریال برآورد شده که حدود ۵۰،۰۰۰ میلیون ریال از آن توسط تسهیلات تامین خواهد شد.

در همین راستا باید اضافه کرد که مانده تسهیلات پرداختنی در پایان ۶‌ماهه نخست سال ۱۳۹۹ صفر بوده و تمامی تسهیلات دوره مالی قبل به مبلغ ۵۰،۴۲۸ میلیون ریال تسویه شده است.

تغییر نرخ‌های فروش و خرید مواد اولیه

تغییرات نرخ فروش محصولات در ۳ ماهه منتهی به اسفندماه سال جاری متأثر از تغییر نرخ ارز، نرخ شیر خام، تغییرات مواد اولیه و بسته‌بندی، دستورالعمل ستاد تنظیم بازار و غیره هست و در صورت ثابت بودن عوامل مؤثر ذکرشده، افزایش قیمت انجام نمی‌شود.

توضیحات در خصوص جزئیات منابع تأمین مالی شرکت در پایان دوره

تا پایان اسفندماه سال جاری، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان (سهامی عام) در نظر دارد سرمایۀ خود را از مبلغ ۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال به مبلغ ۳۳۶،۳۰۹،۸۱۱،۴۹۲ ریال از محل تجدید ارزیابی دارای (طبقه زمین) افزایش دهد که پس از موافقت سازمان بورس اوراق بهادار این امر انجام خواهد شد.

صورت سود و زیان "غگیلا"

صورت سود و زیان

میزان سود خالص تحقق‌یافته "غگیلا" در این مدت زمان حدوداً بالغ‌بر ۸۸ میلیارد ریال ارائه‌شده که توانسته نسبت به سال گذشته افزایش سود ۸ درصدی را برای شرکت خود به ثبت برساند، همچنین میزان سود محقق شده در ازای هر سهم نیز ۴۳۸ ریال بوده است.

صورت‌وضعیت مالی میاندوره‌ای منتهی به آذرماه ۹۹

بر پایه این گزارش صورت گرفته از صورت‌وضعیت مالی "غگیلا" در دوره ۹ ماهه میاندوره‌ای منتهی به آذرماه، مجموع دارایی‌های غیر جاری این شرکت لبنی برابر با ۷۶ میلیارد ریال بوده که رشد ۵۰ درصدی را در مقایسه با پایان سال ۹۸ به دنبال داشته، موجودی نقد "غگیلا" نیز طی این دوره بالغ‌بر ۹۸ میلیارد ریال گزارش‌شده افزایش ۲۹ درصدی را در مقایسه با پایان سال مالی گذشته تجربه کرده است.

صورت وضعیت مالی

سود انباشته ارائه‌شده این شرکت لبنی حدوداً بالغ‌بر ۱۱۶ میلیارد ریال گزارش‌شده که افزایش ۲۴ درصدی را نسبت به سال مالی ۹۸ به ثبت رسانده، همچنین مبلغ سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت "غگیلا" بالغ‌بر ۷۶۰ میلیون ریال گزارش‌شده که افزایش ۴۸۰ درصدی سرمایه‌گذاری طی این مدت‌زمان مشاهده می‌کنیم.

درآمد‌های عملیاتی و بهای تمام‌شده "غگیلا"

همان‌طور که گفته شد میزان درآمد عملیاتی این شرکت لبنی بالغ‌بر ۱.۹۱۶ میلیارد ریال گزارش‌شده و میزان بهای تمام‌شده برابر با ۱.۷۱۰ میلیارد ریال بوده که سود ناخالصی حدوداً ۲۰۶ میلیارد ریالی را در این دوره شاهد بوده‌ایم.

میزان درآمد عملیاتی، بهای تمام شده


میزان سود ناخالص ۹ ماهه میاندوره‌ای منتهی به آذرماه ۹۹، در مقایسه با پایان سال مالی گذشته یک درصد افزایش سود ناخالص را در پی داشته است و در مدت‌زمان ۳ ماه پیش رو تا پایان سال مالی، ۱۰.۶۰۴ تن برآورد می‌شود که فروش داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید:

افزایش درآمد ۷۶ درصدی "غگیلا"

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر