بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
منابع مالی مورد نیاز "پارس" از طریق سرمایه در گردش جاری شرکت تامین خواهد شد و شرکت فاقد هرگونه تامین مالی از خارج از شرکت (اعم از داخل کشور یا خارج از کشور) خواهد بود.
کد خبر : ۲۳۴۸۲۸

رشد ۷ درصدی سود انباشته

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، پتروشیمی پارس در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال جاری، مجموع درآمد‌های عملیاتی خود را طی این دوره بالغ ۱۶۷ هزار میلیارد ریال به ثبت رسانده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۴۵ درصد افزایش را تجربه کرده و همچنین نسبت به پایان اسفندماه سال گذشته، ۸ درصد رشد را به دنبال داشته است.

بر اساس افشای اطلاعات این "پارس"، ممانعت از توقف و جلوگیری از تولید، جزو برنامه‌ریزی‌های منسجم شرکت نام برده شده که باید در راستای رفع "تنگناه‌های تولید" صورت بپذیرد ضمن آنکه برای کاهش اثرات تحریم، توسعه فروش‌های داخلی نیز باید افزایش یابد. 

از این نکته نمی‌توان گذشت که پیش‌بینی شده برای حفظ سهم بازار‌های صادراتی به‌منظور حفظ درآمد‌های ارزی، مقدار تولید و فروش سال۱۳۹۹در محدوده فروش سال ۱۳۹۸ بود؛ البته با این تفاوت که ارزش فروش متأثر از نرخ دلار خواهد بود.

برآورد شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات

پتروشیمی پارس در دورنمایی‌های ۳ماه آینده خود رابطه مستقیم و معنادار قیمت فروش محصولات با قیمت نفت را ملاک قرار داده بنابراین قیمت فروش محصولات برای سال۹۹ بر اساس قیمت پیش‌بینی‌شده نفت در بودجه کل کشور توسط واحد برنامه‌ریزی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس تعیین و در بودجه لحاظ شده است.

همچنین برآورد پتروشیمی پارس برای ۳ ماهه منتهی به اسفندماه سال جاری، مقدار و ارزش خوراک مورد نیاز شرکت بر اساس قرارداد‌های موجود و مفروضات بودجه (نرخ ارز ۱۵۵ هزارریال) محاسبه و در بودجه سال ۱۳۹۹ منظور کرد.

برآوردها از برنامه‌های تامین مالی 

منابع مالی مورد نیاز شرکت از طریق سرمایه در گردش جاری شرکت تامین خواهد شد و شرکت فاقد هرگونه تامین مالی از خارج از شرکت (اعم از داخل کشور یا خارج از کشور) خواهد بود.

صورت سود و زیان "پارس"

صورت سود و زیان

سود خالص تحقق یافته پتروشیمی پارس در پایان آذرماه سال جاری، بالغ بر ۶۱.۷۵۳ میلیارد ریال به ثبت رسیده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵۴ درصد افزایش سود را در پی داشت.

میزان سودی که در ازای هر سهم ساخته شده طی این دوره بالغ بر ۱۰.۲۹۲ ریال گزارش شده است.

صورت وضعیت مالی "پارس" منتهی به آذرماه ۹۹

بر اساس این گزارش، در صورت وضعیت مالی میاندوره‌ای ۹ ماهه میاندوره‌ای منتهی به آذرماه سال جاری، مجموع دارایی‌های خود را برابر با ۱۵۸.۸۷۴ میلیارد ریال ارائه کرده که در مقایسه با پایان سال گذشته، ۵۰ درصد افزایش را تجربه کرده، میزان موجودی نقد نیز در این دوره بالغ بر ۶۶.۲۲۷ میلیارد ریال به ثبت رسانده که نسبت به پایان اسفندماه، ۲۳۹ درصد افزایش را شاهد بوده است.

صورت وضعیت مالی

سود انباشته "پارس" در پایان دوره ۹ ماهه برابر با ۷۰.۳۸۲ میلیارد ریال به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۷ درصد رشد را تجربه کرده است.

درآمد‌های عملیاتی و بهای تمام شده "پارس"

مبلغ فروش، بهای تمام شده، سود ناخالص

بر اساس این گزارش، مجموع سود ناخالص ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال جاری برابر با ۵۱.۹۹۱ میلیارد ریال گزارش شده که توانسته نسبت به پایان اسفند ماه سال گذشته افزایش ۲۳ درصدی را به ثبت برساند، همچنین میزان فروش محصولات در ۳ ماهه آتی، ۶۹۲.۰۰۰ تن بر آورد شده است.

بیشتر بخوانید:

رشد ۷ درصدی فروش "پارس"

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارزش معاملات
تداوم کاهش نرخ فروش استایرن منومر پتروشیمی پارس به بورس کالا؛

ارزش معاملات "پارس" به ۶۵۸ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال رسید

رکورد فروش ماهیانه
افزایش محسوس نرخ اتان و پروپان در دی‌ماه؛

رکورد فروش ماهیانه "پارس" شکست

ارزش معاملات این هفته به ۹۷۱ میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریال رسید؛

تداوم کاهش نرخ فروش استایرن منومر پتروشیمی پارس

پتروشیمی پارس درآمد ۱۱درصدی در آذرماه را ثبت کرد؛

رشد ۷درصدی فروش "پارس"/ "پارس" و ثبت ۴۲درصدی درآمدها

ارسال نظر