بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
کارت اعتباری سهام عدالت در مسیر وعده‌ها؛

آیا سهامداران به کارت اعتباری می‌رسند

آیا سهامداران به کارت اعتباری می‌رسند
در حالی که ماه‌ها از خبر اعطای کارت اعتباری به دارندگان سهام عدالت می‌گذرد که طی این ماه‌ها به جز وعده چیزی عاید سهامداران نشده است.
کد خبر : ۲۳۵۱۰۹

کارت اعتباری سهام عدالت در مسیر وعده‌ها/ سهامداران به کارت اعتباری می‌رسند؟

به گزارش بورس نیوز، با آزادسازی بخشی از سهام عدالت توسط دولت، بسیاری از دارندگان این سهام که به روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، اقدام به فروش این سهام در بورس کردند تا از پولی که به دست می‌آورند به توانند بخشی از مشکلات خود را پوشش دهند.

با توجه به اینکه بخش زیادی از مردم اقدام به فروش سهام عدالت خود کردند دولت و بانک مرکزی موافقت کردند کارت اعتباری در اختیار دارندگان سهام عدالت قرار گیرد تا سهامداران مجبور به فروش زودهنگام سهام با ارزش خود نباشند و بورس هم از تلاطم و نوسان در امان بماند.

حتی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد نیز طی بخشنامه‌ای به مدیران عامل کلیه بانک‌های کشور، آن‌ها را مکلف کرد، در خصوص پذیرش سهام عدالت به عنوان وثیقه برای صدور کارت اعتباری مشتریان، اطلاع رسانی کنند.

بر اساس این طرح، سهامدارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کردند باید در سامانه سجام ثبت نام کنند و احراز هویت شوند تا بتوانند ۶۰ درصد سهام خود را، کارت اعتباری دریافت کنند و زمانی که دارنده سهام عدالت درخواست خود را می‌دهد، شرکت سپرده گذاری مرکزی، قیمت پایانی روز قبل سهام را مبنا برای تضمین قرار می‌دهد.

البته به گفته "ماهیار" معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی، برخی بانک‌ها ۶۰ درصد ارزش روز دارایی فرد و برخی تا ۱۰۰ درصد هم برای اعطای تسهیلات پیش بینی کرده اند که مکانیزم آن بستگی به بانک عامل دارد.

البته چندین ماه از وعده اعطای کارت اعتباری به سهامداران می‌گذرد و هرازگاهی مسئولان این وعده را تکرار می‌کنند، اما خبری از اجرایی شدن آن نیست.

حتی پیش‌تر معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی گفته بود، سهامداران می‌توانند از پایان آذرماه از این کارت‌های اعتباری استفاده کنند، اما باز هم خبری از اجرایی شدن این طرح نشد.

البته در گذشته محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌های خصوصی اظهار کرده بود، این وام از نظر منابع فشار زیادی به بانک‌‎ها وارد می‌کند چرا که پیش از این هم با ورود کرونا وام‌های متعددی برای بانک‌ها تکلیف شد که فشار زیادی به منابعشان آورد، حالا هم منابعشان به قدری نیست که بتوانند همه موارد را با هم پیش ببرند.

اما در تازه‌ترین اظهارنظر؛ مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اظهار کرد: در هفته جاری دارندگان سهام عدالت می‌توانند به واسطه سهام عدالت خود، کارت اعتباری دریافت کنند.

حسین فهمی گفت: اقدامات لازم برای پرداخت کارت اعتباری صورت گرفته است، اما به دلیل برخی ایرادات بین بانک و شرکت سپرده گذاری مرکزی، اعلام عمومی نشد.

وی افزود: با ۷ بانک، تعامل صورت گرفت و بانک ملی پیشگام برای پرداخت کارت‌های اعتباری به پشتوانه سهام عدالت است.

این در حالی است که محمدرضا جمشیدی دبیرکل کانون بانک‌های خصوصی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: بنده اطلاعی در این باره ندارم اینگونه تصمیمات به کانون منعکس نمی‌شود و بعضا ممکن است به خود بانک‌ها ابلاغ شود.

بیشتر بخوانید:

دریافت کد سجام مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت تا پایان بهمن

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سهم‌های جذاب میان مدتی بازار
کارشاس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

سهم‌های جذاب میان مدتی بازار

دریافت کارت اعتباری سهام عدالت شاید از هفته آینده
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان گفت:

دریافت کارت اعتباری سهام عدالت شاید از هفته آینده

هوش‌سرمایه به‌دنبال جریان
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

هوش‌سرمایه به‌دنبال جریان "نقدینگی" است تا "EPS‌"

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

همبستگی بالای نمادها نسبت به یکدیگر/ چشم بازار به لیدرها

ارسال نظر