بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
مدیرعامل شرکت شیرپاستوریزه پگاه گلستان خبر داد؛

افزایش سرمایه ۳۴۱درصدی "غگلستا" از محل زمین/ آخرین وضعیت تولید "کره"

افزایش سرمایه ۳۴۱درصدی
مدیرعامل شرکت شیرپاستوریزه پگاه گلستان گفت: افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت (زمین) به مبلغ ۴۰۹.۲۴۸ میلیون ریال (معادل ۳۴۱ درصد) مطابق گزارش ارائه شده توسط کارشناسان رسمی دادگستری مورد ارزیابی قرار گرفت.
کد خبر : ۲۳۵۱۴۱

مدیرعامل شرکت شیرپاستوریزه پگاه گلستان+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، مهرنوش امجدی گلپایگانی، مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان از میزان فروش کره، افزایش سرمایه و هزینه‌های اداری شرکت شیرپاستورزه پگاه گلستان توضیحاتی ارائه کرد.

گفت‌و‌گوی ما با مدیرعامل شرکت شیرپاستوریزه پگاه گلستان را در این راستا بخوانید:

دلیل کاهش میزان فروش کره در ۶ماهه نخست سال جاری نسبت به ۶ماهه سال گذشته چیست؟

به دلیل افزایش قیمت چربی و نوسانات دلار نسبت به سال گذشته و با توجه به تعزیراتی بودن کره و عدم افزایش قیمت کره، زیان‌ده بوده و تولید کره در سال جاری کاهش یافته است.

همچنین فروش کره در دوره سال گذشته عمدتاً فروش کره فله به شرکت‌های گروه بوده و در سال جاری کره بسته‌بندی در تکمیل سبد بازار در سطح پایین به فروش رسیده است.

در ۶ماهه اول سال محصول گروه کره زیان‌ده بود که با اخذ مجوز افزایش قیمت محصول در حال حاضر سودده شد اما؛ به دلیل رقابتی بودن محصول و شرایط و درخواست بازار همچنان فروش محصول افزایش چشمگیری نداشته و روند تولید و فروش براساس درخواست و نیاز بازار صورت می‌گیرد.

افزایش سرمایه شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در چه مرحله‌ای بوده و کدام طبقات دارایی را شامل می‌شود؟

در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۶۱ قانون تجارت، با عنایت به مجاز بودن افزایش سرمایه از محل افزایش بهای ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌های اشخاص حقوقی به موجب مفاد ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی (مصوب ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ هیات محترم وزیران)، در پانصد و هشتاد و یکمین جلسه مورخ ۹۸/۰۴/۰۵ هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت (زمین) به مبلغ ۴۰۹.۲۴۸ میلیون ریال (معادل ۳۴۱ درصد) مطابق گزارش ارائه شده توسط کارشناسان رسمی دادگستری مورد ارزیابی قرار گرفت.

بنابراین سرمایه شرکت بعد از طی مراحل قانونی، انجام ارزیابی توسط کارشناس رسمی دادگستری، گزارش توجیهی هیات مدیره به مجمع عمومی فوق العاده، اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه، صدور مجوز افزایش سرمایه توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، تصویب افزایش سرمایه توسط مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام و در نهایت در تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۱۷ در اداره ثبت شرکت‌ها افزایش سرمایه از مبلغ ۱۲۰.۰۰۰ میلیون ریال به ۵۲۹.۲۴۸ میلیون ریال ثبت و در همان تاریخ طی سند حسابداری در دفاتر به حساب سرمایه و دارایی ثابت (گروه زمین) منتقل شد.

دلیل رشد ۱۴۷درصدی هزینه‌های عمومی و اداری در سه ماهه سال جاری نسبت به سه ماهه سال گذشته چیست؟

افزایش در هزینه‌های حقوق و دستمزد نسبت به سال گذشته عمدتاً به دلیل تاثیر افزایش نیرو‌های تغییر وضعیت، افزایش قانونی حقوق و مزایا ناشی از بخشنامه اداره کار، اضافه شدن پرسنل و ترمیم احکام حقوقی تعدادی از پرسنل متخصص و کارآمد و حق جذب پرسنل قراردادی است.

افزایش در هزینه‌های حمل‌ونقل و حق‌العمل‌کاری محصولات صادراتی نسبت به دوره گذشته ناشی از ورود به بازار‌های جدید صادراتی و افزایش میزان صادراتی بوده است.

همچنین، افزایش در هزینه‌های تبلیغاتی انجام شده به صورت ملی و داخل منطقه‌ای مانند استیکر تبلیغاتی روی بدنه اتوبوس، بیلبورد‌های تبلیغاتی، تبلیغات در مترو شهر تهران و تبلیغات در سطح شهر و جاده‌ای در جهت توسعه فروش و سهم بازار است.

دلیل منفی بودن جریان وجه نقد ناشی از عملیات در سه ماهه نخست سال جاری چیست؟

افزایش حساب‌های دریافتنی تجاری ناشی از افزایش فروش مقداری و ریالی در بازار داخلی و صادراتی، کاهش مطالبات از شرکت بازارگستر منطقه دو (از شرکت‌های همگروه) به دلیل افزایش سرمایه و کاهش حساب‌های پرداختنی تجاری ناشی از کاهش بدهی‌های معوق دامداران بابت تحویل شیرخام و کاهش دوره بازپرداخت تا ۳۵ روز از جمله دلایل منفی جریان وجه نقد در سه ماهه نخست سال جاری است.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
صادرات
مدیرعامل پگاه گلپایگان در گفت‌وگو با بورس نیوز:

صادرات "غگلپا" به ۵ کشور/ پنیر در بازار روسیه

افتتاح همزمان ۹ پروژه صنایع شیر ایران در سه استان کشور
همزمان با دهه مبارک فجر و با دستور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری صورت گرفت؛

افتتاح همزمان ۹ پروژه صنایع شیر ایران در سه استان کشور

در پی مجمع عمومی فوق العاده شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان؛

"غگلستا" هیات مدیره جدید انتخاب کرد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
... ... افزایش سرمایه ای قبلا انجام شده اینطور تیتر نمی شود ...