بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
نقشه بازار جزو امکانات پرطرفدار سایت‌هایی بوده که خدمات پردازش اطلاعات مالی را ارائه می‌دهند.
کد خبر : ۲۳۵۱۴۲

ره آورد 365+ بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، نقشه بازار سایت ره‌آورد ۳۶۵ با ارائه امکاناتی نظیر «فشار عرضه و تقاضا»، «تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی»، «حجم مشکوک»، «وضعیت تکنیکال» و «بازدهی» در بازه‌های مختلف زمانی خود را از دیگر سایت‌هایی که چنین امکانی را ارائه می‌دهند متمایز کرده که این امکانات به فعالین بازار سرمایه کمک می‌کند تا دید گسترده‌تری به نماد‌ها یا صنایع موردنظر خود یا حتی کل بازار داشته باشند و استراتژی معاملاتی دقیق‌تری برای خود ترسیم کنند.

نقشه بازار جزو امکانات پرطرفدار سایت‌هایی بوده که خدمات پردازش اطلاعات مالی را ارائه می‌دهند. اهمیت آن از این جهت بوده که در بیشتر مواقع شاخص کل بورس نمی‌تواند وضعیت بازار را با دقت و جزئیات نشان دهد. اما نقشه بازار کمک می‌کند تا سرمایه‌گذار در سریع‌ترین زمان تحلیل نسبتاً دقیقی از وضعیت بازار به‌دست آورد.

یکی از سایت‌هایی که نقشه بازار بسیار مفصلی در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد سایت ره‌آورد ۳۶۵ است. تمایز نقشه بازار این سایت با بقیه سایت‌ها از لحاظ امکاناتی بوده که در آن فراهم شده و برخی از این امکانات به شرح زیر هستند:

فشار عرضه و تقاضا:

فشار عرضه و تقاضا می‌تواند به خوبی عمق سفارشات برای یک نماد را مشخص کند. به آن معنا که کاربر با یک نگاه به نقشه بازار متوجه خواهد شد در هر لحظه برای کدام نماد‌ها صف خرید و برای کدام نماد‌ها صف فروش تشکیل شده است.

تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی:

مالکیت سهام برای سهامداران حقوقی و ورود و خروج آن‌ها به سهم همیشه برای سرمایه‌گذاران بازار و نوسان گیر‌ها حائز اهمیت بوده و نقش مهمی در صدور سیگنال خرید یا فروش سهم داشته است.
تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در نقشه بازار سایت ره‌آورد ۳۶۵، همانطور که از اسمش پیداست تغییر مالکیت سهم و دست به دست شدن آن بین سهامداران حقیقی و حقوقی را نشان می‌دهد.

حجم مشکوک:

اگر سهمی در یک روز معاملاتی حجم معاملات غیرمتعارفی نسبت به آنچه که به‌طور میانگین در گذشته داشته را تجربه کند، چنین اتفاقی می‌تواند سیگنال مهمی برای خریدار یا فروشنده آن سهم باشد.

در نقشه بازار ره‌آورد ۳۶۵ کاربر با یک نگاه اجمالی می‌تواند تشخیص دهد که در کدام نماد‌ها حجم معاملات بیش از میانگین همیشگی‌اش بوده و با بررسی علت این موضوع نسبت به خرید، فروش یا نگهداری آن سهم اقدام کند.

حجم مشکوک+ بورس نیوز

وضعیت تکنیکال:

اندیکاتور‌ها همیشه عصای دست فعالان بورس بوده‌اند. تنها مشکل آن است که تعداد این اندیکاتور‌ها زیاد و یادگیری همه آن‌ها هم بسیار زمانبر و مشکل است.

از امکاناتی که نقشه بازار ره‌آورد ۳۶۵ در اختیار کاربر قرار می‌دهد آن است که برای هر نماد براساس تحلیل تکنیکالی که از همه اندیکاتور‌های موجود به‌دست آمده سیگنال خرید یا فروش صادر می‌کند.

البته ذکر این نکته ضروری است که اقدام به خرید یا فروش سهم تنها براساس سیگنال به‌دست آمده از اندیکاتور‌ها چندان حرفه‌ای نیست، اما این سیگنال‌ها کمک بزرگی برای معامله‌گران هستند که می‌توانند عوامل تکنیکال یا بنیادی را تایید یا رد کنند.

بازدهی:

به‌جز بازدهی روزانه که در همه نقشه‌های بازار وجود دارد، ره‌آورد ۳۶۵ بازدهی براساس بازه‌های زمانی مختلف را هم در سایت خود قرار داده. این بازه‌های زمانی شامل سالانه، ۶ ماهه، سه ماهه، ماهانه، هفتگی و روزانه هستند. همانطور که ملاحظه می‌کنید این بازه‌های زمانی بسیار متنوع هستند و حتی می‌توان از آن‌ها برای تحلیل‌های پژوهشی بازار بهره برد.

نقشه بازار یکی از بهترین امکاناتی است که رصد بازار را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند و می‌تواند احتمال موفقیت آن‌ها در سرمایه گذاری را افزایش دهد. نقشه بازار سایت ره‌آورد ۳۶۵ یکی از کامل‌ترین امکاناتی است که سایت‌های اینچنینی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. برای بازدید از آن می‌توانید به قسمت نقشه بازار در سایت ره‌آورد ۳۶۵ مراجعه کنید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر