بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
۵ نکته برای نوشتن رزومه‌ای مؤثر
رزومه نوشتن نیاز به یادگیری اصول و ظرافت‌های خاصی دارد. در این مطلب، ۵ نکته ضروری جهت نوشتن یک رزومه‌ی خوب و مؤثر برای استخدامتان ارائه شده است.
کد خبر : ۲۳۵۱۴۶

نوشتن رزومه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، آیا به دنبال یک شغل جدید هستید؟ کارفرمایان می‌خواهند رزومه شما را بررسی کنند تا در مورد استخدام شما تصمیم بگیرند. یک رزومه‌ بد و پر از اشتباه می‌تواند فرصت مصاحبه را از شما بگیرد.

رزومه نوشتن نیاز به یادگیری اصول و ظرافت‌های خاصی دارد. در این مطلب، ۵ نکته ضروری جهت نوشتن یک رزومه‌ خوب و مؤثر برای استخدامتان ارائه شده است.

استخدام برنامه نویس در کاربوم

خطا‌های املایی را برطرف کنید

خطا‌های املایی و دستوری در یک رزومه بسیار چشمگیر است. پیش از ارسال رزومه‌ی خود، اطمینان حاصل کنید که آن‌ها را برطرف کرده‌اید. بهتر است که از یک شخص دیگر نیز بخواهید که رزومه شما را بررسی کند.
• استخدام برنامه نویس در کاربوم

رزومه را در ۲ صفحه تهیه کنید

بهتر است صادق باشیم؛ هیچ کارفرمایی رزومه‌ای را که بیش از ۲ صفحه باشد مطالعه نمی‌کند؛ بنابراین فقط اطلاعات مهم را در رزومه خود قرار دهید و حداکثر آن را در ۲ صفحه تهیه کنید.

رزومه خود را سفارشی کنید

بهتر است که رزومه خود را با توجه به موقعیت شغلی‌ای که متقاضی آن هستید، سفارشی کنید. آگهی استخدام مربوطه را به طور کامل بخوانید و اطمینان حاصل کنید که مهارت‌های کاربردی مرتبط با آن شغل را در رزومه خود قید کرده باشید. هرگز اجازه ندهید که کارفرما در مورد صلاحیت شغلی شما تردید داشته باشد و مهارت‌های اصلی موردنیاز برای آن موقعیت شغلی را در رزومه‌ی خود مشخص کنید.

موارد را به ترتیب زمان لیست کنید

هنگامی که رزومه‌ خود را می‌نویسید، همیشه اطلاعاتتان را به ترتیب زمان قید کنید؛ یعنی تازه‌ترین دستاورد‌ها و اطلاعات را در ابتدا بنویسید. در این صورت، کارفرمایان می‌توانند جدیدترین و مرتبط‌ترین اطلاعات را در مورد شما بیابند.

صادق باشید

به حفظ صداقت در زمان تهیه یک رزومه پایبند باشید. نوشتن اطلاعات اشتباه و غیرواقعی در رزومه ایده خوبی نیست. علاوه بر این، اگر برای موقعیت شغلی موردنظرتان استخدام شوید، کارفرمای شما خیلی زود متوجه خواهد شد که شما صلاحیت آن شغل را ندارید. صداقت بهترین سیاست است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر