بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
افزایش ۶۶ درصدی میزان‌سرمایه این فولادساز جنوبی؛

افزایش چشمگیر سودسالیانه "هرمز" / ۱.۳۵۰ ریال سود در ازای هر سهم

افزایش چشمگیر سودسالیانه
نرخ فروش محصولات "هرمز" در ۳ ماهه منتهی به اسفندماه سال جاری، بر اساس نرخ‌های فروش در بازار‌های داخلی و خارجی و بورس کالا پیش‌بینی گردیده است.
کد خبر : ۲۳۵۱۵۱

فولاد هرمزگان جنوب + بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، فولاد هرمزگان جنوب در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای منتهی به آذرماه سال جاری، مجموع درآمد‌های عملیاتی خود را طی این دوره بالغ‌بر ۷۶.۷۴۵ میلیارد ریال به ثبت رسانده که این میزان درامد نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۸۲ درصدی را در پی داشت.

در پی گزارش‌های این شرکت، افزایش فروش با تاکید بر محصولات با ارزش افزوده بالاتر افزایش فروش با تمرکز بر بازار صادرات در دستور کار و افق شرکت قرار دارد.

کنترل هزینه‌ها برای این فولادساز از اهمیت بسزایی برخوردار بود و بنابراین برای دوره ۳ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰، برنامه شرکت جهت کنترل هزینه‌ها، افزایش قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌های عمومی، اداری، تشکیلاتی پیش‌بینی نمی‌شود و از سوی دیگر، برای دوره ۳ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۳/۳۱، نیز کلیه هزینه‌ها با نرخ تورم ۲۰ درصد نسبت به سه ماهه پایانی سال جاری پیش‌بینی شده است.

برپایه این گزارش، با آنکه سود تامین مالی برای این شرکت حتی تا برای دوره ۳ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۳/۳۱، حدود ۱۸درصد برآورد شده اما؛ تمرکز بر محصولات تولیدی بر ارزش افزوده بالاتر، بنا شده است.

سود و زیان

صورت سود و زیان "هرمز" در پایان آذرماه ۹۹

میزان سود خالص تحقق‌یافته تا پایان آذرماه سال جاری، مبلغی بالغ‌بر ۳۳.۷۵۳ میلیارد ریال اعلام‌شده ک هدر مقایسه با دوره مشابه سال گذشته افزایش سود ۲۳۱درصدی را ارائه کرده، میزان سود پایه در ازای هر سهم نیز ۱.۳۵۰ ریال گزارش‌شده است.

صورت‌وضعیت مالی فولاد هرمزگان جنوب تا پایان آذرماه سال جاری

بر پایه این گزارش صورت گرفته، فولاد هرمزگان جنوب در صورت‌وضعیت مالی میاندوره‌ای ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال جاری، مجموع دارایی‌های خود را طی این دوره مبلغی برابر با ۱۲۲.۹۷۰ میلیارد ریال اعلام کرده که این بخش نسبت به دوره پایان اسفندماه سال گذشته ۹۰ درصد افزایش دارایی را در به دنبال داشت.

همچنین موجودی مواد و کالا طی این دوره به میزان ۵۷.۷۹۴ میلیارد ریال به ثبت رسانده که توانسته نسبت به دوره منتهی به اسفندماه سال گذشته، رشد ۹۷ درصد افزایش را در پی داشته است.

صورت وضعیت مالی

میزان سرمایه "هرمز" در آذرماه سال جاری، ۲۵ هزار میلیارد ریال گزارش‌شده که نسبت به ابتدای سال مالی ۹۸، افزایش ۶۶ درصدی را طی این دوره به ثبت رسانده، همچنین سود انباشته این شرکت فولادی بالغ‌بر ۴۶.۴۸۵ میلیارد ریال ثبت‌شده که رشد ۱۶۹ درصد رشد را در پی داشته است.

درآمد‌های عملیاتی "هرمز" در پایان آذرماه سال جاری

طبق این گزارش، میزان درآمد‌های حاصل‌شده "هرمز" بالغ‌بر ۷۶.۷۴۵ میلیارد ریال گزارش‌شده که از دو بخش «فروش داخلی و صادراتی» تشکیل‌شده، همچنین بیشترین میزان درآمدی که طی این دوره کسب‌شده از بخش «اسلب» در بخش بازار داخلی با مبلغ فروش ۵۰.۰۱۸ میلیارد ریال بوده که به خود اختصاص بود.

مبلغ فروش محصولات


فولاد هرمزگان جنوب، میزان فروش خود را در ۳ ماهه منتهی به پایان اسفندماه سال جاری، ۴۰۰.۵۰۰ تن برآورد کرده است.

بیشتر بخوانید:

رشد انفجاری درآمدهای "هرمز" از شهریورماه

اشتراک گذاری :
ارسال نظر